Gå til innhold

Ny på Doktor Online....

Anbefalte innlegg

LID september

Hei alle likesinnende.

Er ganske ny på Doktor Online, har fulgt med litt uten å å hverken svare, eller skrive egne innlegg. Det virker som om dere som skriver her har vært med lenge og "kjenner" hverandre godt.

Jeg, eller rettere sagt vi, skal også adoptere fra Kina, og vi har LID dato i september. Så vi krysser fingrer og tær for at vi får en tildeling i Mars.Vi adopterer via Adopsjonsforum,og dette er vårt første barn.

Hadde vært litt artig å fått kontakt med noen av dere som har LID i september, og adopterer via Adopsjonsforum, kanskje vi kunne mailet litt med hverandre før hentereisen.

Ønsker dere alle en fortsatt god dag!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170349-ny-p%C3%A5-doktor-online/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg og velkommen hit! Det er mange som har vært her lenge og da blir man jo litt kjent. Men det går fort å bli kjent selv om man er ny også. Spesielt hvis man skriver aktivt. Det er i alle fall masse nyttig info og råd å få her og mange om kan svare på det meste.

Vi holder på med nr. 2 fra Kina (AF) og papirene er til legalisering.

Dere har mye å glede dere til! Det er jo ikke lenge til det er septembergruppen sin tur.

Vi har også LID september og skal reise med AF. Vi har et egenfødt barn (jente) på 4 år og skal nå på vår første adopsjonsreise. Kjempespennende!

Det er egentlig først de siste ukene at det virkelig har gått opp for meg at nå begynner vi å nærme oss målet.

Da tildelingen til juli-gruppen kom i går fikk jeg rett og slett skikkelig sommerfugler i magen :o).

Jeg synes også det hadde vært fint å ha litt kontakt med de andre som har LID i september på forhånd, siden vi nå er i ferd med å forberede oss på noe veldig spesielt :o). Vi skal vel kanskje også reise sammen, noen av oss skal kanskje til samme provins også......

Hei. Jeg tror det er flere her med LID i september og som skal reise med AF. Det hadde vært veldig koselig å bli bedre kjent og utveksle tanker nå som det er like før det er vår tur.

Hvor i landet holder dere til?

Vi har ikke forbredt så mye enda, men jeg har begynt å pusse opp en komode...

Det hadde vært hyggelig om flere fra september gruppen vil maile meg på [email protected]

Lid 15.sept

LID september

Hei. Jeg tror det er flere her med LID i september og som skal reise med AF. Det hadde vært veldig koselig å bli bedre kjent og utveksle tanker nå som det er like før det er vår tur.

Hvor i landet holder dere til?

Vi har ikke forbredt så mye enda, men jeg har begynt å pusse opp en komode...

Det hadde vært hyggelig om flere fra september gruppen vil maile meg på [email protected]

Lid 15.sept

Hei, og tusen takk for svaret. Jeg sender deg en mail på mailadressen du oppgav litt senere i dag!

Klem

LID september

Hei, og takk for svarene. Jeg svarer dere alle på denne måten, istedet for hver enkelt. Koselig å vite hvem man antageligvis skal reise sammen med, og som du bemerket annemor2, kanskje til samme provins også.

Jeg har vært i kontakt med Gro på AF i dag, hvis alt går etter planen, så får vi antageligvis en tildeling i midten av mars, og da reiser vi i begynnelsen av mai, og det var visstnok den fineste tiden der nede.

Jeg tenker så utrolig mye på det forestående, og det er egentlig litt ulikt meg.Vi har holdt på veldig leeeenge med prosessen, og ventetiden har gått greit, men nå begynner jeg virkelig å få sommerfugler i magen.

Her om dagen gikk jeg nesten berserk i en barnebutikk, handlet babytøy for 1400 nkr.

Det er en kalkulert risiko, for ikke vet jeg sikkert om vi får jente eller gutt, og ikke vet jeg aldere. Men jeg handlet i str. 80, noe 92, og det meste i rosa og rødt. Får vi en gutt, så blir han kledd opp rosa bukser. He-he... Handlet ikke kjoler...

Har dere begynnt å shoppe barneklær ennå?

Annonse

Gjest guttfrakina

Hei, og takk for svarene. Jeg svarer dere alle på denne måten, istedet for hver enkelt. Koselig å vite hvem man antageligvis skal reise sammen med, og som du bemerket annemor2, kanskje til samme provins også.

