Gå til innhold

Er man like tullete hele tiden?

Anbefalte innlegg

Det er bare en uke siden vi satte igang prosessen, og jeg er helt besatt.

Tenker på adopsjon hele døgnet, surfer nettet rundt etter info og fortellinger, grubler på hvem vi skal bli de heldige foreldrene til og føler meg allerede hormonell når jeg sipper over hentehistorier og dikt.

Visst er det deilig og hyggelig å gå her med denne kilingen i magen og et tåpelig flir, men

jeg håper virkelig at denne besettelsen kommer til å gå litt i bølger. Kanskje mest knyttet til de forskjellige milepælene i prosessen?

For det kan bli slitsomt for både meg og omgivelsene dersom jeg skal være sånn i to samfulle år. ;o)

Hvordan var det med dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172521-er-man-like-tullete-hele-tiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA :o) Jeg var sånn tullete i 26 måneder, fra vi begynte og til vi var på hentereise. Dvs. jeg var vel tullete enda lenger - er kanskje litt tullete enda :o) og det er 2 år siden vi kom hjem fra Kina.

Hehe, så jeg kan altså like gjerne venne meg til det og satse på tålmodige omgivelser?

;o)

Helt skrullete hele tiden, dessverre ;o) Første gangen var ille nok, men nå som jeg vet hva jeg går til er jeg nesten hakket verre....

Jeg har et konstant sug etter informasjon og nyheter og gleder meg slik at det av og til nesten gjør vondt.

Ok, så var jeg mer avslappet i begynnelsen av prosessen, men det har ikke blitt særlig bedre etter hvert, særlig ikke nå som jeg er på overtid.

Jeg lurer fryktelig på hvilken hobby jeg skal ha når jeg er ferdigventet og -hentet....

;o)

Bare bli vant med det! Og advarsel - det blir IKKE bedre av å være på DOL, hihihi

Beste hilsen fra

Fniiiiz. Neida, men er ikke så tullete hele tiden, man blir verre.

Jeg for min del venter besøk av mannen med den hvite frakken hva dag som helst. ;-)

Men alvorlig talt, man blir litt hekta ja.

Men det hjelper bra å ha noen å være sprø sammen med, ikke sant? En støttekontakt med stor forståelse for at man er gal og hvorfor man er gal er tingen.

Ellers er vin et godt middel for smågalne folk. Gjerne midt i uka, i stedet for å gå tur, eller hur? ;o)

Beste hilsen fra

Annonse

Men det hjelper bra å ha noen å være sprø sammen med, ikke sant? En støttekontakt med stor forståelse for at man er gal og hvorfor man er gal er tingen.

Ellers er vin et godt middel for smågalne folk. Gjerne midt i uka, i stedet for å gå tur, eller hur? ;o)

Beste hilsen fra

Ja støttekontakt er et must. Helt sant! :o)

Og medisinen du anbefaler har jo vært prøvd tidligere med stort hell, så vi kan jo gjenta suksessen. ;-)

Sneiks!

Jeg var spreng-vente-lengte-drømme-tullete hele vår første adopsjonsprosess, dvs i nokså nøyaktig 2 år. Da ventetiden økte og økte mens vi ventet, var jeg nær-skrullete i perioder. En slitsom og forventningsfull blanding.

Andre gangen gikk det mye lettere - inntil de siste 3-4 månedene før tildeling. Da kom jeg i full små-skrulle-modus igjen.

Og med DOL bare øker hele greia i intensitet.

Det er nok godt mulig at du går inn i en langvarig 'tullete' periode, ja. Kanskje ikke like intens _hele_ tiden, men likevel langt fra normal hverdagsmodus. Det er bare å trekke pusten dypt og la det stå til :-)

Beste hilsen fra

"Ellers er vin et godt middel for smågalne folk."

Og det er sannelig en fordel med denne formen for svangerskap! ;o)

Jeg var spreng-vente-lengte-drømme-tullete hele vår første adopsjonsprosess, dvs i nokså nøyaktig 2 år. Da ventetiden økte og økte mens vi ventet, var jeg nær-skrullete i perioder. En slitsom og forventningsfull blanding.

