Gjest nesten på gråten Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Skulle tegne bilforsikring i dag (nettopp overtatt bil) og ringte rundt. Fikk da vite at jeg ikke kunne få forsikring. Det viste seg at når de tok kredittsjekk på meg, fant de en "løpende inkassosak". Jeg skjønner overhodet ikke hva inkassosaken gjelder. Får først vite det om noen dager når det kredittbyrået sender meg brev om det (byrået kunne ikke opplyse det over telefon). Det eneste jeg kan tenke på, er en sak som snart skal opp i forliksrådet, pga tvist om en regning. Men jeg trodde ikke de hadde lov å melde meg til et kredittbyrå dersom det var tvist om et krav?? Dette er det ene spørsmålet jeg sitter med. Det aller viktigste spørsmålet er dette: Tør jeg kjøre bilen i det hele tatt når jeg ikke har forsikring på den?? Det er vel ikke lov en gang?? Men det kan jo ta mange, mange uker før den saken kommer opp i forliksrådet. Og jeg er avhengig av bil for å komme på jobb (begynte nettopp i ny jobb, det var derfor jeg kjøpte bil). 0 Siter
Gjest KariKruskakli. Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Men jeg trodde ikke de hadde lov å melde meg til et kredittbyrå dersom det var tvist om et krav?? Nei, det kan jeg ikke tenke meg. 0 Siter
pasa22 Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Hallo?? visste ikke at det var slik at folk som hadde inkassokrav på seg ikke fikk kjøre bil. Du kan jo spørre noen du kjenner om du får ta forsikringen på deres navn inntil saken er ordnet. Lykke til 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Når saken kommer inn for forliksrådet er det en rettslig inkassosak. Men "Betalingsanmerkning kan bli registrert tidligst 30 dager etter at kreditor/inkassoselskapet har gått til rettslig inndriving (tatt ut forliksklage). Det er allikevel ikke lov å registrere en betalingsanmerkning, dersom du har gitt melding om at kravet er urettmessig." Les mer her http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1023981620.19 Ikke kjør uten forsikring. 0 Siter
Gjest psst! Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 psst:et selskap som begynner på t og slutter på t sjekker ikke kreditt. 0 Siter
Gjest Saigon Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Det er ikke lov å kjøre bil uten forsikring. 0 Siter
Spirello Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Uansett hva du gjør, så ikke kjør uten forsikring.. det kan koste deg DYRT hvis du skader noen.. Få heller noen andre til å kjøpe forikring for deg i mens.. kan desverre ikke hjelpe deg med det andre.. 0 Siter
Åsemor Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Hallo?? visste ikke at det var slik at folk som hadde inkassokrav på seg ikke fikk kjøre bil. Du kan jo spørre noen du kjenner om du får ta forsikringen på deres navn inntil saken er ordnet. Lykke til Men da må man betale omregistreringsavgift igjen, og det er jo litt kjipt. Forsikringen må stå på samme person som bilen vettu. 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Se her, det er riktig som du skriver at mange forsikringsselskap ikke vil skrive forsikring for folk med betalingsanmerkninger. Men ikke alle er like firkantet heldigvis: http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2002/1023961819.18 0 Siter
Gjest en annen enn den første Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 psst:et selskap som begynner på t og slutter på t sjekker ikke kreditt. Hvilket selskap er det? Prøvde å google det men fant det ikke. Du har lov å legge det ut her. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Hvilket selskap er det? Prøvde å google det men fant det ikke. Du har lov å legge det ut her. Tennant? Jeg har ikke sjekket fakta altså. 0 Siter
Gjest psst! Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Hvilket selskap er det? Prøvde å google det men fant det ikke. Du har lov å legge det ut her. Nå er denne tråden 5 år gammel. Jeg vet ikke hvordan de gjør det nå, men det var hos Tennant som Mandolaika skriver. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.