Gå til innhold

Offentlig tjenestemann eller avokat

Anbefalte innlegg

Nå er jeg i ferd med å skrive søknaden - og ser at signaturene våre skal bevitnes av offentlig tjenestemann eller advokat.

Hva er det egentlig som aksepteres som offentlig tjenestemann?

Kan vi evt be en kamerat som er advokat om å undertegne det?

Trenger ikke være synsk for å se at jeg kommer til å ha maaaange innlegg her fremover...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171907-offentlig-tjenestemann-eller-avokat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann. Der det ikke står at ting skal Notarialbekreftes, tror jeg nok det går fint å få underskrifta bekreftet hos barnevernet. (Sikkert også hos vennen deres uten at jeg har noe sikkert svar på dette.) Står det imidlertid notarialbekreftet, så må notarius bekrefte.

Lykke til

Klem fra

Er det den første søknaden til barnevernet det er snakk om? Der trengte vi ikke noen bekreftelse, selv om det sto på skjemaet. Sjekk med barnevernet deres. Når søknaden skulle videre til Bufetat, var det barnevernet som bevitnet. Lykke til og spør i vei når det trengs!

Hvis det gjelder underskriften på sosialrapporten skal dere skrive under på den når sosialkuratoren ser på. Hun bekrefter da deres underskrifter før hun sender den videre.

Det er underskriften på den søknaden som skal sendes barnevernet for å komme i gang.

Annonse

Jeg kan ikke huske at vi hadde noen som helst bekreftelse på den, annen en egne underskrifter. Ring bv og hør hva de krever.

Beste hilsen fra

Hm - praksisen er åpenbart forskjellig fra sted til sted.

Jeg får ta en telefon og dobbeltsjekke, da!

Men det står jo på papiret at det skal være undertegnet av offentlig tjenestemann eller advokat?

Er det et skjema du har fått fra sosialkontoret?

Jeg må ærlig innrømme at jeg knapt husker at vi leverte noe skriftlig, men vi gjorde nok det. Men det var IKKE bekreftet av noen, så mye er sikkert. Men ring til sosialkontoret og spør hva de krever, og eventuelt hvem som er gode nok til å signere.

Beste hilsen fra

Men det står jo på papiret at det skal være undertegnet av offentlig tjenestemann eller advokat?

Det står det fordi det er samme skjema som i neste runde skal sendes Bufetat, men da utfylt på nytt, bevitnet av sosialkontoret. Se forøvrig svaret mitt lenger ned. Hvorfor ringer du ikke bare og spør BV?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...