Gå til innhold

Hva slags melkepulver? Kina

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hva slags melkepulver bør vi kjøpe med oss til Kina? NAN? NAN 2? NAN H.A.? Eller laktosefritt, f.eks. Prosobee eller AL 110?

Eller bør vi vente med å kjøpe det til vi kommer til Kina? Får vi tid til det da?...

Og hva med grøt; hvilken type bør vi kjøpe?

Jenta vi skal hente er født november 2003.

Hva anbefaler dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Vi hadde med oss NAN 2 til vår datter som var 11 1/2 månede når vi ble hennes foreldre. Vi hadde også med oss noen ferdig blandet NAN ( som hun ikke ville ha, men som ble veldig populær hos noen av våre medreisende) Det er mulig å få kjøpt det meste i Kina, om dere skal kjøpe der, eller ha med hjemme fra er et valg basert på bl.a. hvor tidlig dere får jenta deres, om dere ønsker å bruke den første dagen på å orientere dere i butikkene for å kjøpe det dere trenger.

Lykke til og god tur!

Skrevet

Vi hadde med oss NAN 2 til vår datter som var 11 1/2 månede når vi ble hennes foreldre. Vi hadde også med oss noen ferdig blandet NAN ( som hun ikke ville ha, men som ble veldig populær hos noen av våre medreisende) Det er mulig å få kjøpt det meste i Kina, om dere skal kjøpe der, eller ha med hjemme fra er et valg basert på bl.a. hvor tidlig dere får jenta deres, om dere ønsker å bruke den første dagen på å orientere dere i butikkene for å kjøpe det dere trenger.

Lykke til og god tur!

Ja, men vi vet jo ikke når vi får jenta vår... Det er det som er så vanskelig! Hmmmm, jeg liker å være godt forberedt, for å slippe unødvendig stress.

Takk for svar. Det blir nok melkepulver fra Norge. Men hvilket?... Godt at vi enda har noen dager på oss før vi reiser!

Skrevet

Ja, men vi vet jo ikke når vi får jenta vår... Det er det som er så vanskelig! Hmmmm, jeg liker å være godt forberedt, for å slippe unødvendig stress.

Takk for svar. Det blir nok melkepulver fra Norge. Men hvilket?... Godt at vi enda har noen dager på oss før vi reiser!

Jeg ville nok valgt NAN2, det vet jeg at du kan få kjøpt i Kina iallefall, om du skulle trenge mere.

Skrevet

Jeg ville nok valgt NAN2, det vet jeg at du kan få kjøpt i Kina iallefall, om du skulle trenge mere.

Det tenkte jeg også først. Men på apoteket så sa de at vi heller burde kjøpe NAN H.A. for der var laktosen mer "finspaltet". Sånn i forhold til laktoseintoleranse. Vil jo ikke påføre tuppa mi diare...

På en annen side så er det lettere å få kjøpt NAN 2.

Vanskelig!

carla1365380461
Skrevet

Da vi fikk vår jente for litt over et år siden, hadde vi ikke med noe melkepulver. Guiden (AF) ordnet melkepulver identisk med det barna var vant til å drikke samme kveld som vi overtok, og så brukte vi hele tiden dette merket.

Jeg ville ventet til jeg var i Kina! Ingenting er bedre enn at barnet får den melken det er vant med. Det hender også at de små nekter å bytte merke.

lykke til med valgets kvaler...

Klem

Annonse

Skrevet

Vi hadde med Prosobee til tulla vår som var 11 mnd.

Det skal jo mye til at du klarer å bruke opp alt det du tar med.

På ett opphold på 13 dager hadde jeg fortsatt noe igjen av to bokser Prosobee.

Hvis du tar med tre har du ihvertfall nok.

Hvis du kjøper NAN 2 så er det sikkert helt greit. Fordi jeg hadde ett barn fra før med melkeintoleranse så tok jeg med Prosobee. Utrolig nok hadde tulla vår også dette.

Kun eldstemann har det nå, tulla har vokst fra det.

Skrevet

Hei.

Da vi hentet jenta vår i Kina hadde vi med Prosobee. Denne melketypen ville hun ikke ha. Lånte NAN fra noen andre på gruppa. Hun ville heller ikke denne typen. Fikk hjelp fra a-foreningens representant med å kjøpe den kinesiske typen som hun var vant med. Da drakk hun uten problemer (gjettom vi var lettet). De kinesiske melketypene er gjerne litt søtere enn de norske, så noen prøvde, både med og uten hell, å sukre de norske melketypene. Denne løsningen fungerte ikke for jenta vår. Tror den kinesiske melken ble en viktig trygghetsfaktor for henne.

Vi hadde forøvrig god tid til å skaffe oss det vi trengte selv etter at vi hadde fått barna.

Lykke til.

Skrevet

Hei.

