svarta1365380815 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Det er merkelig at slike historier skal provosere. Hva har andre med hvor lenge vi mødre velger å amme? De som ikke veit bedre har forestillinger om at vi som ammer lenge har noen perverse behov som vi får tilfredsstilt, det sier nå mest om de som setter fram påstanden, tenker jeg. Så, Blacky, fortsett med å amme så lenge du og barnet har glede av det. Jeg har tre barn og ingen av disse er blitt avvendt, de har slutta sjøl når de har funnet det riktig. Minstemann er nå fire og fortsatt hender det at han ber om å få pupp, og så lenge jeg ikke føler meg "oppspist" av dette, så ser jeg ingen grunn til å nekte han brystet.Den mellomste var lenge fasinert av lillebror som ammet og var nok over seks år siste gangen hun prøvde å smake på morsmelka. Til dere som tror at det ligger et skjult sex-motiv i langtidsamming, vil jeg si at det er like enkelt å skille mellom sex og amming når barnet er fire år som når barnet er nyfødt - og mødre som amme nyfødte blir vel ikke beskyldt for å ha perverse behov? Samtidig synes jeg det er viktig å respektere de mødrene som sjøl har erfart at de ikke orker å amme så lenge. Amming skal være en glede for både mor og barn, og når det ikke lenger er det, er det riktig å slutte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172614-amming-av-st%C3%B8rre-barn3-%C3%A5r/page/8/#findComment-1145297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hvita Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Det er merkelig at slike historier skal provosere. Hva har andre med hvor lenge vi mødre velger å amme? De som ikke veit bedre har forestillinger om at vi som ammer lenge har noen perverse behov som vi får tilfredsstilt, det sier nå mest om de som setter fram påstanden, tenker jeg. Så, Blacky, fortsett med å amme så lenge du og barnet har glede av det. Jeg har tre barn og ingen av disse er blitt avvendt, de har slutta sjøl når de har funnet det riktig. Minstemann er nå fire og fortsatt hender det at han ber om å få pupp, og så lenge jeg ikke føler meg "oppspist" av dette, så ser jeg ingen grunn til å nekte han brystet.Den mellomste var lenge fasinert av lillebror som ammet og var nok over seks år siste gangen hun prøvde å smake på morsmelka. Til dere som tror at det ligger et skjult sex-motiv i langtidsamming, vil jeg si at det er like enkelt å skille mellom sex og amming når barnet er fire år som når barnet er nyfødt - og mødre som amme nyfødte blir vel ikke beskyldt for å ha perverse behov? Samtidig synes jeg det er viktig å respektere de mødrene som sjøl har erfart at de ikke orker å amme så lenge. Amming skal være en glede for både mor og barn, og når det ikke lenger er det, er det riktig å slutte. So om ungen vil ha litt innimellom til han blir 18 eller mer, så er det ok? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172614-amming-av-st%C3%B8rre-barn3-%C3%A5r/page/8/#findComment-1145298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
svarta1365380815 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 So om ungen vil ha litt innimellom til han blir 18 eller mer, så er det ok? Det tror jeg er en urealistisk problemstilling. Barna har også behov for å bli store, og derfor er de ikke interessert i å amme så lenge som til de er 18. Tror du virkelig at alle barn egentlig ville amme til de flytta hjemmefra dersom ikke mor begrenset det?? Det er stor variasjon mellom barn i hvor lenge de er interessert i å amme. Det er da mange mødre som erfarer at barnet vil slutte før det er ett år gammelt, og disse mødrene veit godt at det er ikke mulig å tvinge et barn til å fortsette, og det er selvsagt heller ikke riktig. Hovedbudskapet mitt er altså, la mor og barn sjøl få avgjøre hvor lenge det skal ammes, det er ingen andre som har noe med det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172614-amming-av-st%C3%B8rre-barn3-%C3%A5r/page/8/#findComment-1145330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hvita Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Det tror jeg er en urealistisk problemstilling. Barna har også behov for å bli store, og derfor er de ikke interessert i å amme så lenge