Gå til innhold

Kan jeg begynne med nattavvenning?


frosty

Anbefalte innlegg

Jenta vår har passert 6 måneder. Hun er ikke særlig glad i annen mat enn melken fra mammas pupp! De siste dagene har hun spist litt middag, en mengde som tilsvarer ca. et halvt 4-måneders Nestle glass. Men grøt vil hun ikke ha. Jeg er heldig om jeg får presset inn 5 små teskjeer. Har prøvd alle typer, og hun sitter i stolen og får "frostrier" hver gang hun må svelge unna grøt! Har prøvd med alle typer konsistens, fra helt flytende til fast! Brød liker hun, men det er jo heller små mengder som går innpå enda da. Jeg har ikke hatt samvittighet til noen nattavvennning. Hun er stor og tykk! Og har fulgt vekstkurven flott (men er i størrelse som en 9-måneders unge). Hun spiser 2 til 3 ganger om natten. Siste pupp får hun i 8-tida. Og "nattmaten" vil hun ha servert i tida fra klokken 2 til klokken 6. Altså ganske hyppig! Er det forsvarlig å begynne med nattavvenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære frosty. Fortsett å tilby forskjellig mat så vil dette helt sikkert løse seg. Det er viktig at dette ikke blir en kamp.Hun er jo i godt hold så det er ingen fare om hun ikke spiser så mye. Du burde kunne avvenne om natten slik at det bare blir et nattmåltid i første omgang og at hun etter en tid sover hele natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...