Gå til innhold

Hvor mye kan jeg presse mitt barn?

Anbefalte innlegg

Hjelp.Har tre barn to med AD/HD.Etter en veldig turbulent tid(mange år egentlig), var jeg helt utslitt.Kontaktet komunen,og etter overaskene kort tid fikk vi hjelp.Ikke noe lett avgjørelse,men vi kom fram til at avlastning var det vi behøver.Også min eldste sønn som altid kommer i andre "rekke",han er 11 og selvstendig å flink til og ordne lekser alene.

Yngste mann på 7,gledet seg til å reise på gård.

Reiste,kom hjem,haddde hat det kjempe fint.

Det var helt motsatt med 9åringen.Han ringte allerede hjem fredag kveld,å gråt å gråt.Roet han ned,så han gråt ikke da vi la på.

Kom hjem søndag,gåt og gråt.Enden på den visa var at jeg lofte at han ikke skulle tilbake dit.

Det hadde ikke skjedd noe,men han er veldig lei å vere hjemme ifra,selv om det er hos kjente.Han hadde vert å besøkt avlastnings hjemmet to ganger før med meg.

Det er nå to mnd. siden.

Idet siste har han pratet mye med ain søster om der hun er.Tengte jeg skulle"smi mens jernet er varmt".

Avtalte med avlastnings hjemmet at jeg kunne ta med meg 9åringen min på besøk da jeg kjørte dattern min dit.Han ble med etter litt diskusjon.

Etter en forbeusende kort tid var han i lek med en av de andre guttene.

Da vi reiste sa han det var veldig fint der,men han skulle ikke tilbake.

Vi har snakket om det etterpå,men han er veldig bestemt på at han ikke skal dit.

Igjenn hjelp...... hva skal vi gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170456-hvor-mye-kan-jeg-presse-mitt-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en mamma i nord

Det er jammen ikke enkelt. Men kanskje han kan være der på dagtid og overnatte hjemme en periode til han blir mere trygg på avlastningshjemmet? Om det ikke ligger for langt unna hjemmet.

Skjønner at det er vanskelig å sende et barn på avlastning når det selv ikke vil dit.

Det er jammen ikke enkelt. Men kanskje han kan være der på dagtid og overnatte hjemme en periode til han blir mere trygg på avlastningshjemmet? Om det ikke ligger for langt unna hjemmet.

Skjønner at det er vanskelig å sende et barn på avlastning når det selv ikke vil dit.

Takk for svaret ditt,det var jo en lur løsning.Det skal vi prøve.

Takk for svaret ditt,det var jo en lur løsning.Det skal vi prøve.

Hei

Jeg har vært gjennom samme prob.

Froklarte mitt barn om situasjonen.Vi brukte dager for å bli kjent.Og etterhvert ble barnet så trygt.Og er inneforstått med at mor må ha litt "fri" fra han.Få lov å være voksen og.

I dag ser han frem til avlasterhelgene.Barnet stortrives.Avlasterhjemmet har nesten same "strenge" grenser/regler som hjemme.Og da blir det trygt og godt der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...