Gå til innhold

Voksen tidvis sengevæter


badmington

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 35 år, som har hatt problemer med sengevæting hele livet. Fra jeg var liten slet jeg med dette problemet flere ganger i uka.

Prøvde alarm og alt annet som fantes da, men til ingen nytte. Når jeg kom i puberteten vokste jeg delvis ifra det.

Nå sliter jeg med og har gjort hele tiden at når jeg har drukket alkohol så tisser jeg på meg om natten. det kan være nok med 2-3 pils eller mere så går det galt.

Det skjer nesten hver gang, til min kones store fortvilelse.

Har en jobb som gjør at jeg reiser en del og bor på hotell og er ute og representerer, og da skjer det på hotellet som er meget pinlig og fortvilende.

Jeg merker på meg at hvis jeg er meget sliten når jeg legger meg og har drukket en del så går det galt.

Har forøvrig en sønn på 9 år som også sliter med sengevæting 1-2 dager i uka(arvelig belastet). Tar vi han opp etter 2-3 timers søvn så går det bra.

Hva kan jeg gjøre for å få bukt med dette problemet, foruten å slutte helt med alkohol.

Har hørt om Minirin.

Kan den hjelpe, og er den reseptfri. Pinlig å gå til lege med dette i så gammel alder !, eller er det andre medisiner som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siri Harket, uroterapeut

Til badmington.Det problemet du beskriver er du faktisk ikke alene om,men hva kan gjøres for å hjelpe deg?Du spør om Minirin. Det er et medikament som finnes i tabletter og i nesespray. Dette taes før sengetid og hensikten er å redusere urinproduksjonen på natten. Den fåes på blå resept. Selvom du synes dette er et vanskelig tema, ville jeg tatt kontakt med en lege, for å få en henvisning til spesialist,urolog, som daglig ser pasienter med vannlatingsforstyrrelser.Du kan også forsøke å skrive i forum for overaktiv blære, eller urinveiene her på doktoronline, og se hva de vil anbefale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er 22 og har vært sengevæter nesten hele livet. Minirin var det eneste som hjalp meg. Ta deg en tur til legen og få hjelp. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...