Haakonsen Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hei!Jeg er en mann på snart 37 som stusser noe over hyppigheten på min urinering. Synes jeg tisser ofte.Senest i dag - etter en halv liter juice og noe kaffe - urinerte jeg fire ganger i løpet av halvannen time. Har en mistanke om at nettopp disse drikkene setter fart på tissingen.Utdypende:Det er ikke skvetting, ganske mye hver gang.Det svir ikke.Urinen er stort sett blank. Ikke gul.Jeg er i god form ellers.Hadde ingen kjønnssykdommer sist jeg sjekket for halvannet år siden - og har ikke levd utsvevende etter det.Er dette jeg beskriver normalt?Er det tegn på diabetes?mvhHaakon 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170605-ofte-urinering/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri Harket, uroterapeut Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hei. Hyppig dobesøk kan ha flere årsaker.Når en får i seg mye væske skal jo det ut igjen. Kaffe er spesielt vanndrivende. Hyppig vannlating kan også være tegn på infeksjon, men som du sier så er urinen stort sett blank, og det svir heller ikke.Hadde du hatt urinveisinfeksjon ville nok urinen vært både grumsete og illeluktende, samtidig som du ville opplevd svie.Ditt siste spørsmål er også relevant, om det kan være diabetes.Det som kan kjennetegne diabetes er store urinmengder og at du nok ville vært"ekstremt"tørst.ofte er det slik at en også må opp å drikke på natten. Det du kan gjøre er å skrive opp hvor mye du drikker i løpet av en dag. Normalt bør en drikke 1.5-2 liter.Jeg tror ikke det her er snakk om diabetes.Det du også kan bruke litt tid på er å slappe godt av når du tisser. Det kan være du ikke får tømt deg godt nok.Den beste måten å få dette til på er å sitte når en tisser. Faktisk så ble dette anbefalt av en urolog som skrev litt om dette i Aftenposten forrige uke.Dersom du ikke drikker spesielt mye og allikevel må på toalettet flere ganger innen kort tid, kan det være du skal få en utredning av lege. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170605-ofte-urinering/#findComment-1129668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.