Gå til innhold

Ammehjelp???


abr

Anbefalte innlegg

Hei, har en datter på 16 uker. Vi har hatt endel problemer når det gjelder amming. Jeg har hatt brystbetennelse (baktriell) som ble ferdig behandlet for 14 dager siden, og sopp som behandles nå. Jeg har også hatt tette melkeganger 6-7 ganger iløpet av disse 4 mnd. med høy feber etc. Jenta mi har vært kraftig forkjølet og har antaglig ikke spist nok for hun har ikke lagt på seg på 3 uker, selvom hun har vært blid og fornøyd. Jeg har hatt den samme forkjølelsen og melkeproduksjonen har gått vesentlig ned. Drikker ammete og vørterøl. Vesla får tillegg etter at hun har tømt puppen. Ca 50- 180 ml har hun da spist.Dette har pågått siden tirsdag.

Men siden fredag har jeg oppdaget at hunca 1 time etter mating får hun hysteriske gråteanfall. Antagelig tåler hun ikke NAN - hvor lenge vil NAN'en sitte i kroppen hennes? Bør jeg bytte tilleggstype? Da hun ble født fikk hun Collet det virket ok.

Må jeg bare sette meg til med puppen ute i flere dager for å få økt melkepod.? (Det virker som det har økt litt til nå).

Jeg besøker Ammepoliklinikken på Aker hver 14 dag, kjempeflott tiltak, men trenger svar på disse spørsmålene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære abr. Når du spør hvor lenge Nan vil sitte i kroppen så mener du vel hvor lang tid det tar før melkeproteinene er ute av kroppen.Det kan ta en stund, hvor lenge vet jeg ikke, men noen kan være urolige i flere timer. For enkelte kan det bli bedre av å bytte til Colett, men der må du bare prøve selv. Har du kapasitet så er det flott om du kan amme ofte noen dager mens andre tar seg av husarbeidet. Nttamming er da viktig. Min erfaring er at det kan ta 3-5 dager før man merker effekten av å amme hyppig. Om morgene har de fleste mest melk. Vent derfor så lenge som mulig utover dagen før du gir morsmelkserstatning. Flott at du har fått fin oppfølging på Aker.Du bør også følges på helsestasjonen med vektkontroll.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...