som til de er 18. Tror du virkelig at alle barn egentlig ville amme til de flytta hjemmefra dersom ikke mor begrenset det?? Det er stor variasjon mellom barn i hvor lenge de er interessert i å amme. Det er da mange mødre som erfarer at barnet vil slutte før det er ett år gammelt, og disse mødrene veit godt at det er ikke mulig å tvinge et barn til å fortsette, og det er selvsagt heller ikke riktig. Hovedbudskapet mitt er altså, la mor og barn sjøl få avgjøre hvor lenge det skal ammes, det er ingen andre som har noe med det! Hva jeg mener og tror utelukker jeg nå, jeg bare spør, hadde det vært greit til ungen var 18, evt 14, eller 10? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172614-amming-av-st%C3%B8rre-barn3-%C3%A5r/page/8/#findComment-1145333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angela1365380318 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hei! Jeg ammet også to av mine tre barn veldig lenge.Akkurat som deg en liten skvett i blant (også om kvelden). Den ene faktisk til han var fire. Dette er normalt i mange kulturer. Jeg har truffet en god del andre mødre som har gjort det samme, men dette er så tabubelagt i Norge at nesten ingen tørr å si det til noen andre. Ungene (nå begge i skolealderen) er begge modne, selvstendige, uten hull i tennene og det finnes knapt barn som er mindre syke enn disse to. Så ikke bry deg om de som kritiserer deg her. Det merkelige er jo at nesten ingen reagerer når noen røyker ved siden av barn eller gir dem smaksprøver av alkohol. En skett morsmelk derimot.... Jo jeg reagerer på det men hva skal jeg gjøre da? Fes uten for butikkene står mødre med uker gamle barn og røyken, de ser/tenker ikke over at de blåser røyken rett opp i vognen, dersom man absolutt må røyke når man er ute med barnevogn så bør man jo snu seg og vugna etter vinden ellers kan du like godt bytte ut smukken til ungen med sigaretter. Jeg senser en lite ammekrig for tiden ikke i det heletatt og maks de tre første måndene vs. så lenge som mulig. Jeg er absolutt for ammig og de hels forelene dette gir mor og barn, men jeg kommer ikke å amme mine barn til de er syv år i motsetning til en viss norsk forfatter.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172614-amming-av-st%C3%B8rre-barn3-%C3%A5r/page/8/#findComment-1145344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blacky1365380153 Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Det er merkelig at slike historier skal provosere. Hva har andre med hvor lenge vi mødre velger å amme? De som ikke veit bedre har forestillinger om at vi som ammer lenge har noen perverse behov som vi får tilfredsstilt, det sier nå mest om de som setter fram påstanden, tenker jeg. Så, Blacky, fortsett med å amme så lenge du og barnet har glede av det. Jeg har tre barn og ingen av disse er blitt avvendt, de har slutta sjøl når de har funnet det riktig. Minstemann er nå fire og fortsatt hender det at han ber om å få pupp, og så lenge jeg ikke føler meg "oppspist" av dette, så ser jeg ingen grunn til å nekte han brystet.Den mellomste var lenge fasinert av lillebror som ammet og var nok over seks år siste gangen hun prøvde å smake på morsmelka. Til dere som tror at det ligger et skjult sex-motiv i langtidsamming, vil jeg si at det er like enkelt å skille mellom sex og amming når barnet er fire år som når barnet er nyfødt - og mødre som amme nyfødte blir vel ikke beskyldt for å ha perverse behov? Samtidig synes jeg det er viktig å respektere de mødrene som sjøl har erfart at de ikke orker å amme så lenge. Amming skal være en glede for både mor og barn, og når det ikke lenger er det, er det riktig å slutte. Tusen takk for den flotte støtten ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172614-amming-av-st%C3%B8rre-barn3-%C3%A5r/page/8/#findComment-1146637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandex Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg synes IKKE noe om amming på en 3-åring... synes det er helt galt.. men det er jo min mening 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172614-amming-av-st%C3%B8rre-barn3-%C3%A5r/page/8/#findComment-1241595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.