Gå til innhold

"Gravid mage"


Gjest Sincerra

Anbefalte innlegg

Gjest Sincerra

Jeg har fått meg treningssykkel i kjelleren. Prøver å dra gjennom en halv mil hver kveld på sykkelen for å få skikk på fasongen.

Jeg lurer på: kan treningssykkel hjelpe på magefettet eller hjelper den bare på legger, lår og rumpe? Er 5km for lite på en dag? Hva kan jeg gjøre for å få skikk på magen min som ser helt gravid ut?

Hjælp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tjohooo

Du tar av fett jevnt på hele kroppen, så fettmengden blir jo mindre på magen også ved trening (sikkert noen her som har noe å innvende på dette, men :)

Hvis du setter i gang med å trene magemusklene, holdes magen inn bedre, og du slipper en sånn gravid-mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar av fett jevnt på hele kroppen, så fettmengden blir jo mindre på magen også ved trening (sikkert noen her som har noe å innvende på dette, men :)

Hvis du setter i gang med å trene magemusklene, holdes magen inn bedre, og du slipper en sånn gravid-mage.

"Du tar av fett jevnt på hele kroppen, så fettmengden blir jo mindre på magen også ved trening (sikkert noen her som har noe å innvende på dette, men :)"

Vet ikke hvem som har innvendinger mot det, iom. at "alle" vet at punktforbrenning ikke er mulig.

Imidlertid er kanskje 5km litt i minste laget, ja. Ikke nødvendigvis til å begynne med, avhengig av hvor god form du er i, men etterhvert bør du nok øke litt. Jeg vet ikke hvor langt du kommer på den tiden, men 30-45 min. er et kurant tidsrom. Etterhvert som du kommer i bedre form vil du jo tilbakelegge flere km. på samme tid.

NB! Ingen lengde/varighet er for liten til å begynne med. Man må begynne på det nivået man befinner, uansett om noen skulle mene at det høres for lite ut. Så kjenn på deg selv - det er kun du som kan avgjøre hva som passer og føles riktig for deg.

Magemusklene er vel de eneste musklene som ikke trenes når man sykler, så disse bør du trene i tillegg - situps, crunches, benhev etc. Sats på mange repetisjoner uten ekstra belastning, så slipper du at magen blir større p.g.a musklene. Som du sikkert vet, så forsvinner ikke magefettet av at du tar sit-ups.

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du tar av fett jevnt på hele kroppen, så fettmengden blir jo mindre på magen også ved trening (sikkert noen her som har noe å innvende på dette, men :)"

Vet ikke hvem som har innvendinger mot det, iom. at "alle" vet at punktforbrenning ikke er mulig.

Imidlertid er kanskje 5km litt i minste laget, ja. Ikke nødvendigvis til å begynne med, avhengig av hvor god form du er i, men etterhvert bør du nok øke litt. Jeg vet ikke hvor langt du kommer på den tiden, men 30-45 min. er et kurant tidsrom. Etterhvert som du kommer i bedre form vil du jo tilbakelegge flere km. på samme tid.

NB! Ingen lengde/varighet er for liten til å begynne med. Man må begynne på det nivået man befinner, uansett om noen skulle mene at det høres for lite ut. Så kjenn på deg selv - det er kun du som kan avgjøre hva som passer og føles riktig for deg.

Magemusklene er vel de eneste musklene som ikke trenes når man sykler, så disse bør du trene i tillegg - situps, crunches, benhev etc. Sats på mange repetisjoner uten ekstra belastning, så slipper du at magen blir større p.g.a musklene. Som du sikkert vet, så forsvinner ikke magefettet av at du tar sit-ups.

"..........................."

"du sikkert vet, så forsvinner ikke magefettet av at du tar sit-ups."

Hvordan blir man kvitt magefettet da?

Og hva menes med "repetisjoner"? Kom med en eksempel? Jeg er gammel skjønner du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"du sikkert vet, så forsvinner ikke magefettet av at du tar sit-ups."

Hvordan blir man kvitt magefettet da?

Og hva menes med "repetisjoner"? Kom med en eksempel? Jeg er gammel skjønner du ;)

Magefettet "forsvinner" ved at du trener og eller slanker hele kroppen. Hvor mye som forsvinner fra de forskjellige stedene på kroppen er individuellt, og man kan ikke påvirke dette.

"Repetisjoner" er hvor mange ganger du gjør en øvelse. Tar du 10 sit-ups, så tar du sit-ups med 10 repetisjoner.

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefettet "forsvinner" ved at du trener og eller slanker hele kroppen. Hvor mye som forsvinner fra de forskjellige stedene på kroppen er individuellt, og man kan ikke påvirke dette.

"Repetisjoner" er hvor mange ganger du gjør en øvelse. Tar du 10 sit-ups, så tar du sit-ups med 10 repetisjoner.

"..........................."

Hvorfor ikke bare si at man tar 10 situps da? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke bare si at man tar 10 situps da? :o

Tja...hvis man kjører racerbil på en bane, hvorfor ikke bare si at man kjører rundt ti ganger, i stedet for å si ti runder? :-)

Hvis du tenker litt etter, så skjønner du at et ord som "repitisjoner" absolutt har noe for seg.

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...