Gå til innhold

Hvor mye koster det å adoptere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest uvitende og nysgjerrig

Godt tema, i utgangspunktet, men jeg tror vi har en "gjest" her..

Tror vi har en "gjest her"

. Si meg har dere blitt helt paranoide her? Det må da kunne gå ann å stille et spørsmål uten at en blir oppfattet som "virus"

Gjest Trur eg

Tror vi har en "gjest her"

. Si meg har dere blitt helt paranoide her? Det må da kunne gå ann å stille et spørsmål uten at en blir oppfattet som "virus"

Joda, folk gjør det hele tiden, og de får svar uten å bli tatt for å være virus.. Det er kommentaren din mer enn spørsmålet som fikk MEG til å reagere. Så da..

Til adopsjonsforreningen betaler man ca. 70000 - 75000 kroner.

I tillegg kommer alle utgifter på hentereisen. Da er det heller vanskelig å få tak i billigbilletter. Det er jo ofte til land som ikke er så vanlige å reise til og dermed vanskelig å komme over gode tilbud.

Så er det usynlige utgifter til legeattestene (gravide får alt gratis), medlemsskap i adopsjonsforeningen, adopsjonsforberedende kurs, permisjon uten lønn på hentereisen, etc.

Tilsammen kommer nok utgiftene på mellom 100 000 - 150 000 kroner. Litt etter at barnet er kommet hjem får vi tilbake rundt 30 000 kr. fra staten i adopsjonsstøtte.

Gjest true_love

I tillegg kommer alle utgifter på hentereisen. Da er det heller vanskelig å få tak i billigbilletter. Det er jo ofte til land som ikke er så vanlige å reise til og dermed vanskelig å komme over gode tilbud.

Så er det usynlige utgifter til legeattestene (gravide får alt gratis), medlemsskap i adopsjonsforeningen, adopsjonsforberedende kurs, permisjon uten lønn på hentereisen, etc.

Tilsammen kommer nok utgiftene på mellom 100 000 - 150 000 kroner. Litt etter at barnet er kommet hjem får vi tilbake rundt 30 000 kr. fra staten i adopsjonsstøtte.

hvorfor i alle dager er det såååå dyrt??

kan man få ytterligere "rabatt" om man velger søsken eller adopterer flere ganger?

Annonse

Selve adopsjonskostnadene er på litt over 70 000. Reisen på ca 30.000 kommer i tillegg.

Sør-Korea er vårt land.

Hva kommer det av at Reisen koster 30 000? Er da reise OG opphold inkludert da. Eller kan det være tilslutningsflyene som er dyre?

kan man få ytterligere "rabatt" om man velger søsken eller adopterer flere ganger?

Hvis man adopterer søsken (samtidig) er det noe rimeligere såvidt jeg vet. Uansett blir jo reisen mye billigere, i og med at det kun blir 1 reise istedenfor flere.

trk1365380645

hvorfor i alle dager er det såååå dyrt??

Inne i kostnaden ligger bl.a drift av barnehjem, og livsopphold for barn der, byråkratiske utgifter, tolker, ansatte i mange land, rapportarbeid og utredninger etc. Men det hadde jo vært fint om staten tok litt mer av utgiftene, da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...