Gå til innhold

Familiens støtte?

Anbefalte innlegg

Det er ikke mulig å verne barn for forskjellige holdninger i samfunnet. Det viktigste er å lære barn sunne holdninger som de kan stå for senere. Det lykkes ikke alltid.

Hei,

Enig med deg, men det er mulig å skjerme dem for ekstremister i egen famlie. (Gjelder for så vidt enten ungen er hvit eller svart.)

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

11

• whittel

9

• Ade|ina

5

• Gemini

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest colombimamma

Kjære Marie H!

Har skrevet et innlegg lengre ned, men synes jeg må sende et til...

Er sjokert over denne diskusjonen som pågår og synes du skal se bort fra mye av det som er skrevet.

Som jeg sa tidligere så er det deres lykke og ikke noen andre sin.

Virker som det er noen her inne som bare er ute etter å skape kvalme...DESVERRE.

Mhf kommende

Hei,

Enig med deg, men det er mulig å skjerme dem for ekstremister i egen famlie. (Gjelder for så vidt enten ungen er hvit eller svart.)

Med vennlig hilsen

Det er mulig ja, men kan være vanskelig. Jeg er enig i at en onkel skal ikke bestemme over barneoppdragelse.

Gjest Frøken Frekken

Heldigvis er det en stor del av det norske folk som ikke hører på Hagen, og det er ille at en liten del lar oss betale han lønn for å sitte ned i Spania og lese dokumenter.

Jeg synes faktisk at Hagen burde få en sjangse som statsminister, landet kan vel ikke bli dårligere styrt enn det er nå anyway! Eller kanskje Siv Jensen?

Annonse

Gjest Frøken Frekken

Nå er det jo heldigvis slik at Hagen tok like feil da som han gjør nå, på tross av en gjeng die-hard tullinger som deg.

Til Sør!

Nå er det vel på sin plass å innrømme at jeg aldri leste hovedinnlegget i denne tråden, men jeg følte rett og slett bare for å piske opp stemningen her inne litt =)

Til Sør!

Nå er det vel på sin plass å innrømme at jeg aldri leste hovedinnlegget i denne tråden, men jeg følte rett og slett bare for å piske opp stemningen her inne litt =)

Det har vært åpenbart fra innlegg nr 2 eller 3.

I fremtiden bør du tenke deg litt om hvilke tråder du gjør slikt i.

Gjest Frøken Frekken

Det har vært åpenbart fra innlegg nr 2 eller 3.

I fremtiden bør du tenke deg litt om hvilke tråder du gjør slikt i.

Hvorfor det? Det er jo bare til å la være å svare hvis du synes det blir for teit, eller? En må passe på hjertepumpa si vet du =)

Hei,

Jo, selvsagt bør de snakke med både onkelen, og de andre.

Likevel, uansett om ungen var adoptert eller ei, og uansett hudfarge, så ville man vel ikke la en unge omgås en person som lirer av seg slikt hat om andre personer?

Man ønsker da ikke at denne onkelen skal ha noen sjanse til å påvirke ungen (enten ungen er hvit eller svart).

statistikk viser at nordmenn er mer positive til "innvandrere" jo mer de omgås dem, og jeg antar at det samme vil gjelde her - ihvertfall for resten av familien.

Man skal ikke la en idiot av en onkel få styre valg av barn.

Med vennlig hilsen

"Man ønsker da ikke at denne onkelen skal ha noen sjanse til å påvirke ungen (enten ungen er hvit eller svart)."

Det har du selvsagt rett i, men nå er han jo der med sine usmakelige meninger, og da må de jo forholde seg til det.

Derfor sa jeg at de burde ta en prat med hele slekta først, og nærmest prente inn, at slike holdninger er ikke ønskelige.

Det kan også hende at denne onkel skrueløs, har en annen oppfatning når det gjelder barn som blir adoptert.

Det ser også ut som om han er miljøskadet - for å si det sånn. I og med bestefaren også er av samme kaliber (blir ikke det faren hans).

Stor skam igrunn, men nå er det nå sånn, og da må de desverre forholde seg til det.

