Gå til innhold

Hjertesukk: Hvordan leve på "vent" i 2 år?...

Anbefalte innlegg

Lengste 2 uker i mitt liv på lenge, og søknaden er ikke ute av huset enda ! Nå mangler bare et papir, så må vi vente i min.10 mnd.på å møte noen fra sos.kontoret. Hvordan lever man på "vent i 2 år? Skal da skje mye i mellom (jobbe, lufte bikkja, reise litt, kjøpe nytt hus, gå på foreldrekurs etc.), men allikevel. Hvordan blir ventetiden til å holde ut ? Trodde aldri jeg skulle bli "verpesjuk"... ;O)

Fortsetter under...

Vente 10 måneder på sosialkontoret? Det var da fryktelig lenge! Eller misforsto jeg? Vel, jeg er ikke ferdig med å leve på vent ennå, så jeg vet ikke hvordan jeg vil føle det etterhvert, men hittil har det iallefall gått veldig opp og ned. Noen perioder har vært grusomme og veldig lange, andre bare fine og spennende. Så det er vel sånn en holder ut kanskje...I tillegg til målet, selvfølgelig! Men det er jo litt fordi målet er så fantastisk at en blir utålmodig også, kanskje?

Hei!

Nå er det på et par uker nær 2 år siden vi startet vår adopsjonsprosess. Og i løpet av det neste halvåret regner vi med å ha fått hjem vår lillesøster eller lillebror. Og utrolig men sant: Tiden går!

For oss tok det 8 mndr. før barnevernet startet på sosialrapporten og ytterligere 2 1/2 mnd. før den var ferdig. Jeg syntes det var aldeles grusomt urettferdig at vi måtte vente så lenge, når jeg leste her på DOL om de som gjorde dette ferdig på noen uker. Det var noen salte tårer som ble felt her da, gitt.

Nå når jeg ser enden på prosessen og et barn som venter - litt mindre i det fjerne, er jeg vel mer der at vi får det rette barnet for oss uansett. Og nå får vi også bonusen av å ha permisjon i det året vårt eldste barn går i første klasse. Vi kunne jo egentlig ikke planlagt det bedre, eller?

Så selv om jeg selv syntes det var idiotisk å lese flosklene om at all ventetid var glemt da barnet kom, så tror jeg faktisk nå at det er ganske riktig. Du overlever. Og når du ser tilbake på ventetiden, så var den ikke så ille likevel. Lykke til! :-)

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...