Gjest en mamma i nord Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Lurer på om det er noen som har erfaring med offentlig avlastning i avlastningsbolig for barn med bokstavdiagnoser. Vi har akurat fått invilget to døgn i måneden i bolig for 12 åringen som har asperger. og er veldig spent på hvordan dette vil fungere for han. Leder i boligen var veldig instilt på at dette skulle bli bra for han, og det er jo et godt utgangspunkt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172209-offentlig-avlastning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isus Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hei! Jeg bruker offentlig avlastning for min gutt med autisme (forholdsvis høytfungerende). Avlastningsboligen med mange andre var ikke noe for gutten vår. Nå er han i en offentlig barnebolig der det er mye roligere og han trives veldig godt med dette. Generelt sett var jeg gode erfaringer med offentlig avlastning. De har mye erfaring med forskjellige typer brukere og er ofte godt organisert. Ved privat avlastning har vi opplevd at avlasterne ble syke, eller måtte på møte, eller.... Dette skjer ikke i det offentlige. Jeg synes også at de tar godt hensyn til "særegenhetene" til sønnen min. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172209-offentlig-avlastning/#findComment-1135988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en mamma i nord Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hei! Jeg bruker offentlig avlastning for min gutt med autisme (forholdsvis høytfungerende). Avlastningsboligen med mange andre var ikke noe for gutten vår. Nå er han i en offentlig barnebolig der det er mye roligere og han trives veldig godt med dette. Generelt sett var jeg gode erfaringer med offentlig avlastning. De har mye erfaring med forskjellige typer brukere og er ofte godt organisert. Ved privat avlastning har vi opplevd at avlasterne ble syke, eller måtte på møte, eller.... Dette skjer ikke i det offentlige. Jeg synes også at de tar godt hensyn til "særegenhetene" til sønnen min. Takk for svar, håper også vi blir fornøyd. Har hatt privat avlastning en stund og er veldig fornøyd med denne. Årsaken til at jeg søkte om offentlig avlastning i tillegg istede for mer privat er at jeg er redd for å overbelaste den private. I tillegg så ser jeg det som en fordel om gutten blir tilvent en avlastningbolig også. Av hensyn til at han en dag skal flytte hjemmefra. Det er jo helt umulig å si i dag om han kommer til å kunne bo alene, eller om han vil trenge bistand i voksenlivet. Når han nå tilvennes en bolig så kan dette økes hvert år til han en dag om lenge håper jeg kan flytte inn i en bolig om han trenger det. Skulle det vise seg at han klarer seg selv så er jo det bare en fordel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172209-offentlig-avlastning/#findComment-1135994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isus Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Takk for svar, håper også vi blir fornøyd. Har hatt privat avlastning en stund og er veldig fornøyd med denne. Årsaken til at jeg søkte om offentlig avlastning i tillegg istede for mer privat er at jeg er redd for å overbelaste den private. I tillegg så ser jeg det som en fordel om gutten blir tilvent en avlastningbolig også. Av hensyn til at han en dag skal flytte hjemmefra. Det er jo helt umulig å si i dag om han kommer til å kunne bo alene, eller om han vil trenge bistand i voksenlivet. Når han nå tilvennes en bolig så kan dette økes hvert år til han en dag om lenge håper jeg kan flytte inn i en bolig om han trenger det. Skulle det vise seg at han klarer seg selv så er jo det bare en fordel. Hei igjen! Jeg er helt enig med deg. Vi har også privat avlastning i tillegg én ettermiddag i måneden og der passer vi også på å ikke utslite avlasteren. Det er også fornuftig å tenke framover. Det å venne gutten vår til offentlig avlastningen vil gjøre overgangen fra hjem til "offentligheten" mye lettere senere. Og så tenker vi også at det kanskje noen ganger kan skje at vi ikke kan ta vare på ham p.g.a. en ulykke eller noe lignende. Det er kanskje litt negativt tenkt, men for barn med autisme vil det være utrolig vanskelig og utrygg å bare måtte gå til helt ukjente omgivelser på dagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172209-offentlig-avlastning/#findComment-1136131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.