Det er jo for ille også, hvis de skal bryte med hele familien og flytte til en annen kant av landet (kanskje) pga. dette. Alle som har en familie, trenger å ha de rundt seg.

"Man ønsker da ikke at denne onkelen skal ha noen sjanse til å påvirke ungen (enten ungen er hvit eller svart)."

Det har du selvsagt rett i, men nå er han jo der med sine usmakelige meninger, og da må de jo forholde seg til det.

Derfor sa jeg at de burde ta en prat med hele slekta først, og nærmest prente inn, at slike holdninger er ikke ønskelige.

Det kan også hende at denne onkel skrueløs, har en annen oppfatning når det gjelder barn som blir adoptert.

Det ser også ut som om han er miljøskadet - for å si det sånn. I og med bestefaren også er av samme kaliber (blir ikke det faren hans).

Stor skam igrunn, men nå er det nå sånn, og da må de desverre forholde seg til det.

Det er jo for ille også, hvis de skal bryte med hele familien og flytte til en annen kant av landet (kanskje) pga. dette. Alle som har en familie, trenger å ha de rundt seg.

Nei, ikke nødvendigvis. Om familien innebærer mer negativt enn positivt, og man har forsøkt å forbedre forholdet uten å lykkes, så er det noen ganger bedre å kutte kontakten. Ikke alle familie-relasjoner er av det gode...

Nei, ikke nødvendigvis. Om familien innebærer mer negativt enn positivt, og man har forsøkt å forbedre forholdet uten å lykkes, så er det noen ganger bedre å kutte kontakten. Ikke alle familie-relasjoner er av det gode...

Hvis de forsøker først, og det mener jeg de bør gjøre. Men hvis dette da ikke nytter, så er det selvsagt bedre å leve sitt eget liv et annet sted.

Spørsmålet da, blir om det går an å flytte langt nok unna for å skåne ungen.

Og vil ikke barnet lure etterhvert. Og hva skal de si da.

Det beste er jo om dette løser seg, og at de kan få familien til å forstå.

Hvis de forsøker først, og det mener jeg de bør gjøre. Men hvis dette da ikke nytter, så er det selvsagt bedre å leve sitt eget liv et annet sted.

Spørsmålet da, blir om det går an å flytte langt nok unna for å skåne ungen.

Og vil ikke barnet lure etterhvert. Og hva skal de si da.

Det beste er jo om dette løser seg, og at de kan få familien til å forstå.

Det å ikke ha kontakt trenger ikke ha noe med geografisk avstand å gjøre. Jeg kjenner til familiemedlemmer med max 15 minutters kjøretur mellom bosted hvor det kun er pliktskyldigst kontakt to ganger i året, jul og den enes bursdag....

Men selvsagt må man prøve først, det er det jo ingen tvil om. Men det er ikke alle som er villig til - eller i stand til - å forandre seg tilstrekkelig for at man skal kunne ha kontakt som ikke drar den andre parten ned eller på andre måter påvirker så til de grader negativt.

Jeg uttaler meg altså mer generelt nå, og ikke spesielt om den nevnte saken.

Annonse

Jo, når Marie H skriver: "Han snakker stadig om rene og urene raser, om hvordan han mener gule og brune mennesker har gentetisk dårlig grunnlag, og bør behandles deretter, og at de HVERTFALL ikke har noe i Norge å gjøre." så er det all grunn til å kutte ham ut, enten man skulle adoptere eller ei.

Selv om de hadde adoptert et "arisk barn med blå øyne" burde ungen aldri utsettes for en slik onkel!

"Selv om de hadde adoptert et "arisk barn med blå øyne" burde ungen aldri utsettes for en slik onkel! "

Det er jeg helt enig med deg i!

Hvorfor det? Det er jo bare til å la være å svare hvis du synes det blir for teit, eller? En må passe på hjertepumpa si vet du =)

Kanskje du bør tenke litt på at hun som skrev innlegget har et seriøst problem her - og at de fleste som skriver her inne er såre på vegne av barna sine vedrørende rasistiske holdninger.

Derfor bør du velge andre tråder å piske opp stemningen i bare fordi du kjeder deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...