Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og skal skrive begrunnelse for søknaden vår. (Første søknadsrunde) Plutselig ble det litt vanskelig. Klart vi har mange gode grunner til å søke adopsjon, men hvordan formulerer man seg og hvor mye gjør man ut av det? Føler at det lett blir kunstig, svulstig og teit når det kommer på papiret...Noen gode råd?

forelsket colombiamamma
Skrevet

Det er ikke lett å formulere en "grei nok" begrunnelse for hvorfor en ønsker å adoptere et barn. Jeg husker at vi styrte fælt med det samme første gangen. Vi endte opp med å skrive noe sånt som dette: Grunnen til at vi ønsker å adoptere et barn er blant annet fordi vi ikke kan få barn selv. Vi ønsker oss sterkt et barn, og har alltid forestilt oss en familie med flere enn to mennesker. Vi er veldig glad i barn og føler at vi har mye å gi.

Vet ikke hvor mye dette kan hjelpe dere med utfylling av søknadspapirer jeg, men det er nå et forsøk på å hjelpe til:-)

Lykke til uansett hva dere velger å skrive.

mvh.

Skrevet

Det er ikke lett å formulere en "grei nok" begrunnelse for hvorfor en ønsker å adoptere et barn. Jeg husker at vi styrte fælt med det samme første gangen. Vi endte opp med å skrive noe sånt som dette: Grunnen til at vi ønsker å adoptere et barn er blant annet fordi vi ikke kan få barn selv. Vi ønsker oss sterkt et barn, og har alltid forestilt oss en familie med flere enn to mennesker. Vi er veldig glad i barn og føler at vi har mye å gi.

Vet ikke hvor mye dette kan hjelpe dere med utfylling av søknadspapirer jeg, men det er nå et forsøk på å hjelpe til:-)

Lykke til uansett hva dere velger å skrive.

mvh.

Vi skrev:

"Vi har, og har lenge hatt, et sterkt ønske om å bli foreldre og anser adopsjon som en flott måte å oppnå dette på."

Skrevet

Så enkelt og bra kan det gjøres !

Takk for gode svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...