Gå til innhold

Vi skal adoptere!

Anbefalte innlegg

Gratulerer med beslutningen! Det var kjekt å se at mannen din ble med på det. Og det blir jo spesielt for deg å oppleve den måten å få barn på også. Du får det på en måte litt fra begge sider, hvis jeg husker rett. :) Kjempefint. Lykke til!

Takk! Føles som jeg er i ferd med å få i pose og sekk, rett og slett.

Og ettersom jeg er adoptert selv, blir vi liksom to av hver sort i familien når vi blir fire. ;o)

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Karamelis

2

• rao

2

• nedtelling

2

• snø

2

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Hei, hei!

Gratulerer med den store avgjørelsen:o)

Vi hentet lillesøster i Etiopia i desember.Hun var et av de siste barna fra Amba (det gamle barnehjemmet) som skulle til Norge.

Mens vi var der nede var vi og kikket på det nye barnehjemmet og det så veldig bra ut. Jeg er sikker på barna får det bra der mens de venter på mammane og pappane sine.

Det var ingen barn der når vi var der. Men vi forsto det sånn at de håpte på å kunne ta imot de første barna nå i januar. Det er sikkert derfor det står at de har begrenset kapasitet akkurat nå. Det vil helt sikkert endre seg i løpet av våren.

Lykke til!

mvh

Hei, hei!

Gratulerer med den store avgjørelsen:o)

Vi hentet lillesøster i Etiopia i desember.Hun var et av de siste barna fra Amba (det gamle barnehjemmet) som skulle til Norge.

Mens vi var der nede var vi og kikket på det nye barnehjemmet og det så veldig bra ut. Jeg er sikker på barna får det bra der mens de venter på mammane og pappane sine.

Det var ingen barn der når vi var der. Men vi forsto det sånn at de håpte på å kunne ta imot de første barna nå i januar. Det er sikkert derfor det står at de har begrenset kapasitet akkurat nå. Det vil helt sikkert endre seg i løpet av våren.

Lykke til!

mvh

Takk! ;o)

De er visstnok i gang allerede, sa de på AF. De har bare ikke oppdatert nettsidene.

Tok prosessen lang tid for dere?

trk1365380645

Hurra! Så bra at mannen var kommet dit helt av seg selv! Vi har også adoptert fra Etiopia, kom som l@bamba hjem i april, vi med en fantastisk gutt som blir tre på lørdag! Send gjerne mail til meg også hvis det er noe du lurer på, ser du har sjekket med AF at alt er i orden, det er bra, for vi er så smått begynt å tenke på nr 2... :)

[email protected]

Takk! ;o)

De er visstnok i gang allerede, sa de på AF. De har bare ikke oppdatert nettsidene.

Tok prosessen lang tid for dere?

Flott å høre at de er igang igjen:o)

Med storebror tok det to år og fire måneder. Denne gangen tok det ett år og fire måneder. Vi brukte ganske lang tid på å bestemme oss for nummer to og når vi endelig gjorde det føltes det nesten litt uvirkelig at vi virkelig var igang igjen. Så nå når jeg ser det tilbake på det så synes jeg det gikk superfort denne gangen. (selv om jeg ikke syntes det når vi var midt oppi det, er nemlig ganske utålmodig av meg:o)

Annonse

Takk! Føles som jeg er i ferd med å få i pose og sekk, rett og slett.

Og ettersom jeg er adoptert selv, blir vi liksom to av hver sort i familien når vi blir fire. ;o)

Ja, det var det jeg mente å huske. Det blir nok veldig fint for det barnet dere venter nå, å ha en mor som har noen av de erfaringene som du har, og som hun eller han kan snakke med det om. Hvis du skjønner hva jeg mener. Krøkkete sagt... :)

Hurra! Så bra at mannen var kommet dit helt av seg selv! Vi har også adoptert fra Etiopia, kom som l@bamba hjem i april, vi med en fantastisk gutt som blir tre på lørdag! Send gjerne mail til meg også hvis det er noe du lurer på, ser du har sjekket med AF at alt er i orden, det er bra, for vi er så smått begynt å tenke på nr 2... :)

[email protected]

Hei.

Så bra med flere fra Etiopia!

Vi skal også adoptere fra Etiopia. sosialrapporten skal skrives under neste uke, så vi føler at nå er "svangerskapet" straks igang:)

Er det noen som vet hvor lang tid det tar å legalisere dokumenter?

Så kjekt!!! Jeg er litt sent ute med min kommentar jeg da, men måtte bare skrive noen ord lell :)

Tror mange av oss har følt vegring mot adopsjon for egen del, selv om vi synes det er veldig ok at andre gjør det. Ting tar tid,og ting skal modnes. Slik er det med adopsjon også. Det er ikke det første man tenker på når man ønsker stifte familie, men tro meg...det er definitivt en fantastisk måte å få barn på! I dag er jeg bare så takknemlig for at det gikk slik det gikk, og at vi fikk akkurat de barna vi fikk. De lar seg ikke erstatte verken av biologi eller noe annet.

Lykke til! Dere har kjempespennende og nervepirrende tider foran dere! :)

trk1365380645

Hei.

Så bra med flere fra Etiopia!

Vi skal også adoptere fra Etiopia. sosialrapporten skal skrives under neste uke, så vi føler at nå er "svangerskapet" straks igang:)

Er det noen som vet hvor lang tid det tar å legalisere dokumenter?

Så flott! Håper resten av tiden går raskt! Litt usikker på hva legaliseringen er..., men det tok i hvertfall vel 2 mnd fra vi ble godkjent i BUFA til papirene ble sendt til Etiopia, og den siste tiden var det bare oversettelsen av sosialrapporten de ventet på. Var det svar på spørsmålet?! Send gjerne en mail hvis du vil vite noe mer, eller se bilder...

[email protected]

[email protected]

Åh, så hyggelig! Jeg kommer til å maile dere senere! ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...