Gå til innhold

Ang Kina

Anbefalte innlegg

Gjest athena-sos

VB ringte til oss i juligruppen forrige uke for å klargjøre hva som hadde skjedd. De hadde kontaktet "Kina" og bedt om en forklaring. De fikk en mail tilbake hvor det kort fortalt stod: De hadde stoppet den 26.7 pga tidspress. Alle fra VB var reg. 29 så vi kom ikke med.

De skrev også at pga Kinesisk nyttår og vårfesten i februar ville det ikke komme tildelinger før sent i feb måned. De skrev ingen ting om sammenslåing av grupper eller at resten av juli kom til å få tidligere enn dette.

Dette er ikke gode nyheter for oss, men bedre å forholde seg til realiteten og ikke få flere skuffelser. Skulle det komme før så får det være en overraskelse.

Mailen fra Kina sa også: Please tell the families.

Kineserne forstår nok ikke "problemet" med at vi må vente en ekstra mnd:-).

Så da venter vi vel igjen da...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170890-ang-kina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var positivt at VB tok kontakt da.

Men rart at de sier det ikke kommer noe mer før sent i februar. For andre organisasjoner har fått vite at CCAA jobber som bare det for å få ut en runde til før CNY. Det kombinert med at september nå er i matchingroom (jaffall fram til 20.september) syns jeg tyder på at de er i rute.

Men: Ingen vet. CCAA har overrasket før de.

Håper dere må vente så kort tid som mulig.

Fingerkryssende hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170890-ang-kina/#findComment-1122722
Del på andre sider

carla1365380461

Det var positivt at VB tok kontakt da.

Men rart at de sier det ikke kommer noe mer før sent i februar. For andre organisasjoner har fått vite at CCAA jobber som bare det for å få ut en runde til før CNY. Det kombinert med at september nå er i matchingroom (jaffall fram til 20.september) syns jeg tyder på at de er i rute.

Men: Ingen vet. CCAA har overrasket før de.

Håper dere må vente så kort tid som mulig.

Fingerkryssende hilsen fra

Kan dette sammenliknes med forsikringene man får i Kina om at "nei, dere får ikke barna før mandag formiddag" - bare for at overraskelsen skal være desto større når de plutselig bare _er_ der søndag kveld??

Optimistisk hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170890-ang-kina/#findComment-1122757
Del på andre sider

Åååh - så kjedelig ! Etter å ha lest på de amerikanske forumene, hadde jeg overbevist meg selv om at juli OG august kommer samlet i begynnelsen av februar.... Sukk....

Hvis juli får tildeling i slutten av februar, og gruppene ikke blir slått sammen, kommer ikke vi i august-gruppen til å få tildeling før tidligst i mars/april.

Meeeen, fordelene med senere tildeling er jo maaange, for eksempel:

Dersom pappa-permisjonen (de 14 dagene) innføres for oss "adoptanter" etter påske, så får vi med oss de ukene. Det er jo både fint og praktisk...

Og - med februar/mars-tildeling, blir det hentereiser i april/mai for juli og august-gruppene. Det er veldig fine måneder å få barn i! Slipper å ta på barna masse klær når vi går ut, lyse kvelder og netter gir overskudd slik at det ikke blir så tungt med evt. nattevåk, mindre å gjøre på jobb på sommeren, for den som ikke skal ha permisjon (for mange i alle fall), dvs mer tid sammen som familie i starten, lettere å komme seg ut en liten spasertur om kvelden - gir overskudd for mammaer og pappaer med en munn til og mette....

Kommer ikke på mer. Hjelp mottas gjerne!

Uansett er vi i alle fall nærmere tildeling i dag, enn vi noen gang har vært!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170890-ang-kina/#findComment-1122794
Del på andre sider

Skal ikke gi noen falske forhåpninger, men fikk litt lyst til å fortelle noe som hendte for 1 år siden.

I fjor var Kinesisk nyttår 22. jan. Samme dag fikk VB et spm på sin spørreside om når tildelinger kunne forventes. De svarte de hadde fått beskjed om at det kom 8 tildelinger, men forventet de ikke før i slutten av måneden. Kontorene til de som oversetter åpnet nemlig ikke før 28.januar.

