Gå til innhold

Baksnakking på arbeidsplassen

Anbefalte innlegg

På min arbeidsplass er det et utrolig dårlig arbeidsmiljø med mye sladder og bakvaskelser. Noen går til lederen og forteller usannheter om andres arbeidsinnsats, sjefen har sine yndlinger som blir trodd selv om det er disse som er de verste til å skape et dårlig arbeidsmiljø. De sjefer og styrer uten å ha fått delegert noe lederansvar, de endrer på arbeidslister for at de skal slippe å gjøre arbeid de ikke liker osv. Kort sagt uutholdelig når noen føler seg bedre enn andre.

Vi må jo selvfølgelig ta tak i dette problemet, men hvordan.

Er det for eksempel tillatt å ha forbud mot bakvaskelser, å snakke stygt om kolleger osv? Et påbud om at alle slike ting skal tas opp i de rette fora og med den det gjelder?

Da tenker jeg at det må gripes tak i surmuling og konflikter med en gang i stedet for å la det utvikle seg. Hvis noen krangler må de inn til øverste ledelse og forklare seg. Hvis noen baksnakker og surmuler får de advarsel og hvis det ikke bedrer seg blir de sagt opp?

Jeg mener at det MÅ gå an, noen som har peiling?

Hva kan man ellers gjøre? Det er ganske uutholdelig og det fører til høyt sykefravær.

Jeg ser jo helt klart at det er lederen som har ansvaret her, men når lederen er et menneske som har sine yndlinger? Jeg har ingen tro på at vi får til å bytte ut lederen, derfor må vi gjøre noe lenger ned i systemet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171912-baksnakking-p%C3%A5-arbeidsplassen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...