Gå til innhold

pumping på morgenen


luffa

Anbefalte innlegg

Hei. Beklager at jeg maser men...jeg har en gutt på 2 mnd og han sover hele natten. Han spiser bare av en pupp om gangen, så på morgenen har jeg alltid en sprengfull pupp. Har pumpet meg til nå dels fordi jeg har hatt tendens til brystbetennelse en gang og ikke villet ha det igjen, og fordi jeg er redd jeg mister melken hvis jeg ikke pumper meg. Har det noe å si for melkemengden om jeg ikke pumper meg. Han spiser ikke det jeg pumper ut, så hittil har jeg fryst overskuddet. Kan jeg risikere å få mindre melk til han, så det blir for lite? Det går ca 7 timer fra kveld til morgen. Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære luffa. Du trenger ikke pumpe deg om morgenen så lenge det ikke er noen tegn til brystbetennelse. Er du veldig sprengt i det brystet barnet ikke suger av kan du håndmelke akkurat så mye at det ikke er ubehaglig. Melkeproduksjonen vil således tilpasse seg barnets behov. Ved 3 mnd. alder er det vanlig med økedager og barnet vil igjen ønske å die hyppigere. Da er det lurt å tilby begge bryst igjen for en periode. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare svare fordi det var som om jeg skulle skrevet det selv , og skulle faktisk skive ett innlegg om akkurat det samme *s*

Har en datter på 2 mnd som sover 6-7 timer om natten så puppene er helt sprengte om morgenen - og hun spiser ennå bare av ett bryst om gangen.

Har pumpet meg på det brystet hun ikke spiser av de siste dagene.........

Vi får klemme ut litt istede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...