Gå til innhold

Får han nok av 18mg Comcerta?

Anbefalte innlegg

Nå skal gutten min skifte medisin til concerta for at han mistet matlysten,ble engstelig og så syk ut av Ritalin.

Han fikk 10mg*3 daglig Ritalin og skal nå ha 18mg Concerta en gang daglig.Blir det nok?

Er Concerta holdbart langt utover kvelden?

Skulle selvfølgelig ha spurt legen om dette når vi var der men så er det dette med jernteppe da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171275-f%C3%A5r-han-nok-av-18mg-comcerta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

annen adhd-mamma

Men Concerta og Ritalin inneholder jo de samme virkestoffene? Jeg har en gutt som byttet fra Ritalin til Concerta men han spiser fortsatt like lite, han sovner like sent osv. Den eneste forskjellen er at han slipper medisin på skolen.

Har jente med ADD

Ja jeg leste dette og fant ut at han kanskje skulle hatt 36mg Concerta.

Hei

Legen vi går til sier at den optimale dosen er 1,2 mg pr kilo kroppsvekt.

Hun hadde 36 mg conserta, men er nå gått over til 36 mg straterra pga store bivirkninger av ritalin/og conserta.

Annonse

Men Concerta og Ritalin inneholder jo de samme virkestoffene? Jeg har en gutt som byttet fra Ritalin til Concerta men han spiser fortsatt like lite, han sovner like sent osv. Den eneste forskjellen er at han slipper medisin på skolen.

Det var det jeg tenkte meg ja!

Men det skal bli godt for ham å slippe å ta medisin i skoletiden.

Hvis han tidligere har god effekt av 10mg x 3 tblritalin , er det 36 mg conserta som er naturlig dosering . 18 mg tilsvarer 5 mg x 3 tbl ritalin

Når han så meget bleik ut så gikk vi ned til en halv tablett ganger tre.

Det følte/merket vi og skole at ble for lite så da skulle nok gutten ha hatt 36mg da.

Vi får se mot neste helg da vi bytter medisin.

Hei

Legen vi går til sier at den optimale dosen er 1,2 mg pr kilo kroppsvekt.

Hun hadde 36 mg conserta, men er nå gått over til 36 mg straterra pga store bivirkninger av ritalin/og conserta.

Da skulle gutten min ha hatt 36mg concerta for han er 26 kg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...