Gå til innhold

Valg av videregående.

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli.

Hva er en "nøleskole", har det noe med nerder ("nørder") å gjøre?

Det er åpne skoler på videregående når søknadsfristen nærmer seg, slik at 10. klassinger kan komme på besøk. Da får man se selv hvordan skolene er.

Og du har rett i at slike bølger kan snu mange ganger i løpet av etpar år.

He he,hadde jeg bare visst hva det var, så skulle jeg ha svart deg.

Fortsetter under...

Jeg gikk ut for 4 år siden, så mye kan jo ha forandret seg. Men ser på hjemmesiden at mange av lärerne er de samme ihvertfall.

Ellers synes jeg det var et blandet miljö der, at de fleste fikk venner uansett hvilken "gruppe" de tilhörte. Musikklinjen gjorde utrolig mye for miljöet også, konserter, revyer osv. Vil tro at det også gjelder i dag.

Det viktigste er ihvertfall å velge det som föles rett, men jeg husker det var et veldig vanskelig valg! Håper det löser seg og lykke til videre!

Du gikk ut på likt med sønnen min du Han gikk ikke på Foss men endel av kompisene hans gikk der.

Jeg har hørt mye bra om musikklinja på Foss, hvis det er den hun er interessert i. Svært mange av de som har satt sitt preg på norsk musikkliv, er eller har vært timelærere på Foss.

Og ja, jeg tror de er gode på instrumentaldelen. Mange musikere er praksislærere der. Ring og snakk med f.eks. Ola Sæther, han er pianolærer, uformell og hyggelig og har vært der i maaange år.

Fagerborg forbinder jeg med ballett. Vet ikke hvordan de er på musikk.

Ja, ble Foss på førstevalget for min datter, men vet jo ikke om hun kommer inn. Helt nye inntaksregler dette året så ingen vet hvordan det blir.

Hun likte seg så godt da hun var to ganger på omvisning, alt virket så topp i hennes øyne og hyggelige elever og personale hun snakket med.

Var også på omvisning på Lambertseter, setter denne skolen på 2. valg fordi den er i hennes sone, men altså Foss er ønskeskolen så vi får bare vente til midt i juli så får vi svar.

Har forsøkt å forklare henne forskjellen i dag,men jeg kommer ikke til orde en gang.

Skravla går i ett. På Fagerborg er det mye kulere, der har man det morsomt og Foss er en nøleskole og bla bla bla.

Hun kjenner bare en som går der, så hun vet egentlig ikke hva hun snakker om.

Men ikke noe vits i å diskutere det med henne. Det er så lenge til og hun kan jo skifte menig mange ganger innen den tid.

Se her vedr. 2. og 3. klasse (VK1 og VK2) på musikk, dans og drama i kommende skoleår:

http://www.utdanningsetaten.oslo.kommune.no/default.asp?page=/Osloskoler/Videregaende-skoler/Inntak/Skolekatalogen&id=76510

Fagerborg har dans, Nissen har drama, Foss og Manglerud har musikk.

Annonse

Gjest KariKruskakli

Se her vedr. 2. og 3. klasse (VK1 og VK2) på musikk, dans og drama i kommende skoleår:

http://www.utdanningsetaten.oslo.kommune.no/default.asp?page=/Osloskoler/Videregaende-skoler/Inntak/Skolekatalogen&id=76510

Fagerborg har dans, Nissen har drama, Foss og Manglerud har musikk.

Balett på høyt nivå ja.

Hun som nettopp har begynt å danse.

Får bare håpe hun tar til fornuft etterhvert da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...