annemor2 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hei, alle sammen! Gratulerer til dere som har fått tildeling i dag! Skal si jeg begynner å få sommerfugler i magen. Vi har LID i september så nå begynner det virkelig å nærme seg. Ekstra sommerfugler kommer hver gang det er tildeling til AF (vår forening). I dag er jeg bare et stort smil på vegne av dere som fikk barn i dag! ). Lykke til!!! Og god tur!!! ) ) ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170302-sommerfugler-i-magengratulerer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litchi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg slenger meg på denne, og gratulerer alle som har fått tildeling i dag ! Lykke til med pakkingen ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170302-sommerfugler-i-magengratulerer/#findComment-1117608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hurum-Kina Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hei, annemor2 Vi er også AF september. Er det ikke spennende med tildelinger? Nå er det ikke lenge til det vår tur. Jeg har for alvor begynt å tenke på de praktiske tingene som skal ordnes. Har dere vaksiner, papirer fra trygdekontoret og alt annet klart? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170302-sommerfugler-i-magengratulerer/#findComment-1117617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hurum-Kina Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg slenger meg på denne, og gratulerer alle som har fått tildeling i dag ! Lykke til med pakkingen ! Jeg også, Gratulerer alle sammen. Sukker med dere fra VB som må vente litt til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170302-sommerfugler-i-magengratulerer/#findComment-1117618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChinaTWO Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg også, Gratulerer alle sammen. Sukker med dere fra VB som må vente litt til. Kjekt med noe bra oppi at VB ikke fikk tildelinger, er VB selv men gryyyyyyyytidli i prosess runde nr 2, så kjente den med VB litt i magan ja... Kos dere dere heldige ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170302-sommerfugler-i-magengratulerer/#findComment-1117626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chance1365380587 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hei, annemor2 Vi er også AF september. Er det ikke spennende med tildelinger? Nå er det ikke lenge til det vår tur. Jeg har for alvor begynt å tenke på de praktiske tingene som skal ordnes. Har dere vaksiner, papirer fra trygdekontoret og alt annet klart? Oj, har lid i august vi. Og vi har ikke ordnet noe enda. Håper snart vi får beskjed fra AF hva vi må fikse ;-) Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170302-sommerfugler-i-magengratulerer/#findComment-1117700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
annemor2 Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Hei, annemor2 Vi er også AF september. Er det ikke spennende med tildelinger? Nå er det ikke lenge til det vår tur. Jeg har for alvor begynt å tenke på de praktiske tingene som skal ordnes. Har dere vaksiner, papirer fra trygdekontoret og alt annet klart? Eh... vi har ingenting klart ennnå. Er litt usikker på hva vi bør gjøre nå, men har tenkt å ta en tlf til legen for å høre når vi bør vaksineres. Ellers har vi så smått begynt å tenke på diverse praktiske ting til reisen. Klær etter storesøster er gjennomgått og sortert. Åhhhhh, jeg bare gleder meg så enormt ). Har dere kontaktet trygdekontoret ennå? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170302-sommerfugler-i-magengratulerer/#findComment-1117951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LID september Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hei, annemor2 Vi er også AF september. Er det ikke spennende med tildelinger? Nå er det ikke lenge til det vår tur. Jeg har for alvor begynt å tenke på de praktiske tingene som skal ordnes. Har dere vaksiner, papirer fra trygdekontoret og alt annet klart? Hei! Hvilke vaksiner har dere tatt? Vi har ikke fått beskjed om at vi skal ta vaksiner fra AF, og ikke har jeg tenkt på å spørre heller, vet du evnt. hvilke vi trenger å ta? Vi var i Thailand for 4 år siden og tok noen vaksiner da, vet du om Helsestasjonen har oversikt over hvilke vaksiner man har tatt tideligere? Beklager, dette ble mange spørsmål.... Ser at dere har LID dato i september også, samme som oss, så da reiser vi sikkert i samme gruppe. Tenker du mye på det forestående? Jeg tenker på det HELE tiden.... Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170302-sommerfugler-i-magengratulerer/#findComment-1118087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hei! Hvilke vaksiner har dere tatt? Vi har ikke fått beskjed om at vi skal ta vaksiner fra AF, og ikke har jeg tenkt på å spørre heller, vet du evnt. hvilke vi trenger å ta? Vi var i Thailand for 4 år siden og tok noen vaksiner da, vet du om Helsestasjonen har oversikt over hvilke vaksiner man har tatt tideligere? Beklager, dette ble mange spørsmål.... Ser at dere har LID dato i september også, samme som oss, så da reiser vi sikkert i samme gruppe. Tenker du mye på det forestående? Jeg tenker på det HELE tiden.... Klem Polio, difteri og stivkrampe hvis det er over 10 år siden sist man ble vaksinert mot det. Hepatitt A; 1 dose gir immunitet for 1 år (tror jeg det var) - hvis man følger opp med én ny dose min. 6 mnd. etter den første, så er man vaksinert i ca. 30 år. Det er bare disse vaksinene vaksinasjonskontoret i byen vår anbefaler. Ellers er det noen som velger å ta vaksine mot hepatitt B og drikkevaksine mot turistdiaré. Vi har ikke tatt noen av disse to siste. Hepatitt B smitter på samme måte som HIV - og sjansen for å bli smittet er liten. Barna er i de aller fleste tilfellene både vaksinert mot hep. B og testet for det, før man får de. Fastlegen min sa, da vi adopterte for 2 år siden, at han kun anbefalte hep.B-vaksinasjon til de personene som foretrakk å være 100% sikker i en hver situasjon. Hvis det skulle vise seg at barnet er hep.B-bærer, så vil hele den nærmeste familie bli vaksinert gratis (på det offentliges regning). Vi tok heller ikke drikkevaksinen. Den beskytter ca. 90% mot kolera - og 60-70% mot ETEC. Kina er ikke et høyforekomstland av kolera. ETEC kan gi såkalt turistdiaré. Det er likevel en rekke andre bakterier, virus og parasitter som kan gi det samme .... og som vaksinen ikke er virksom mot. I tillegg til at den ikke er 100% sikker mot det den skal virke mot. Vi føler at drikkevaksinen vil være en litt falsk trygghet. Sist praktiserte vi strenge "Sydenforhåndsregler" - og ingen av oss ble syke. Blir å gjøre det samme denne gangen. Har likvel valgt å gi drikkevaksinen til 3-åringen som skal være med. Hovedgrunnen til dette er at barn under 12 år ikke kan bruke de vanlige "diaréstopp-midlene" .... og hun er lita og tynn ... og har derfor ikke så mye å gå på. Vi kommer for øvrig til å være veldig forsiktige med hva hun (og vi) spiser/drikker. Ingen grunn til å vente med å vaksinere seg. Ta kontakt med vaksinasjonskontoret i kommunen/byen din! hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170302-sommerfugler-i-magengratulerer/#findComment-1118137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamelis Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Polio, difteri og stivkrampe hvis det er over 10 år siden sist man ble vaksinert mot det. Hepatitt A; 1 dose gir immunitet for 1 år (tror jeg det var) - hvis man følger opp med én ny dose min. 6 mnd. etter den første, så er man vaksinert i ca. 30 år. Det er bare disse vaksinene vaksinasjonskontoret i byen vår anbefaler. Ellers er det noen som velger å ta vaksine mot hepatitt B og drikkevaksine mot turistdiaré. Vi har ikke tatt noen av disse to siste. Hepatitt B smitter på samme måte som HIV - og sjansen for å bli smittet er liten. Barna er i de aller fleste tilfellene både vaksinert mot hep. B og testet for det, før man får de. Fastlegen min sa, da vi adopterte for 2 år siden, at han kun anbefalte hep.B-vaksinasjon