Gå til innhold

Dere som har brukt verdens barn

Anbefalte innlegg

Det har kommet noe nytt på vb sin side, som kalles familiealbum. Foreløpig er det bare 2 bilder som er lagt inn. I vårt tilfelle er det for tidlig å legge ut bilde på nettet, siden vi ikke har hatt barnet i 6 mnd ennå. Hadde vært koselig om flere av dere ville sendt inn bilder. Det er alltid like gøy å se hvor vakre barn vi har som adopterer.. Bare en liten oppfordring...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172533-dere-som-har-brukt-verdens-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ER jo artig å se bilder... Og jeg skjønner jo dem som gjerne vil vise fram barna sine.... Men egentlig synes jeg det er veldig mange bilder av (adopterte) barn på nettet etterhvert... Er det bare jeg som synes at det ikke er helt uproblematisk?

mvh

Det ER jo artig å se bilder... Og jeg skjønner jo dem som gjerne vil vise fram barna sine.... Men egentlig synes jeg det er veldig mange bilder av (adopterte) barn på nettet etterhvert... Er det bare jeg som synes at det ikke er helt uproblematisk?

mvh

Jojo, jeg skjønner hva du mener. Forstår de som vegrer seg. Har ikke hørt om noen som har hatt dårlig erfaring med det, men er med på den tanken...

mvh

Jeg synes ikke det er noen vits å legge ut bilder av barn på nettet - verken adopterte eller andre.

Min egenfødte datter finnes ikke på nettet, og verken hun eller Kinabarnet skal dit så lenge jeg kan bestemme det. Det måtte i så fall være fordi skolen la ut bilder, men jeg ville ikke like det så godt, heller.

Jeg er sikkert paranoid, men det blåsser jeg i :)

mvh

Nei, det er ikke bare du som synes at det ikke er helt uproblematisk.

Selv har jeg kun valgt å legge ut bilder på noen lukkede yahoo grupper.

Skrekk historien er familien i USA som hadde en flott hjemmeside med masse bilder.

En dag oppdaget de at en mann hadde startet en innsamlingsaksjon for "sitt" veldig syke barn. De tenkte faktisk å overføre noen dollar, men fikk mildt sagt sjokk da de så et bilde av det syke barnet. Bildet var hentet fra deres egen hjemmeside - deres egen datter var plutselig blitt en annen families "veldig syke barn".

Slike historier finnes det sikkert mange av og de gjelder jo ikke bare barn som er adoptert.

fei1365380229

Jeg kommer til å legge ut bilde etterhvert :o). Ser at andre syns det kan være problematisk, men bilder uten fullt navn av helt vanlige situasjoner ser jeg ikke på som problematisk. Har ingen problemer med å legge ut bilder av våre egenfødte barn heller.

Misbruk av bilder kan jo foregå om barnet har vært i avisen, noen har tatt bilde av barnet uten at man vet det osv.

Jeg synes det er kjempespennende å se alle de flotte hjemmesidene og de fine bildene som var lagt ut på VB sitt familiealbum, håper det blir flere :o).

Annonse

Kin1365380231

Vi kommer nok til å legge ut "skrytebildet" etterhvert.

Selv synes jeg dette er uproblematisk. Synes det virker som om "redelsen" for nettet tar litt overhånd. Men vi tenker vel litt ulikt om dette :-))

Det er viktig å tenke igjennom hva slags bilder man viser offentlig, men det er jo egentlig ikke så veldig annerledes enn fødsels- og bursdagshilsener i avisen. Og dem er det mange av - i alle fall i vår lokalavis!

Synes det er fint at Verdens Barn har satt noen regler for hvilke bilder som kan legges ut. Det er langt bedre enn de fleste andre bildesider jeg har sett.

Må jo innrømme at jeg selv har kikket mye på bildesider av barn fra Kina på andre nettsider i venteprosessen... Og ikke minst sidene med skrytebilder i medlemsbladet!

Jeg syns også det er hyggelig at VB har laget familiealbum på siden sin, og kan ikke se noen store farer eller etiske dilemmaer sånn som det er lagt opp her. (retningslinjer fra VB på siden + at VB ser gjennom før de legges ut). Jeg er enig i betenkelighetene som kommer fram under her, når det gjelder hjemmesider der hele historier om barnets historie osv er lagt ut, men fra der til at det skulle være noen fare forbundet med koselige barnebilder er det et stykke syns jeg.

Selvsagt kan alt her i verden misbrukes, men helt ærlig, med alt det som finnes på nettet av ymse bilder, så tror jeg ikke sjansen for at bilder i denne kategorien som kommer på VB sitt familiealbum er i så veldig stor fare for det.

MVH

MVH

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...