Gå til innhold

hotellovernatting i kina

Anbefalte innlegg

Gjest Søvnløs i Kina?

Skal på hentereise til Kina sannsynligvis i høst. Skal ha med storesøster som da vil være litt over 3,5 år gammel. Hun er vant til å ligge på eget rom og roer seg vanskelig hvis hun må dele rom med noen. Her i landet har vi løst det slik at vi bestiller familierom når vi overnatter på hotell, da får vi alle sove godt. Tenker med stor gru på om hun skal holde det gående ut i de sene timer på hentereisen, særlig fordi vi vil ha behov for noe søvn da. Går det an å bestille familierom på hotellene i Kina - finnes det???? Hvordan har dere som har med storesøsken overnattet - på ett dobbeltrom med begge barna, hatt to enkeltrom slik at en kan sove på skift eller hatt familierom? Akkurat nå bekymrer jeg meg (kanskje unødig??) over dette, men hun er en ordentlig propell i senga, og hadde det ikke vært for at hun har sprinkelseng, så måtte vi nok ha plukket henne opp fra golvet flere ganger i løpet av natta, he,he... Håper noen har tid til å svare meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170426-hotellovernatting-i-kina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann. Da vi var i Kina i 2002 fikk vi beskjed fra AF om at det ikke gikk å bestille familierom, men rommene vi fikk var store og gode, så det var ikke noe problem å ha en ekstraseng OG en reiseseng inne på rommet. Imidlertid så er det visstnok noen steder de ikke godtar flere enn tre på ett rom, så da vet jeg ikke hva man skal gjøre. Vi hadde med to jenter på 8 år,og vi ordnet det slik at vi og en familie som hadde med en gutt på 10 bestillte 3 rom på deling, og så delte de tre "store" rom som som lå mellom oss to foreldrepars rom. Vi hadde babycall mellom rommene, men den ble aldri brukt, for alt gikk kjempeflott.

Lykke til- klem fra

Storesøster hos oss er relativt rolig og sover gjerne på samme rom som andre, men vi var bekymret for om det kunne bli mye nattevåk hvis den nye lillesøsteren skulle få problemer med søvnen.

Derfor betalte vi noen tusenlapper ekstra og bestilte to dobbeltrom for hele turen. Det var beroligende å vite at vi hadde et "avlastningsrom" om det skulle bli nødvendig.

Nå fungerte det greit, så vi fikk ikke bruk for det andre rommet, men det kunne vi jo ikke vite på forhånd.

Den første uka (Nanning) sov storesøster mellom oss i dobbeltsengen (vi skjøv sengene inntil hverandre). Lillesøster hadde sprinkelseng.

Den andre uka (Beijing) hadde vi et stort rom med både ekstra seng til storesøster og sprinkelseng til lillesøster.

Vi hadde med en storesøster på 3 år og 2 mnd og bodde på dobbeltrom med to store senger. Stort sett så lå vi en voksen og et barn i hver seng. Skjøv sengene inntil veggen eller satte stoler foran så ingen skulle dette ut :-)

Storesøster var ganske gira hver kveld - det var jo så gøy med alle på samme rom. Tok som regel litt tid før hun sovnet. Det hendte flere ganger at jeg gikk en tur med lillesøster når storesøster skulle sove. Lillesøster sovnet nemlig hver kveld i vogna si - det tryggeste sted på jord :-)

På hotellet i Changsha fikk vi først et rom med en sprinkelseng og en stor dobbeltseng hvor det var meningen at vi to voksne og storesøster skulle sove. Det gikk ikke så neste dag byttet vi rom.

Vi tenkte som så at vi prøver alle på et rom først - går ikke det så bestiller vi et rom til. Det slapp vi :-)

Heisann. Da vi var i Kina i 2002 fikk vi beskjed fra AF om at det ikke gikk å bestille familierom, men rommene vi fikk var store og gode, så det var ikke noe problem å ha en ekstraseng OG en reiseseng inne på rommet. Imidlertid så er det visstnok noen steder de ikke godtar flere enn tre på ett rom, så da vet jeg ikke hva man skal gjøre. Vi hadde med to jenter på 8 år,og vi ordnet det slik at vi og en familie som hadde med en gutt på 10 bestillte 3 rom på deling, og så delte de tre "store" rom som som lå mellom oss to foreldrepars rom. Vi hadde babycall mellom rommene, men den ble aldri brukt, for alt gikk kjempeflott.

Lykke til- klem fra

Hei.

Vi drar til vinteren igjen...ser sånn ut. Bufa har sirup i rompa!!

Men vi er to voksne og to barn som drar for å hente og jeg vil at alle skal bo sammen og sove sammmen, Leste at det kanskje ikke gikk med mer enn 3 på rommet. Det går ikke for meg.Hvorfor kan ikke fler enn 3 bo sammen??

vennlig hilsen

Gjest vanlig med 4

Hei.

Vi drar til vinteren igjen...ser sånn ut. Bufa har sirup i rompa!!

Men vi er to voksne og to barn som drar for å hente og jeg vil at alle skal bo sammen og sove sammmen, Leste at det kanskje ikke gikk med mer enn 3 på rommet. Det går ikke for meg.Hvorfor kan ikke fler enn 3 bo sammen??

vennlig hilsen

Det hørtes rart ut. Da vi var i Kina var det flere av familiene som hadde med en storesøster. Altså ble de 4 på rommet når babyen kom. Siden dette er en helt vanlig situasjon, kan jeg ikke skjønne dette. Spør adopsjonsforeningen eller reisebyrået deres - de booker dere helt sikkert ikke inn på et hotell som har slike regler.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...