Gå til innhold

Amming av større barn/3 år

Anbefalte innlegg

Blacky1365380153

Morsmelken er beregnet på sepdbarn da, ikke 3-åringer, de trenger skikkelig mat, og opplæring i å bli selvstendige!

Hvorfor er det ekkelt å drikke kumelk? Er det ekkelt å spise egg og, hva med kjøtt, eller fisk?

Har du barn selv Guri Balla?

Fortsetter under...

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Blacky1365380153

43

• Sofies mamma

12

• Jeg er en annen

9

• morsan

6

Gjest guri balla

Hvor går grensen for deg?

Ett år?

To år?

Tre år?

For min del tror jeg at rundt to år vil være en naturlig grense. Førstemann ammet jeg til han var 14 mnd, men angret seinere når jeg så andre "store barn" bli ammet. Nummer to ble ammet til hun var 17 mnd, og jeg håper at jeg kan amme nummer tre til hun er nærmere to år (hun er 10 mnd nå).

Hvorfor angret du? Tror du barnet hadde vondt av å ikke bli ammet lenger, eller savnet du å ha det som en baby?

Blacky1365380153

Tjaaa...jeg vet ikke hvor grensen går for hva jeg synes er "for stor". Men 3 år er over grensen.

For min egen del (men det er ca. 10 år siden) sluttet jeg da de var ca. 6 mnd store. Da hadde de fått det viktigste, og de syntes det var kjedelig å die, og jeg begynte å jobbe...

Ja akkurat... det er grunnen til at de fleste slutter. Pga jobben eller fordi de ikke gidder mer. Men jeg har muligheter til å fortsette og har derfor valgt å gjøre det videre

Annonse

Jeg er en annen

Jeg skjønner godt at du kjenner deg frustrert etter en slik melding fra folk i helsevesenet. Det er ikke vanlig i vår del av verden å amme så lenge, men det betyr ikke at man ikke skal gjøre det.Så lenge du og ungen trives med det så syns jeg du bare skal fortsette. Etter min mening er det eklere å gi små unger kumelk enn at en mor ammer en treåring slik at ungen får melk som er beregnet på menneskebarn.

Jeg syns du gir uttrykk for en skremmende naiv holdning. Foreldre har et ansvar for å oppdra barnet i henhold til de gjeldende kulturelle normene -- ellers kan dette by på problemer for barnet (ved at det føler seg annerledes, seinere ikke evner å forholde seg adekvat til de kulturelle normene etc.). Det kan være mye "du og ungen trives meg" som likevel ikke er bra for barnet.

fei1365380229

Tull, foreldrene må da greie å kose med barnet på andre måter?

Selvfølgelig kan de jo det og det gjør de sikkert også. Det blir vel litt som når du ser en 5 åringer med smokk eller som vår datter på 3 1/2 år med kosefille. Noen ønsker ikke å ta fra dem denne kosen. Puppen har jo vært tryggheten hans siden han var nyfødt.

Og hun støter da vel ingen, hun gjør det jo bare hjemme.

Blacky1365380153

Jeg syns du gir uttrykk for en skremmende naiv holdning. Foreldre har et ansvar for å oppdra barnet i henhold til de gjeldende kulturelle normene -- ellers kan dette by på problemer for barnet (ved at det føler seg annerledes, seinere ikke evner å forholde seg adekvat til de kulturelle normene etc.). Det kan være mye "du og ungen trives meg" som likevel ikke er bra for barnet.

Skikkelig mye kjennskap til barn du forstår jeg? Ler godt

Tennene hans er knall hvite og kjempeflotte. Intet problem der. Også litt overtro om det med tennene. Mye verre med de som sutter på flasker med saft og annet søtt skvip.

Tannhelse har ikke noe med overtro å gjøre.

Selvsagt er saft og brus hakket verre, men morsmelk skader også tennene dersom du ammer etter tannpussen. At tennene er hvite nå, er ingen garanti for hvordan de vil bli.

Ta i hvert fall ammingen før tannpuss, og gi evt bare vann etterpå.

Annonse

Morsmelken er beregnet på sepdbarn da, ikke 3-åringer, de trenger skikkelig mat, og opplæring i å bli selvstendige!

Hvorfor er det ekkelt å drikke kumelk? Er det ekkelt å spise egg og, hva med kjøtt, eller fisk?

Morsmelk er for spedbarn og kumelk er for kalver.

;o)

Blacky1365380153

Tannhelse har ikke noe med overtro å gjøre.

Selvsagt er saft og brus hakket verre, men morsmelk skader også tennene dersom du ammer etter tannpussen. At tennene er hvite nå, er ingen garanti for hvordan de vil bli.

Ta i hvert fall ammingen før tannpuss, og gi evt bare vann etterpå.

Han har som tidligere nevnt ingen problem med tennene sine. daglig pussing og fluor. Ingen problemstilling.

Han har som tidligere nevnt ingen problem med tennene sine. daglig pussing og fluor. Ingen problemstilling.

Men du klarer vel å forstå at tannpuss ikke har noe for seg dersom du ammer barnet i løpet av natten?

Ta en telefon til tannhelsetjenesten om du ikke stoler på meg.

Blacky1365380153

Men du klarer vel å forstå at tannpuss ikke har noe for seg dersom du ammer barnet i løpet av natten?

Ta en telefon til tannhelsetjenesten om du ikke stoler på meg.

Har vært hos tannlegen med han og fikk beskjed om at alt var bra..... tannlegen sa at det ikke er noe problem.

Det er vel heller du, som klarer å tenke i de baner, som er ekkel.....

Det er bare her i den vestlige verden vi ammer så kort som vi gjør, mest fordi det finnes slike som du der ute og for det andre at her setter vi barna i barnehagen og går på jobb. Tenk deg om før du svarer neste gang!!!!!

....mest fordi vi via andre næringskilder evner å gi barna våre et balansert og sundt kosthold. Noe som ikke er like lett i andre deler av verden - noe som igjen resulterer i at kvinner ofte ammer lenger.

Uff, det var trist å høre. Jeg synes det høres veldig bra ut. Gidder ikke lese de andre innleggene her, men mange mener vel at barnet har vondt av det, at du gjør det for din egen del, seksuelt osv.

Jeg synes barnet ditt er veldig heldig. Og jeg er overbevist om at det fortsatt er næring i melka, at det kna styrke immunforsvaret og at det absolutt ikke er skadelig for noen. Bare for de som irriterer seg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...