Gå til innhold

hvordan finne mine biologiske foreldre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei CUB. Det første du bør gjøre, er å kontakte adopsjonsbyrået som dine foreldre brukte. De kan sikkert sette deg i kontakt med adopsjonsmyndighetene i fødelandet ditt. (India?) Forhåpentligvis har de arkivert alle opplysninger om deg og ditt "opphav". Har du snakket med foreldrene dine om dette? Det er jo mulig at de kan hjelpe deg. I vårt tilfelle fikk vi med fullt navn på mor og far, pluss to bilder av moren. Dette ligger godt gjemt i skuffen foreløpig, men vi er veldig glad for at v har mulighet for å spore dem opp hvis barnet vårt skulle ønske det senere. Uansett ønsker jeg deg lykke til. Håper du finner noen svar!

Først; sålenge du er over 18, så er det DIN avgjørelse, om du vil vite eller ikke. Og informasjonen er DIN, du bestemmer selv hva du vil gjøre med den.. Det er ikke adopsjonsforeningene, men direktoratet (Barne- ungdoms og familiedirektoratet) som nå har arkivene fra adopsjonene som har vært gjort/gjøres her i landet. De har telefon 22 04 40 00. ;-) Lykke til!!

Gjest Majalla

jeg tenker også i tillegg til deg jeg har skrevet at du må se for deg at dette er en lang prosess. Tenk igjennom på forhånd hva du vil og ikke vil vite.

Kanskje det første målet ditt ville være å ta kontakt med adopsjonsforeningen og høre om de har noenting å anbefale deg? Kanskje en reise til India og et besøk til barnehjemmet vil kunne gi deg noen svar, iallefall vil du få oppleve det stedet hvor du først bodde.

Kanskje kommer du ikke lenger, eller du føler at det blir for sterkt å gå videre, så kan du slå deg til ro med at du har funnet ut noe. Resten kan du ta i en annen omgang eller legge det på is.

Det jeg prøver å si er at dette kan være en svært tøff påkjenning og prosess. Derfor er det viktig at du er bevisst på hva du ønsker å vite. og det viktigste Ting Tar Tid. Så prøv å skaffe deg noen realistiske delmål, eller ønsker underveis hvis du ønsker å sette igang prosessen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...