Gå til innhold

Amming av større barn/3 år

Anbefalte innlegg

Blacky1365380153

Ja, hvis jeg hadde fått beskjed om at det var best å amme i årevis, så hadde jeg pumpet meg og gitt på flaske/i kopp...

Hvorfor i flaske? Er vel heller dere som tenker på deres beste......å ikke være avhenging av å gi pupp. For meg har det aldri vært noe trøbbel. Dette er da barnet mitt,,, ikke en vilt fremmed gutt......mener dere at det er ekkelt å amme dere da?

Fortsetter under...

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Blacky1365380153

43

• Sofies mamma

12

• Jeg er en annen

9

• morsan

6

Blacky1365380153

Ehh.. kanskje du også skal det? Siden du ikke har skjønt at man ikke ammer barnet til det er 3 år?

Hvem er det som sier at man ikke skal/kan det? Det er som sagt helt naturlig i andre deler av verden.......Hvem er det som bestemmer hva som er rett eller galt vedr amming? Hvor lenge ammet du barnet ditt? Du har vel ikke barn??

Gjest ring fylkeslegen

Hvorfor skal jeg tappe det i flaske da? Gi meg en god og fornuftig grunn. Jeg ammer ikke ute blandt folk... det skjer når han skal legge seg og evnt litt om natten.......

Hvis barnet ikke får sove hele natten i strekk (så lenge det tilbys mat / melk om natten vil det jo våkne), så begynner jeg å forstå at helsesøster kan bli litt hissig i stemmen når dere var på kontroll.

En god natts søvn er en forutsetning for at han legger skikkelig på seg osv.

fei1365380229

Jeg ser at du skriver lenger ned at du kun gjør dette litt på kvelden og natten. Husk at morsmelk også inneholder sukker og skader tennene bare.

Jeg synes ikke du skal bry deg så mye om hva andre mener om dette, selv ville jeg følt det ubehagelig når barnet var så stort. Vi hadde også en på barseltreffet som ammet til barnet var 3-4 år. Hun barnebokforfatteren (husker ikke navnet) ammet ungen til hun var 7 år :o), men jeg tror ærlig talt ikke barnet trenger denne næringen, men kosen trenger han sikkert.

Hvorfor i flaske? Er vel heller dere som tenker på deres beste......å ikke være avhenging av å gi pupp. For meg har det aldri vært noe trøbbel. Dette er da barnet mitt,,, ikke en vilt fremmed gutt......mener dere at det er ekkelt å amme dere da?

Når de er så store synes jeg ikke det faller naturlig lenger at de suger på sin mors bryst,nei...

Gjest blenda1

Hvorfor skal jeg tappe det i flaske da? Gi meg en god og fornuftig grunn. Jeg ammer ikke ute blandt folk... det skjer når han skal legge seg og evnt litt om natten.......

Hvorfor ikke tappe på flaske? Hvor lenge har du tenkt å fortsette å amme ham?

Annonse

Jeg er en annen

Uansett om dette skjer i påsyn av andre eller ikke så er det oppfattet som uvanlig i vår kultur (dette kan gutten oppfatte ved at han får med seg at ingen av hans jevnaldrende blir ammet etc.). Ellers er jo dette en åpenbar infantilisering, en opprettholdelse av et mor/barn-forhold som vanligvis for lengst har opphørt på dette tidspunktet.

Jeg syns ærlig talt det er merkelig at du ikke ser det problematiske i dette.

Gjest lars bohanen

Hvem er det som sier at man ikke skal/kan det? Det er som sagt helt naturlig i andre deler av verden.......Hvem er det som bestemmer hva som er rett eller galt vedr amming? Hvor lenge ammet du barnet ditt? Du har vel ikke barn??

Regner med du er en kverulant med fake innlegg som er ute etter å provosere...

Blacky1365380153

Hvis barnet ikke får sove hele natten i strekk (så lenge det tilbys mat / melk om natten vil det jo våkne), så begynner jeg å forstå at helsesøster kan bli litt hissig i stemmen når dere var på kontroll.

En god natts søvn er en forutsetning for at han legger skikkelig på seg osv.

Han sover som oftest hele natten igjennom....så det er ikke noe tema. Bare et eksempel på når han iblandt tar litt melk, eller egetlig mest for kosens skyld.

