Gå til innhold

hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest noensomhvet?
Skrevet

Jeg prøver igjen, med litt annen ordlyd for jeg vil så gjerne ha gode råd.

Hva ville du gjort om du fikk vite at barnet ditt hadde en bestevenn/venninne som hadde en smittsom virussykdom det ikke finnes vaksine for? ( smitter ikke lett, smitter via blod)

Hva ville du gjort om det var ditt barn som hadde denne smittsomme sykdommen? Fortalte det til "alle"? Holdt det hemmelig?

Gjest ffffffffff
Skrevet

Da hadde jeg fortalt mitt barn at de skulle være veldig forsiktige med blod, aldri ta på det, men kontakte voksne hvis noe skjedde. Er jo en god forholdsregel uansett hvem som skader seg. Videre spørs det jo hva foreldrene til det smitta barnet sier om saken til andre, og om det smitta barnet vet det selv. Hvis det er full åpenhet om saken er det jo bare å tegne og forklare om smittefare og blod. Hvis barna er så små at det smitta barnet ikke vet at det skal være ekstra forsiktig, så er de vel neppe mye alene heller (tenker på klatring i trær i skogen, på sykkeltur ol) og risikoen vil være minimal. Er barna så små at de biter og klorer mye, ville jeg ha passa ekstra nøye på dem.

Var det mitt barn som var smittebærer, hadde jeg fortalt det til bestevennens foreldre i hvert fall.

Skrevet

Da hadde jeg fortalt mitt barn at de skulle være veldig forsiktige med blod, aldri ta på det, men kontakte voksne hvis noe skjedde. Er jo en god forholdsregel uansett hvem som skader seg. Videre spørs det jo hva foreldrene til det smitta barnet sier om saken til andre, og om det smitta barnet vet det selv. Hvis det er full åpenhet om saken er det jo bare å tegne og forklare om smittefare og blod. Hvis barna er så små at det smitta barnet ikke vet at det skal være ekstra forsiktig, så er de vel neppe mye alene heller (tenker på klatring i trær i skogen, på sykkeltur ol) og risikoen vil være minimal. Er barna så små at de biter og klorer mye, ville jeg ha passa ekstra nøye på dem.

Var det mitt barn som var smittebærer, hadde jeg fortalt det til bestevennens foreldre i hvert fall.

kunne ikke sagt det bedre selv ffffffffffffff!

Slik lever vi.

hilsen

Gjest noensomhvet
Skrevet

Takk for godt svar ffffff.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...