til de personene som foretrakk å være 100% sikker i en hver situasjon. Hvis det skulle vise seg at barnet er hep.B-bærer, så vil hele den nærmeste familie bli vaksinert gratis (på det offentliges regning). Vi tok heller ikke drikkevaksinen. Den beskytter ca. 90% mot kolera - og 60-70% mot ETEC. Kina er ikke et høyforekomstland av kolera. ETEC kan gi såkalt turistdiaré. Det er likevel en rekke andre bakterier, virus og parasitter som kan gi det samme .... og som vaksinen ikke er virksom mot. I tillegg til at den ikke er 100% sikker mot det den skal virke mot. Vi føler at drikkevaksinen vil være en litt falsk trygghet. Sist praktiserte vi strenge "Sydenforhåndsregler" - og ingen av oss ble syke. Blir å gjøre det samme denne gangen. Har likvel valgt å gi drikkevaksinen til 3-åringen som skal være med. Hovedgrunnen til dette er at barn under 12 år ikke kan bruke de vanlige "diaréstopp-midlene" .... og hun er lita og tynn ... og har derfor ikke så mye å gå på. Vi kommer for øvrig til å være veldig forsiktige med hva hun (og vi) spiser/drikker. Ingen grunn til å vente med å vaksinere seg. Ta kontakt med vaksinasjonskontoret i kommunen/byen din! hilsen Hei Noraførr! Jeg ville bare takke for nyttig påfyll av informasjon. Man glemmer mye på 2,5 år. Jeg tror også at vi dropper drikkevaksinen i år, men gir den nok til Woody (helten i Toy Story), som hun kaller seg - jeg bare rister på hodet av de fikse idéene. Takk for tips. Vi somlet oss aldri til å fylle på med den hep.A, så vi må ta det på nytt. Men denne gangen skal vi ha påfyll etter 6 mnd (eller hva det er). Kjekt å ha. Vi venter nok med vaksinene til det nærmer seg litt mer. Og denne gangen skal vi gå på vaksinasjonskontoret og ikke på sykehusets vaksineavd., for det er visst billigere på det andre. God tur, da! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170302-sommerfugler-i-magengratulerer/#findComment-1118236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hurum-Kina Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Eh... vi har ingenting klart ennnå. Er litt usikker på hva vi bør gjøre nå, men har tenkt å ta en tlf til legen for å høre når vi bør vaksineres. Ellers har vi så smått begynt å tenke på diverse praktiske ting til reisen. Klær etter storesøster er gjennomgått og sortert. Åhhhhh, jeg bare gleder meg så enormt ). Har dere kontaktet trygdekontoret ennå? Jeg har tenkt i sikker flere måneder på at jeg skal ringe "noen" om vaksiner. Jeg fikk ikke gjort det i dag heller for jeg har begynt med slike viktige ting som å pusse opp en gammel komode. Nå må jeg hente 6-åringen på skolen for hun ville også være med å male Koslig om vi kan mailes privat også. jeg har mail [email protected] Vi er kanskje i samme gruppe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170302-sommerfugler-i-magengratulerer/#findComment-1118282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hei Noraførr! Jeg ville bare takke for nyttig påfyll av informasjon. Man glemmer mye på 2,5 år. Jeg tror også at vi dropper drikkevaksinen i år, men gir den nok til Woody (helten i Toy Story), som hun kaller seg - jeg bare rister på hodet av de fikse idéene. Takk for tips. Vi somlet oss aldri til å fylle på med den hep.A, så vi må ta det på nytt. Men denne gangen skal vi ha påfyll etter 6 mnd (eller hva det er). Kjekt å ha. Vi venter nok med vaksinene til det nærmer seg litt mer. Og denne gangen skal vi gå på vaksinasjonskontoret og ikke på sykehusets vaksineavd., for det er visst billigere på det andre. God tur, da! Takk for lykkeønskningene ) Vi teller ned hver dag nå. Lykke til med prosessen deres! Det blir kanskje LID januar eller febraur på dere. Da vi startet opp sept. 03 regnet vi med Kinatur i mai/juni ... i alle fall en vårtur ..... Men så blir det midtvinters *ler* Ja, ja ..... toppers blir det sikkert uansett, om enn litt fullere kofferter. klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170302-sommerfugler-i-magengratulerer/#findComment-1118438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.