Gå til innhold

Engangsstøtte og valg

Anbefalte innlegg

Kin1365380231

Nå utformes partienes program foran valget til høsten.

Sakset dette fra Venstres programforslag:

"Det er ikke en menneskerett å få egne barn, men barn har rett til foreldre. Foreldre som velger å ta seg av barn som allerede er satt til verden, må få like gode økonomiske vilkår som biologiske foreldre. Derfor må adopsjonsstøtten opptrappes til 1G i perioden, slik at det ikke blir en økonomisk byrde å adoptere. Adoptivforeldre bør få samme permisjonsrettigheter som biologiske foreldre."

Nå må vi sørge for at flest mulig partier får tilsvarende formuleringer inn i programmet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171065-engangsst%C3%B8tte-og-valg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt du ikke mente vi skulle stemme på Venstre! Tihi.. Vel er jeg iferd med å bli adoptivforelder, men å stemme på Venstre.. :-))) Er HELT med på at flere partier burde hatt den samme intensjonen!!

Hva er galt med å stemme Venstre da?? Din stemme kan faktisk avgjøre om Venstre kommer over eller under sperregrensen. Om Venstre får null eller åtte stortingsrepresentanter kan være avgjørende for å få flertall for 1G!

Så bare stem i vei ;->

Gjest ChiengMai

Hva er galt med å stemme Venstre da?? Din stemme kan faktisk avgjøre om Venstre kommer over eller under sperregrensen. Om Venstre får null eller åtte stortingsrepresentanter kan være avgjørende for å få flertall for 1G!

Så bare stem i vei ;->

"Hva er galt med å stemme Venstre da?? Din stemme kan faktisk avgjøre om Venstre kommer over eller under sperregrensen."

Du har egentlig svart på ditt eget spørsmål. :-) Av alle partier er det tre jeg aldri kunne drømme om å stemme på, av ulike grunner. Venstre, FrP og Krf.

Gjest farslykke

Så bare stem i vei ;->

Dette er vel intet fora for het politisk debatt. Men hvis spørsmålet om heving av støtten til 1G er det avgjørende, bør faktisk støtten gå til SV eller SP. De er de eneste to partiene som faktisk har foreslått og støttet dette i Stortinget. Venstre var først med programerklæringen, men fulgte ikke opp i praksis. SV og SP har forsøkt, KrF har kommet milevis etter og forsøkt å late som om de er et adopsjonsprogressivt parti, men har ingen ting å vise til i praksis. Ap har hevdet at de vil støtte heving til 1G, men har foreløpg ikke noe å vise til konkret. De eneste partiene man for all del må unngå (igjen, hvis dette spørsmålet er det altoverskyggende - og for meg er det ikke det) er H og Frp. De har så langt vært adopsjonssakens største bremser.

Annonse

Kin1365380231

"Hva er galt med å stemme Venstre da?? Din stemme kan faktisk avgjøre om Venstre kommer over eller under sperregrensen."

Du har egentlig svart på ditt eget spørsmål. :-) Av alle partier er det tre jeg aldri kunne drømme om å stemme på, av ulike grunner. Venstre, FrP og Krf.

Nå håper jeg ikke dette bare blir en debatt for eller imot partiet Venstre… Det var i alle fall ikke poenget. Selv stemmer jeg Venstre fordi jeg mener de har en god politikk. At andre mener noe annet har jeg all respekt for.

Poenget mitt var at vi må få flest mulig partier til å gå inn for å heve engangsstøtten. Så om noen får AP, Høyre eller andre med på dette, så er jeg mer enn happy...

Nå håper jeg ikke dette bare blir en debatt for eller imot partiet Venstre… Det var i alle fall ikke poenget. Selv stemmer jeg Venstre fordi jeg mener de har en god politikk. At andre mener noe annet har jeg all respekt for.

Poenget mitt var at vi må få flest mulig partier til å gå inn for å heve engangsstøtten. Så om noen får AP, Høyre eller andre med på dette, så er jeg mer enn happy...

Ja, jeg er helt enig i alt det du skriver her. La oss håpe at et av de store partiene får det med i programmet sitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...