Gjest guri balla

Jeg ser at du skriver lenger ned at du kun gjør dette litt på kvelden og natten. Husk at morsmelk også inneholder sukker og skader tennene bare.

Jeg synes ikke du skal bry deg så mye om hva andre mener om dette, selv ville jeg følt det ubehagelig når barnet var så stort. Vi hadde også en på barseltreffet som ammet til barnet var 3-4 år. Hun barnebokforfatteren (husker ikke navnet) ammet ungen til hun var 7 år :o), men jeg tror ærlig talt ikke barnet trenger denne næringen, men kosen trenger han sikkert.

Tull, foreldrene må da greie å kose med barnet på andre måter?

Blacky1365380153

Tennene hans er knall hvite og kjempeflotte. Intet problem der. Også litt overtro om det med tennene. Mye verre med de som sutter på flasker med saft og annet søtt skvip.

Jeg skjønner godt at du kjenner deg frustrert etter en slik melding fra folk i helsevesenet. Det er ikke vanlig i vår del av verden å amme så lenge, men det betyr ikke at man ikke skal gjøre det.Så lenge du og ungen trives med det så syns jeg du bare skal fortsette. Etter min mening er det eklere å gi små unger kumelk enn at en mor ammer en treåring slik at ungen får melk som er beregnet på menneskebarn.

Når de er så store synes jeg ikke det faller naturlig lenger at de suger på sin mors bryst,nei...

Hvor går grensen for deg?

Ett år?

To år?

Tre år?

For min del tror jeg at rundt to år vil være en naturlig grense. Førstemann ammet jeg til han var 14 mnd, men angret seinere når jeg så andre "store barn" bli ammet. Nummer to ble ammet til hun var 17 mnd, og jeg håper at jeg kan amme nummer tre til hun er nærmere to år (hun er 10 mnd nå).

Annonse

Gjest *ikkjesåsint*

Hva? Hva er det som er så forferdelig med det?

må sei meg einig med dei fleste her..blir litt merkelig synes eg også. Nå har eg ikkje barn enda, men vil nok ikkje amme barnet så lenge..forstår at folk reagerer..og det var vel ein grunn til at du skrev inn her i første omgang?..

Blacky1365380153

Ett år?

To år?

Tre år?

For min del tror jeg at rundt to år vil være en naturlig grense. Førstemann ammet jeg til han var 14 mnd, men angret seinere når jeg så andre "store barn" bli ammet. Nummer to ble ammet til hun var 17 mnd, og jeg håper at jeg kan amme nummer tre til hun er nærmere to år (hun er 10 mnd nå).

Jeg har flere ganger forsøkt å stoppe men så har han blitt syk igjen og da har det vært vanskelig å få stoppet. Jeg skal stoppe denne helgen...... ville bare sjekke ut hvor mange det er som oppfatter dette som noe unaturlig. Sjokkert over en del av kommentarene.

Gjest lars bohanen

Tennene hans er knall hvite og kjempeflotte. Intet problem der. Også litt overtro om det med tennene. Mye verre med de som sutter på flasker med saft og annet søtt skvip.

Overtro? Ikke noe tvil om at dette er et kødde-innlegg nei... hehe

Ett år?

To år?

Tre år?

Tjaaa...jeg vet ikke hvor grensen går for hva jeg synes er "for stor". Men 3 år er over grensen.

For min egen del (men det er ca. 10 år siden) sluttet jeg da de var ca. 6 mnd store. Da hadde de fått det viktigste, og de syntes det var kjedelig å die, og jeg begynte å jobbe...

Gjest guri balla

Jeg skjønner godt at du kjenner deg frustrert etter en slik melding fra folk i helsevesenet. Det er ikke vanlig i vår del av verden å amme så lenge, men det betyr ikke at man ikke skal gjøre det.Så lenge du og ungen trives med det så syns jeg du bare skal fortsette. Etter min mening er det eklere å gi små unger kumelk enn at en mor ammer en treåring slik at ungen får melk som er beregnet på menneskebarn.

Morsmelken er beregnet på sepdbarn da, ikke 3-åringer, de trenger skikkelig mat, og opplæring i å bli selvstendige!

Hvorfor er det ekkelt å drikke kumelk? Er det ekkelt å spise egg og, hva med kjøtt, eller fisk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...