VB, AF og IA fikk alle tildeling dagen etter - nemlig 23. januar.

Det er ikke alltid VB (eller de andre byråene)har den fulle oversikten :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170890-ang-kina/#findComment-1123189
Del på andre sider

Selv om jeg nå er ferdig ventet, så er det ikke lenger siden enn at jeg godt kjenner igjen følelsen av å vente....og vente....

Og det er lite som kan sies som trøst, men vi venter med dere, vet iallefall hvordan dere har det, - i motsetning til de som sier " jammen en måned fra eller til er jo ikke så mye...." de aner ikke hva de snakker om :-(

Men lykke til, det nærmer seg veldig, det er ingen foran dere i køen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170890-ang-kina/#findComment-1124324
Del på andre sider

Annonse

Åååh - så kjedelig ! Etter å ha lest på de amerikanske forumene, hadde jeg overbevist meg selv om at juli OG august kommer samlet i begynnelsen av februar.... Sukk....

Hvis juli får tildeling i slutten av februar, og gruppene ikke blir slått sammen, kommer ikke vi i august-gruppen til å få tildeling før tidligst i mars/april.

Meeeen, fordelene med senere tildeling er jo maaange, for eksempel:

Dersom pappa-permisjonen (de 14 dagene) innføres for oss "adoptanter" etter påske, så får vi med oss de ukene. Det er jo både fint og praktisk...

Og - med februar/mars-tildeling, blir det hentereiser i april/mai for juli og august-gruppene. Det er veldig fine måneder å få barn i! Slipper å ta på barna masse klær når vi går ut, lyse kvelder og netter gir overskudd slik at det ikke blir så tungt med evt. nattevåk, mindre å gjøre på jobb på sommeren, for den som ikke skal ha permisjon (for mange i alle fall), dvs mer tid sammen som familie i starten, lettere å komme seg ut en liten spasertur om kvelden - gir overskudd for mammaer og pappaer med en munn til og mette....

Kommer ikke på mer. Hjelp mottas gjerne!

Uansett er vi i alle fall nærmere tildeling i dag, enn vi noen gang har vært!

Slik har jeg resonnert:

Hvorvidt augustgruppa til VB får tildeling i neste runde eller ikke, avhenger vel av hvilken "cutoff"-dato CCAA setter. Hvis den blir et sted i august og VBs augustgruppe har en senere LID enn cutoff-datoen, ja da blir det bare juligruppa som får tildeling i neste runde. Hvis CCAA setter neste cutoff-dato til 31. august, får både juli- og augustgruppa tildeling samtidig.

AAA eller andre som virkelig er inne i sakene får arrestere meg om det er brist i min logikk eller kunnskap om CCAAs måte å operere på :-)

Uansett - håper neste tildelingsrunde kommer så raskt som mulig og inneholder både resten av juli og hele august. Tvi-tvi alle dere som venter!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170890-ang-kina/#findComment-1124399
Del på andre sider

Slik har jeg resonnert:

Hvorvidt augustgruppa til VB får tildeling i neste runde eller ikke, avhenger vel av hvilken "cutoff"-dato CCAA setter. Hvis den blir et sted i august og VBs augustgruppe har en senere LID enn cutoff-datoen, ja da blir det bare juligruppa som får tildeling i neste runde. Hvis CCAA setter neste cutoff-dato til 31. august, får både juli- og augustgruppa tildeling samtidig.

AAA eller andre som virkelig er inne i sakene får arrestere meg om det er brist i min logikk eller kunnskap om CCAAs måte å operere på :-)

Uansett - håper neste tildelingsrunde kommer så raskt som mulig og inneholder både resten av juli og hele august. Tvi-tvi alle dere som venter!

Hei!

Ahg har helt rett i sitt ressonnement. Og dette er grunnen til at det er komplett uforståelig for meg hvorfor organisasjonen har vært så uvillige til å si hva LID de enkelte gruppene har fått, og likeens sagt at det ikke er viktig, så lenge de er registrert samme måneden som de er sendt.

Jo mer jeg tenker på det, jo mer OK syns jeg det er at vi fikk LID 8.november i stedet for slutten av oktober. Nå vet vi iallefall hva vi har å holde oss til...!

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170890-ang-kina/#findComment-1124652
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...