Gå til innhold

Livredd for "hjemmebesøket"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ikke noe å grue seg til :-)

http://www.adopsjon.com/saksbehandling/index.html

her er en link som forteller litt hva som skal stå i sosialrapporten. Jeg og min mann gikk igjennom alle spørsmålene på forhånd, der vi pratet og fant ut hva vi mente om hvert enkelt spørsmål. Vi skrev det ned, og så ordnet vi litt på det. Så lagret jeg det på disket som BV fikk med seg :-) Det gikk så greit så :-) Ikke noe å grue seg til :-)

Dette ble veldig kort fortalt, sitter på jobb å må løpe avgårde igjen.

Lykke til :-)

carla1365380461

Ikke bekymre deg, det er så ufarlig at! Ingenting å grue seg for - tvert imot skikkelig koselig. Det er ikke uvanlig med 2 besøk - vi hadde 5 (1 hjemmebesøk og 4 besøk på kontoret), det var malen de hadde lagt seg på i vår kommune. Det blir like mange denne gangen.

Lykke til!

trk1365380645

kven kan adoptere? spes. alder? må være gift? berre lurer eg.

Man kan adoptere som enslig, eller som gift par. Vanligvis må man være over 25, men for noen land må man være eldre, grense oppad varierer, for noen land går det greit til man er "godt oppi 40- åra". Man må være skikket til å ha omsorg for barn og "ordnet økonomi". Sjekk nærmere opplysninger via adopsjonsforeningene, www.adopsjonsforum.no , f.eks, eller BUFA.

Hei Micceline,

Det er bare å la nervene ligge på hylla. Du kan bare slappe av! Det kommer helt sikkert til å bli en positiv opplevelse.

Vi hadde et hjemmebesök og 3 möter på kontoret ved förste adopsjon. Nå er vi i gang med nr. 2 og har akkurat hatt förste möte og skal ha et til för rapporten skrives. Det har kun värt positive opplevelser.

Husk at for BV er det å jobbe med adopsjonssaker en av de hyggelige sidene ved jobbene deres.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...