Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en sønn på 8år med ADHD.Jobber og sliter, men orker ikke mer enn 80%. Har noen greie på hva man kan få av stønader? Har allerede grunn og hjelpestønad, men det er ikke så mye.

Både min mann og jeg har lavtlønnsyrker, så det kan være ganske anstrengende økonomisk til tider. Vi har også to barn til som er "friske", men som også krever sitt.

Min mann jobber kveldsvakter og helger, dvs. at jeg er aleine

med ungene det meste av tiden. Full rulle fra jeg står opp til jeg legger meg. Begynner å bli temmelig sliten.

Har sjelden eller aldri tid til eller for meg selv!! Hvordan har andre det?

Hilsen sliten mamma

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171753-omsorgsl%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Du kan søke om omsorgslønn, men det er nokså vanskelig å få. Dessverre så trekker de også i de fleste kommunene hjelpestønaden fra omsorgslønnen og da er det sjeldent mye igjen. Har du noe hjelp ellers i form av avlastning og lignende?

Hei!

Takk for svar.

Vi har hatt avlastning på et avlastningsenter.

Dette var ingen god løsning, da lederne var veldig unge og de andre barna mye større. Han lærte mange rampestreker vi ikke var særlig glad for + at han ble røfft behandlet av de andre barna. Han var ofte innesluttet og lei seg når han kom derfra, så vi besluttet å ikke søke på nytt. Vi har nå fått vedtak om støttekontakt, men det spørs om det hjelper da det er veldig få som melder seg til slikt arbeid!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171753-omsorgsl%C3%B8nn/#findComment-1130935
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar.

Dette var ingen god løsning, da lederne var veldig unge og de andre barna mye større. Han lærte mange rampestreker vi ikke var særlig glad for + at han ble røfft behandlet av de andre barna. Han var ofte innesluttet og lei seg når han kom derfra, så vi besluttet å ikke søke på nytt. Vi har nå fått vedtak om støttekontakt, men det spørs om det hjelper da det er veldig få som melder seg til slikt arbeid!

Få satt inn annonse på finn.no, aetat.no osv. etter støttekontakt.

At det er få søkere til slike jobber har ofte sammenheng med at potensielle søkere ikke vet hvor de skal henvende seg, eller de ikke tenker over muligheten fordi de søker på slike jobbformidlingssider. Evt. "push" kommunen til å legge ut slik annonse på nevnte nettsider, det er strengt tatt de som skal gjøre det, tror jeg.

Evt. heng opp lapp på en god gammeldags oppslagstavle på en videregående skole/høyskole i nærheten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171753-omsorgsl%C3%B8nn/#findComment-1130946
Del på andre sider

Gjest Noranne

Hei!

Takk for svar.

Hei igjen! Du har krav på en tilpasset avlastning som passer sønnen din. Jeg vet at det kan være vanskelig å finne rette personen, men ikke gi opp. Vi truet til slutt med en klage til fylkesmannen og da var det plutselig mulig å finne rette personen og de rette omgivelsene. Når det gjelder omsorgslønnen: Søk uansett! Dette håndteres veldig forskjellig fra kommune til kommune og da har du i hvert fall forsøkt det. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171753-omsorgsl%C3%B8nn/#findComment-1131421
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...