Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt vel forutsigbart kanskje? Det var ikke noe originalt med historien, det er nøyaktig slik vi lærte på foreldreforberedende kurs at vi skulle si.Jeg vet ikke hvilken sammenheng det er skrevet i, om det er en barnebok eller hva, men for meg ble det litt for kjedelig. Min erfaring er at barn sier de rareste ting, og her var det ingen rare ting, bare utsagn slik som vi voksne tenker oss at barn svarer. Men de svarer sjelden slik vi tror!!

Litt vel forutsigbart kanskje? Det var ikke noe originalt med historien, det er nøyaktig slik vi lærte på foreldreforberedende kurs at vi skulle si.Jeg vet ikke hvilken sammenheng det er skrevet i, om det er en barnebok eller hva, men for meg ble det litt for kjedelig. Min erfaring er at barn sier de rareste ting, og her var det ingen rare ting, bare utsagn slik som vi voksne tenker oss at barn svarer. Men de svarer sjelden slik vi tror!!

Hei Mamta!

Syns historiene dine er veldig näre og varme, jeg! Finner stor glede i å lese alle diktene og historiene dine og vil helt sikkert bruke endel av dem til Lilleputten når den tid kommer.

Håper du fortsetter å glede oss med dine ord.

Klem

Annonse

Målet mitt var ikke i første omgang å være original, men å skrive troverdig om samtalen med adoptivbarnet. Fortellingen bygger på egne erfaringer av hvordan barna spør og tenker omkring dette temaet, men det er selvfølgelig mulig at fortellingen kunne gjøres mer spennende.

Hilsener fra

Hei Mamta!

Syns historiene dine er veldig näre og varme, jeg! Finner stor glede i å lese alle diktene og historiene dine og vil helt sikkert bruke endel av dem til Lilleputten når den tid kommer.

Håper du fortsetter å glede oss med dine ord.

Klem

Tusen takk for det, kinaputten! :)

koreamamma1365380166

Nyydelig Mamta!! Det er bare det at vår fireåring hårdnakket påstår at han ikke har ligget i noen mage, han!

Nytter ikke at vi har forklart han akkurat som mammaen gjorde i fortellingen, for han har bestemt seg. Derimot har fetter ****** ligget i sin mammas mage, det husker han siden han kom til verden for knapt ett år siden :-)

Vi har bestemt oss for å legge saken død til han er moden for å ta det opp til "drøfting" igjen.

Gjest sånn gjør vi det

Fint, men vi bruker navnet på de biologiske mødrene istedetfor magemamma. Eller vi sier "mamma`n din i......" Syns magemamma blir så fjernt, en dame vi ikke skal snakke så mye om liksom. I vårt tilfelle har de ikke bare vært "magemamma" men også mamma for sitt barn i en del måneder.

Vet at det ikke er alle som har navnet på de biologiske mødrene.

Fint, men vi bruker navnet på de biologiske mødrene istedetfor magemamma. Eller vi sier "mamma`n din i......" Syns magemamma blir så fjernt, en dame vi ikke skal snakke så mye om liksom. I vårt tilfelle har de ikke bare vært "magemamma" men også mamma for sitt barn i en del måneder.

Takk for fin tilbakemelding! Jegmå få presisere at den historien jeg har skrevet ikke er tro kopi av hva vi sier og gjør hjemme hos oss mht. temaet. At uttrykket 'magemamma' ikke nødvendigvis er representativt er en god tilbakemelding å få.

Hilsener fra

Annonse

Gjest sånn gjør vi det

Takk for fin tilbakemelding! Jegmå få presisere at den historien jeg har skrevet ikke er tro kopi av hva vi sier og gjør hjemme hos oss mht. temaet. At uttrykket 'magemamma' ikke nødvendigvis er representativt er en god tilbakemelding å få.

Hilsener fra

Lykke til med boken! Det er det du holder på med?

Men er det ikke forvirrende å ha mer enn en mamma?

Gjest alternativt begrep

Hilsener fra

Jeg har også hørt noen bruke uttrykket "Din første mamma".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...