Gå til innhold

Er det bare jeg som er litt sær?

Anbefalte innlegg

Svanse1365380772

Begynner å lure litt på det. Når min svigemor prater med andre personer om at vi skal adoptere og hva vi har vært igjennom så liker jeg det ikke noe særlig. Spesielt når hun prater med dette til personer som jeg ikke kjenner.Hvis jeg er tilstede prøver jeg å avbryte på en høflig måte. Jeg mener at dette er en privatsak hvor vi selv skal velge hvem som skal ta del i den. Jeg skjønner at hun gleder seg, men det er ennå lenge til vi skal bli foreldre. Har lyst å ta det opp med henne, men hun blir lett såret.Hva synes dere, er jeg sær som vil ha dette for oss selv inntil foreløbig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172507-er-det-bare-jeg-som-er-litt-s%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke dette er det minste sært.

Men kanskje heller ikke svigermor skal involveres så mye hvis hun er av det litt vel pratsomme slaget?

For egen del synes jeg det er riktig at den som er sønn/datter tar det opp med sine foreldre. Enklere segt: At din mann tar det opp med sin mor. Vet at det ikke alltid er SÅ enkelt, men synes det er det riktige, likevel.

Jeg hadde blitt veldig lite fornøyd dersom min svigermor hadde lagt ut om hvorfor vi adopterer. Det er vår personlige historie.

Men jeg er faktisk glad for at hun forteller at vi skal adoptere til venninner og snakker om at hun skal bli bestemor igjen. Mine svigerforeldre er ikke av det mest "fordomsfrie" slaget, og var vel ikke overbegeistret for adopsjonen i starten. Så at de faktisk snakker om det til andre, er et godt tegn!

Jeg heller til den oppfatning at det å få barn, enten det skjer slik eller sånn, er et "storfamilieanliggende", ikke bare vår personlige sak.

Men her er vi forskjellige, og jeg synes ikke du er sær. Men hvis svigermor er av den skravlete sorten, ville jeg nok silt informasjonen ut.

Kanskje det bør være like naturlig å snakke om en "adopsjonsgraviditet" som en "voksende mage graviditet"?

For oss var det helt greit at både foreldre og svigerforeldre fortalte at vi skulle adoptere, så lenge de ikke la ut i det vide og det brede om hvorfor. Det synes jeg er litt for personlig.

Min mor sluttet faktisk å snakke om adopsjon en stund, fordi hun opplevde som meg at folk ikke husket helt hvor i prosessen vi var og stadig spurte om det ikke skjedde noe snart. Det var i den tiden hvor tildelingstiden økte fra 8 til 14 mnd i Kina :-)

Annonse

Svanse1365380772

Hei!

Hvordan går det med papirinnsamlingen, Svanse? Har dere levert papirene til AF ennå?

Nysgjerrig ;o) hilsen fra

Nå er det to uker siden papirene ble sendt til legalisering. Vi venter i spenning til de skal sendes til Kina. Tror vi er knapt en uke etter dere i prosessen. Det hadde vært fint om vi kunne følge hverandre i prosessen og forhåpentligvis på reisen.

Nå er det to uker siden papirene ble sendt til legalisering. Vi venter i spenning til de skal sendes til Kina. Tror vi er knapt en uke etter dere i prosessen. Det hadde vært fint om vi kunne følge hverandre i prosessen og forhåpentligvis på reisen.

Hei!

Det hörtes jo bra ut! Vi fikk DTC 27.1. og de brukte litt over 2 uker på legaliseringen. Så da får vel kanskje dere DTC ilöpet av denne uka?

Krysser fingrene for det...

Vi får holde kontakten og fölge hverandre videre, forhåpentlig helt til Kina! :o)

Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...