Da vi hentet jenta vår i Kina hadde vi med Prosobee. Denne melketypen ville hun ikke ha. Lånte NAN fra noen andre på gruppa. Hun ville heller ikke denne typen. Fikk hjelp fra a-foreningens representant med å kjøpe den kinesiske typen som hun var vant med. Da drakk hun uten problemer (gjettom vi var lettet). De kinesiske melketypene er gjerne litt søtere enn de norske, så noen prøvde, både med og uten hell, å sukre de norske melketypene. Denne løsningen fungerte ikke for jenta vår. Tror den kinesiske melken ble en viktig trygghetsfaktor for henne.

Vi hadde forøvrig god tid til å skaffe oss det vi trengte selv etter at vi hadde fått barna.

Lykke til.

Hei igjen.

Kan legge til at vi da vi kom hjem, gradvis begynte å blande den kinesiske morsmelkerstatningen med norsk type (vi hadde med oss en stor pose "kinamelk" hjem). Det gikk ikke så veldig lang tid før hun kun drakk norsk morsmelkerstatning.

Skrevet

Hei

Vi kjøpte melkepulver i Kina begge gangene. Brukte det jente var vant til og hadde med en del hjem til den første tida. I provinsen - Hunan og Anhui - kjøpte vi noe som heter SanLuu (rødt reinsdyr på pakka) Det var barna vant til. Men dette er ikke å få tak i - og vi prøvde mange butikker - i Beijing, så vi kjøpe et annet kinesisk merke som heldigvis ble godkjent og tålt. Hjemme gikk vi gradvis over til Nan uten store problemer. Begge tålte også melk selvom den evnen ser ut til å gradvis forsvinne hos storesøster.

Lykke til og god tur til Midtens Rike.

Skrevet

Heisann!

Det er mangt og meget man lurer på sånn like før avreise - kjenner meg godt igjen :o)

Vi hadde med NAN2 sist - og velger det samme igjen.

De første dagene i Kina ga vi storesøster den melkeblaningen hun var vant med (kjøpte denne etter anvisning fra Mrs. Yue) - og gikk så gradvis over til NAN2 i løpet av uke 2 på hentereisen. Det gikk helt problemfritt.

Vi hadde også med noe barnegrøt og middagsglass, som vi også gikk gradvis over til. De siste dagene spiste hun bare medbrakt mat fra Norge - og det gjorde at maten ikke var et helt fremmed element da vi sate beina på norsk jord.

Vi kommer til å gjøre det samme denne gangen også .... men det er jo smak og behag ..... ellers valgets kval om du vil.

Vi snakkes nok!

klem fra

Skrevet

Siden jenta er over 1 år, drikker hun sannsynligvis vanlig melk. Vi hadde med melkepulver, men den ble ikke åpnet. Lille C drakk den melken (og spiste den maten) de hadde på hotellene og restaurantene - akkurat som oss (hun var 12 mnd)

carla1365380461
Skrevet

Hei

Vi kjøpte melkepulver i Kina begge gangene. Brukte det jente var vant til og hadde med en del hjem til den første tida. I provinsen - Hunan og Anhui - kjøpte vi noe som heter SanLuu (rødt reinsdyr på pakka) Det var barna vant til. Men dette er ikke å få tak i - og vi prøvde mange butikker - i Beijing, så vi kjøpe et annet kinesisk merke som heldigvis ble godkjent og tålt. Hjemme gikk vi gradvis over til Nan uten store problemer. Begge tålte også melk selvom den evnen ser ut til å gradvis forsvinne hos storesøster.

Lykke til og god tur til Midtens Rike.

SanLuu, ja dét var det pulveret het, ja... Stemmer at det ikke var å finne i Beijing, så det kan være lurt å kjøpe ekstra.

Ble litt nostalgisk da du nevnte det reinsdyret....

Klem

Annonse

Skrevet

Er det noen som har prøvd Nutramigen?

Det er det storesøster (bio) bruker så det hadde vært kjekt med samme.

Skrevet

Vi hentet ei jente på 14 mnd. Vi kjøpte melkepulver i Kina. Det fungerte veldig bra. Vi prøvde to forskjellige typer der nede og hun drakk begge. De får melkepulver lenger i Kina enn i Norge. Her ville vi gitt vanlig melk. Vi såingen grunn for å begynne med Nan på et barn over 1 år selv om det var et adoptivbarn. De kinesiske melkeblandingene er kumelkbaserte og de fleste barna tåler laktose når de er så små. En kan heller ikke forebygge laktoseintoleranse seinere ved å holde dem borte fra kumelk i den alderen.

Hovedgrunnen til at vi valgte å bruke kinesisk melkeblanding der nede og også de første ukene etterat vi kom hjem, var at ikke alt skulle være nytt. Hun skulle få noe som var kjent og trygt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...