Gå til innhold

Spiser hun for lite??? svar til Anette Huotfeldt


gizmok

Anbefalte innlegg

Hei!

Takk for ditt svar på mitt innlegg.

Som jeg sa, gikk det i går 7 timer mellom to måltider for min datter på 12 uker.

Hun har hatt fin vektøkning fra fødselen, og da jeg veide henne 2/1-01, veide hun 5730gr. (fødselsvekt 3400 gr.) Erstatningsflasken ble introdusert for bare en uke siden. Jeg har ikke veid henne den siste uken, men hun har ikke vært hysterisk sulten ved noe måltid. Hun suger bra på begge bryst, og virker tilfreds og rolig når det er tomt for melk. Hun har tremånders kontroll 13. februar. Bør jeg overvåke spisingen hennes mer? Kanskje vekke henne opp og gi henne mat på dagen?

Vi har forøvrig gjort alt vi har kunnet for å prøve å venne henne mer til far, men det har ikke fungert. Han lukter bare helt feil, stakkar... Men nå har han begynt å bli litt mer "poppis".

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest barbara

Jeg ville tatt henne inn for å vekke og gi henne mat på dagen, når hun har sovet 2-3 timer. Det har jeg gjort med min snuppe (snart 4mnd). Tror ikke det bør gå særlig mer enn 4 timer mellom måltidene på dagen.

Kunne dere evnt. forsøke med litt mindre mengde med erstattning på kvelden? Sånn at hun kansje blir mer sulten på dagen. Hvor mye tar hun på kvelden nå? (Min spiste mellom 60 og 90 ml).

Mvh. ikke Huitfeldt men bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt henne inn for å vekke og gi henne mat på dagen, når hun har sovet 2-3 timer. Det har jeg gjort med min snuppe (snart 4mnd). Tror ikke det bør gå særlig mer enn 4 timer mellom måltidene på dagen.

Kunne dere evnt. forsøke med litt mindre mengde med erstattning på kvelden? Sånn at hun kansje blir mer sulten på dagen. Hvor mye tar hun på kvelden nå? (Min spiste mellom 60 og 90 ml).

Mvh. ikke Huitfeldt men bare

Hun spiser faktisk opptill 180 ml. erstatning om kvelden.

Jeg tror nok at jeg kommer itl å begrense sovingen hennes ute, nå. Det er jo bare en gang at hun har sovet så lenge. Ellers går det to-tre timer. Men det går faktisk opptill 4 timer mellom hvert måltid for det. Hun virker ikke sulten før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barbara

Hun spiser faktisk opptill 180 ml. erstatning om kvelden.

Jeg tror nok at jeg kommer itl å begrense sovingen hennes ute, nå. Det er jo bare en gang at hun har sovet så lenge. Ellers går det to-tre timer. Men det går faktisk opptill 4 timer mellom hvert måltid for det. Hun virker ikke sulten før.

Jeg ville prøvd å redusere erstattning til rundt 100ml, og heller ta ett nattmåltid. Det skal være bra for melkeproduksjonen, selv om det er slitsomt mens det står på. :)

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære gizmok. Det var fint med noen flere opplysninger. Vektøkningen hennes ser fin ut og hvis hun stort sett spiser hver 4. time eller hver 2-3 time virker det veldig normalt. Hvis man velger å kutte ut morsmelkerstatning om kvelden vil det nok kreve hyppigere amming en periode og også antagelig om natten men ikke nødvendigvis. Dette må du vurdere selv hva som passer best for dere. En mulighet er å kutte det helt ut, amme hyppigere en periode, kanskje spesielt om kvelden/ettermiddag som de fleste andre, og så ta det opp med helsesøster når du skal til kontroll 13 februar. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...