Gå til innhold

se her....:)

Gjest anonym i dette

Anbefalte innlegg

Gjest anonym i dette

hei jeg har nylig blitt separert og er gravid i7mnd. kan jeg da søke på overgangsstønad? og når er det gravide får det??

i tillegg har jeg et spørsmål i forhold til inkasso... jeg har litt inkasso,og har hørt de kan trekke meg en massse penger av stønaden,er det noen som vet dette???

og kan sosialen hvis fu har mottatt hjelp ta alle pengene?? man må vel få beholde penger til husleie osv??? har et barn på 5fra før!

vet dette er mange spørsmål men håper noen kan hjelpe

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171226-se-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du får overgangsstønad for februar, og har fått sosialstønad i februar, kan sosialen kreve den sum penger du fikk fra dem tilbakebetalt av februar-overgangsstønad-pengene. Var dette en noenlunde forståelig forklaring?

Med andre ord, om du mottok sosialstønad for januar, og fikk overgangsstønad for februar, kan ikke sosialkontoret gjøre noe.

Dersom du har hatt inkassosaker gående veldig lenge, og ikke blitt enig om noen betalingsordning med inkasso-selskapene, eller har misligholdt en avtale, kan de be om å få trekk i overgangsstønad/lønn osv. Det er dog regler om at du skal ha nok igjen til å overleve, så dersom de trekker for mye til at du klarer å beholde et nøkternt levesett kan du klage på det.

Når det gjelder overgangsstønad kan du få det fra 2 mnd før fødsel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171226-se-her/#findComment-1125789
Del på andre sider

Gjest ikke nicki dette

Dersom du får overgangsstønad for februar, og har fått sosialstønad i februar, kan sosialen kreve den sum penger du fikk fra dem tilbakebetalt av februar-overgangsstønad-pengene. Var dette en noenlunde forståelig forklaring?

Med andre ord, om du mottok sosialstønad for januar, og fikk overgangsstønad for februar, kan ikke sosialkontoret gjøre noe.

Dersom du har hatt inkassosaker gående veldig lenge, og ikke blitt enig om noen betalingsordning med inkasso-selskapene, eller har misligholdt en avtale, kan de be om å få trekk i overgangsstønad/lønn osv. Det er dog regler om at du skal ha nok igjen til å overleve, så dersom de trekker for mye til at du klarer å beholde et nøkternt levesett kan du klage på det.

Når det gjelder overgangsstønad kan du få det fra 2 mnd før fødsel.

ok takk for svaret jeg har bare fått sosial hjelp for januar og håper dette ordner seg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171226-se-her/#findComment-1125811
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...