Andre gangen gikk det mye lettere - inntil de siste 3-4 månedene før tildeling. Da kom jeg i full små-skrulle-modus igjen.

Og med DOL bare øker hele greia i intensitet.

Det er nok godt mulig at du går inn i en langvarig 'tullete' periode, ja. Kanskje ikke like intens _hele_ tiden, men likevel langt fra normal hverdagsmodus. Det er bare å trekke pusten dypt og la det stå til :-)

Det er litt deilig også, da. Nesten som å være nyforelska! ;o)

Fniiiiz. Neida, men er ikke så tullete hele tiden, man blir verre.

Jeg for min del venter besøk av mannen med den hvite frakken hva dag som helst. ;-)

Men alvorlig talt, man blir litt hekta ja.

Takk og pris at det finnes et eget forum for denne typen gærninger. ;o)

Hehe, så jeg kan altså like gjerne venne meg til det og satse på tålmodige omgivelser?

;o)

JEPP, man er like tullete, og MER, hele tiden... De i omgivelsene som ikke er tålmodige lærer seg å bli det.. ;-) Har ikke prøvd vin, tror jeg fort kunne blitt enda mer tullete av det.. lol.. Gær'n nok som det er! Men, godt å være her, da... ;-)))))

jeg synes beskrivelsen med at spenningen er knyttet til de forskjellige milepælene i prosessen, stemmer veldig bra for min del ! Også øker intensiteten mer og mer for hver milepæl man når.

Med andre ord ikke like tullete hele tiden, men mer og mer tullete for hver gang man blir tullete.....hvis det var til å skjønne?

Annonse

trk1365380645

Huff, jeg kjenner at det ikke var så lurt å finne DOL... Første prosessen vår klarte jeg i store perioder å være ganske rolig og avslappet, vi hadde så god tid og hadde det jo veldig bra som vi hadde det... Rett før tildeling oppdaget jeg DOL, og nå er jeg hekta og kjenner at når vi snart begynner på ny prosess kommer jeg til å være mye mindre tålmodig... Men så har jeg jo noen å dele det med her inne også, da!

Jeg er på ingen måte ferdigventet ennå, men erfaringen så langt er at det går litt opp og ned. De periodene jeg tenker mest på andre ting er greie nok, men når jeg i perioder er trøtt og lei og sur og ikke syns det er gøy på DOL engang...Takke meg til å være oppspilt og positivt enspora!

Lykke til!-klem fra

Så godt å lese at det ikke er bare jeg som er sånn ! Har advart mine kolleger om at det blir mye snakk om dette fra min side. Og vi sender søknaden i posten i dag!!! Og siden vi bor i Midt-norge må vi vente 10 mnd.på hjemmebesøk !!!

Har fått "forbud" fra mannen min mot å se for mye på DOL, jeg blir for hekta, tida er jo så laaaang!

Så godt å lese at det ikke er bare jeg som er sånn ! Har advart mine kolleger om at det blir mye snakk om dette fra min side. Og vi sender søknaden i posten i dag!!! Og siden vi bor i Midt-norge må vi vente 10 mnd.på hjemmebesøk !!!

Har fått "forbud" fra mannen min mot å se for mye på DOL, jeg blir for hekta, tida er jo så laaaang!

Så da er vi akkurat kommet igang begge to. Vi får krysse fingrene for hverandre! Ti mnd er lenge å vente når man gjerne skulle vært ferdig i går.. ;o)

carla1365380461

JEPP, man er like tullete, og MER, hele tiden... De i omgivelsene som ikke er tålmodige lærer seg å bli det.. ;-) Har ikke prøvd vin, tror jeg fort kunne blitt enda mer tullete av det.. lol.. Gær'n nok som det er! Men, godt å være her, da... ;-)))))

Jo, vin hjelper godt, men det må rimelig store mengder til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...