Jeg har vært i kontakt med Gro på AF i dag, hvis alt går etter planen, så får vi antageligvis en tildeling i midten av mars, og da reiser vi i begynnelsen av mai, og det var visstnok den fineste tiden der nede.

Jeg tenker så utrolig mye på det forestående, og det er egentlig litt ulikt meg.Vi har holdt på veldig leeeenge med prosessen, og ventetiden har gått greit, men nå begynner jeg virkelig å få sommerfugler i magen.

Her om dagen gikk jeg nesten berserk i en barnebutikk, handlet babytøy for 1400 nkr.

Det er en kalkulert risiko, for ikke vet jeg sikkert om vi får jente eller gutt, og ikke vet jeg aldere. Men jeg handlet i str. 80, noe 92, og det meste i rosa og rødt. Får vi en gutt, så blir han kledd opp rosa bukser. He-he... Handlet ikke kjoler...

Vi har gutt fra Kina og han vil ikke ha kjoler, men rosa klær er fint i følge han selv.

Gjest Silkeline

Hihi, kjenner igjen den, ja! Var og handlet barneklær i går jeg også, selv om vi ikke vet noe som helst om verken kjønn eller alder! Klarer ikke å vente særlig lenger! Får håpe vi drar i mai vi også (med VB - har LID september) :o)

Vel, vi har bestillt vaksinasjon til oss alle tre, trygdekontoret er oppringt, så nå er vi skikkelig i gang med forberedelsene. Jeg har utrolig lyst til å handle barnetøy, men har tenkt å holde meg i skinnet til vi får tildeling, men da blir det shopping......;o) Jeg har jo også masse jentetøy fra den blivende storesøster, så vi trenger ikke så mye tror jeg...

Skal dere ha med trille/vogn på hentereisen? Eller skal dere kjøpe i Kina?

Jeg har ikke handlet noe. Sukk. Vi har en jente fra før så jeg venter til vi ser alderen. Mesteparten av det vi har er større størrelser for vi lånte nesten alt det minste. Og alt som var stygt (og uten minner) kastet jeg. Når komoden er ferdig kan det hende jeg henter en kasse eller 2 fra loftet.... Det gleder jeg meg til, men da blir jeg vel helt på tuppa. Stakkars ogivelsene.

Klem

LID september

Vel, vi har bestillt vaksinasjon til oss alle tre, trygdekontoret er oppringt, så nå er vi skikkelig i gang med forberedelsene. Jeg har utrolig lyst til å handle barnetøy, men har tenkt å holde meg i skinnet til vi får tildeling, men da blir det shopping......;o) Jeg har jo også masse jentetøy fra den blivende storesøster, så vi trenger ikke så mye tror jeg...

Skal dere ha med trille/vogn på hentereisen? Eller skal dere kjøpe i Kina?

Vi vet ikke riktig ennå, vil forhøre oss litt om hvordan kvaliteten kontra pris er der nede før vi bestemmer oss. og om det er eneklt å få tak i... Vet ikke riktig hvilken type heller, men det blir vel noe sportsvogn aktig, noe som det også går an å ligge i.

Hva med dere?

Klem

Annonse

Vi vet ikke riktig ennå, vil forhøre oss litt om hvordan kvaliteten kontra pris er der nede før vi bestemmer oss. og om det er eneklt å få tak i... Vet ikke riktig hvilken type heller, men det blir vel noe sportsvogn aktig, noe som det også går an å ligge i.

Hva med dere?

Klem

Vi har en kombivogn og en paraplytrille. Helst kunne jeg tenke meg å ta med kombivognen (den er jo best for barnet), men det blir altså 4 fly-transporter, hvordan vil den se ut etter det, tro??? Så trille er vel egentlig det greieste å ta med. Vi får se.

Vi har en kombivogn og en paraplytrille. Helst kunne jeg tenke meg å ta med kombivognen (den er jo best for barnet), men det blir altså 4 fly-transporter, hvordan vil den se ut etter det, tro??? Så trille er vel egentlig det greieste å ta med. Vi får se.

Blander meg litt inn jeg :-)

Husk at vognen skal være enkel å få inn og ut av bussen deres i Kina.

En annen ting - kan være lurt å ha med en trille til storesøster også.

Jeg har forsøkt å sende mail på de to adressene du oppgav, men de er kommet tilbake med feilmelding.......

dette var neimen ikke lett. Jeg har ikke fått noen mail så det må være noe feil. Adressen er

[email protected]

med tpl_ først.

Venter spent på mail

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...