Gå til innhold

Amming av større barn/3 år

Anbefalte innlegg

Blacky1365380153

Hei

Jeg har nå ammet sønnen min i tre år og i dag var jeg til kontroll på helsestasjonen og fikk skikkelig kjeft fordi jeg fortsatt ammet sønnen min......følte meg skikkelig tråkket på....noen andre som har meninger og dette? Kvalitet på melken etc?

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172614-amming-av-st%C3%B8rre-barn3-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Blacky1365380153

43

• Sofies mamma

12

• Jeg er en annen

9

• morsan

6

Jeg er en annen

Dette har lite med kvalitet på melken å gjøre. Det er uavnlig å amme barn så lenge i vår kultur, derfor kan dette virke stigmatiserende for sønnen din. Ammingen kan også ses som en opprettholdelse av et symbiotisk forhold som er unaturlig. Jo eldre barnet blir, jo mer påfallende blir også de seksuelle konnotasjonene.

Gjest kontakt fylkeslegen

Hvis du mener oppriktig at du mottok skikkelig kjeft, ville jeg tatt kontakt med fylkeslegen.

At man må regne med konkrete spørsmål når man ønsker å ta alternative og uvanlige valg mht barneoppdragelse, barneernæring osv, det er bare rett og rimelig, synes jeg.

Men kjeft skal man ikke få, med mindre morsmelken har fortrengt viktig mat / næringstoffer fra barnet ditt slik at det er feilernært.

Blacky1365380153

Dette har lite med kvalitet på melken å gjøre. Det er uavnlig å amme barn så lenge i vår kultur, derfor kan dette virke stigmatiserende for sønnen din. Ammingen kan også ses som en opprettholdelse av et symbiotisk forhold som er unaturlig. Jo eldre barnet blir, jo mer påfallende blir også de seksuelle konnotasjonene.

Dette er jo ikke noe jeg gjør for det seksuelle!!! Grunnen til at jeg har fortsatt med dette er fordi jeg har en sønn som siden han ble født har vært veldig mye syk og dermed ikke tatt til seg noe bra med mat......

Annonse

Synes det var merkelig at de gav deg kjeft. Det er da helt OK at du har ammet barnet ditt såpass lenge.

Jeg reagerte da bursdagsbarnet i en treårsdag ble ammet. Ikke fordi det var "ufyselig og forferdelig", slik noen skriver her, men fordi det var uvant og kanskje litt rart.

Jeg håper jeg kan fortsette med ammingen til rundt toårsdagen med min datter. Føler nok at barnet blir for stort etter dette.

Blacky1365380153

Ææææsj. Er det for din eller hans skyld du ammer? Tipper det er din....

Det er vel heller du, som klarer å tenke i de baner, som er ekkel.....

Det er bare her i den vestlige verden vi ammer så kort som vi gjør, mest fordi det finnes slike som du der ute og for det andre at her setter vi barna i barnehagen og går på jobb. Tenk deg om før du svarer neste gang!!!!!

Jeg er en annen

Dette er jo ikke noe jeg gjør for det seksuelle!!! Grunnen til at jeg har fortsatt med dette er fordi jeg har en sønn som siden han ble født har vært veldig mye syk og dermed ikke tatt til seg noe bra med mat......

Jeg beskylder deg ikke for det. Men dise assosiasjonene eksisterer i vår kultur. Hvorfor ikke tappe melk på flaske og gi ham det hvis du er opptatt av morsmelkens evt. helsefremmende virkning?

Hvis du mener oppriktig at du mottok skikkelig kjeft, ville jeg tatt kontakt med fylkeslegen.

At man må regne med konkrete spørsmål når man ønsker å ta alternative og uvanlige valg mht barneoppdragelse, barneernæring osv, det er bare rett og rimelig, synes jeg.

Men kjeft skal man ikke få, med mindre morsmelken har fortrengt viktig mat / næringstoffer fra barnet ditt slik at det er feilernært.

*signerer*

Gjest guri balla

Det er unaturlig OG unødvendig å amme så lenge. Barnet må lære å bli selvstendig. Eneste grunnen til at du fortsatt gjør dette er jo at du vil at barnet ortsatt skal være babyen din som er fullstendig avhengig av deg? Ikke sant?

Kos til barnet kan du gi på alle mulig andre måter.

Annonse

Gjest guri balla

Det er ikke så mye bra næring i melken etter så lang tid, så det er en tynn unnskyldning, blir vel heller mett i magen uten å få seg næring av den nå. Gi ham heller skikkelig mat, så kanskje han tar til seg næring og begynner å vokse.

Blacky1365380153

Det er ikke så mye bra næring i melken etter så lang tid, så det er en tynn unnskyldning, blir vel heller mett i magen uten å få seg næring av den nå. Gi ham heller skikkelig mat, så kanskje han tar til seg næring og begynner å vokse.

Det er akkurat like mye næring i melken etter så lang tid. Det var under krigens dagen de sa at melken ikke hadde nok næring!! Skaff deg riktig info

Jeg beskylder deg ikke for det. Men dise assosiasjonene eksisterer i vår kultur. Hvorfor ikke tappe melk på flaske og gi ham det hvis du er opptatt av morsmelkens evt. helsefremmende virkning?

Ja, hvis jeg hadde fått beskjed om at det var best å amme i årevis, så hadde jeg pumpet meg og gitt på flaske/i kopp...

Blacky1365380153

Det er unaturlig OG unødvendig å amme så lenge. Barnet må lære å bli selvstendig. Eneste grunnen til at du fortsatt gjør dette er jo at du vil at barnet ortsatt skal være babyen din som er fullstendig avhengig av deg? Ikke sant?

Kos til barnet kan du gi på alle mulig andre måter.

Maken til uvitende kommentarer har jeg ikke opplevd..... men men...

Blacky1365380153

Hvorfor skal jeg tappe det i flaske da? Gi meg en god og fornuftig grunn. Jeg ammer ikke ute blandt folk... det skjer når han skal legge seg og evnt litt om natten.......

Gjest forferdelig forferdelig

*signerer* den guri !!!

Får barnet normal mat så kanskje h*n hadde vært friskt.

Gjest guri balla

Det er akkurat like mye næring i melken etter så lang tid. Det var under krigens dagen de sa at melken ikke hadde nok næring!! Skaff deg riktig info

Ehh.. kanskje du også skal det? Siden du ikke har skjønt at man ikke ammer barnet til det er 3 år?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...