Gå til innhold

Hvilket Tupperware-produkt er helt genialt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg solgte plasten tidligere og har derfor skapet fullt.

Det jeg bruker mest i det daglige er vanlige plastbokser med lokk til oppbevaring i kjøleskap og frysere. Potetskrelleren og boksåpneren. Målebeger og Kvikkshakeren brukes mye.

Til steking og baking er silikonformene uvurderlige. Brødene mine sitter aldri fast når jeg steker, og jeg smører aldri formene med fett. Alle gamle brødformer gikk fri og franko til gubben da vi skiltes.

Så bruker jeg fiskefatet mye, og Iso-Duo til å servere i. Suverent til spaghetti eller pannekaker for eksempel.

Til større dager er kaketinene et must, ikke minst den firkantede til "verdens beste".

"en ordentlig brødform til deg, og en plast-dings til meg".

Tipper gubben var fornøyd lell jeg ;)

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Tvillingmamma

14

• Hønemoren

9

• morsan

6

• Lurveline

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Lompeboksen er i flittig bruk, lompene holder seg jo ferske så lenge.

Likeså den bollen til å ha salat i med rist i bunnen, husker ikke navnet. Rapidsalat f.eks. holder seg sprø og fersk i over ei uke.

Heisopp'en en til agurker og en til rødbeter står alltid i kjøleskapet, også de små påleggsboksene, runde og kombi kjøl, og osteboksene, dvs. Avanti og den gamle som er grå og blå, liker sistnevnte best jeg..

Mikro Plus blir brukt mye, også Ultra Plus, sistnevnte erstatter jo både ildfast form, steikvovn og gryte, maten blir saftig og god.

Har kjøpt Silikon muffinsformer, men ikke vært noe flink til å prøve disse, kjøpte dem nærmest til et annet bruk: bacon og egg i hvert hull. Ikke prøvd det heller.

Iso Duo er grei synes jeg, brukes iblant.

Kjøpte på siste party jeg var steikespaden og den er helt grei.

Må allikevel si at om jeg er en flittig bruker av Tupperware står også noe innerst i skapene.

Skrevet

Jeg foretrekker å unngå Tupperware... Liker ikke plastdingser i for stor utstrekning. Dyre er de også.

Dyre, men veldig holdbare og livstidsgaranti.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Servofix og quick-shakeren er geniale. Og de oppbevaringsboksene i nederste linken til Lurveline holder orden i skapene mine, har 10-15 stk.

Tvillingmamma
Skrevet

Jeg foretrekker å unngå Tupperware... Liker ikke plastdingser i for stor utstrekning. Dyre er de også.

Hva bruker du da til å oppbevare mat i? Hva fryser du i? Du får mindre is på veggene i fryseren ved å bruke bokser i stedenfor poser...

Tupperware er en investering i å kaste mindre mat. Oppbevarer du frukt og grønt i Fridgesmart beholderne, kaster du garantert mindre. Det samme med middagsrester og annen type mat. Det holder seg mye lengre i gode oppbevaringsbokser.

Skrevet

På bordet hver dag til middag settes frem en form med rist inni og lokk til. Denne er super både til grønnsaker og poteter for å unngå at det blir bløtt og vannete når det skal holdes varmt.

Ellers bruker jeg den store bakebollen som slipper deigen lett utav og er lett å rengjøre.

Jeg bruker aldri beholdere til å ha mel, sukker eller pålegg oppi. Gidder ikke å helle over fra posene. Så de er mine dårligste kjøp.

Skrevet

På bordet hver dag til middag settes frem en form med rist inni og lokk til. Denne er super både til grønnsaker og poteter for å unngå at det blir bløtt og vannete når det skal holdes varmt.

Ellers bruker jeg den store bakebollen som slipper deigen lett utav og er lett å rengjøre.

Jeg bruker aldri beholdere til å ha mel, sukker eller pålegg oppi. Gidder ikke å helle over fra posene. Så de er mine dårligste kjøp.

*S* Vi er forskjellige! :-)

Har lurt på om jeg skulle dra i gang et "Tupperware-bruktmarked" blant venner og bekjente, for det er vel slik at det den ene liker, liker ikke den andre osv.

Jeg liker de boksene veldig godt, men en annen i tråden her skrøt av heis-opp, så må være MITT dårligste kjøp!! :-)

Gjest plasstikk fornyer
Skrevet

Hva bruker du da til å oppbevare mat i? Hva fryser du i? Du får mindre is på veggene i fryseren ved å bruke bokser i stedenfor poser...

Tupperware er en investering i å kaste mindre mat. Oppbevarer du frukt og grønt i Fridgesmart beholderne, kaster du garantert mindre. Det samme med middagsrester og annen type mat. Det holder seg mye lengre i gode oppbevaringsbokser.

Vil gjerne ha litt nye bokser, men vil ikke på noe møte. Hvor og hvordan får jeg handlet?

Tvillingmamma
Skrevet

Vil gjerne ha litt nye bokser, men vil ikke på noe møte. Hvor og hvordan får jeg handlet?

Hvor i landet bor du?

Gjest plasstikk fornyer
Skrevet

Hvor i landet bor du?

Romerike

Gjest plasstikk fornyer
Skrevet

Send meg en mail:

[email protected]

Ordner seg nok :)

nja.. vil helst være anonym her inne jeg da... ingen mulighet ellers altså?

Tvillingmamma
Skrevet

nja.. vil helst være anonym her inne jeg da... ingen mulighet ellers altså?

Sender du meg en mail, så kan vi ordne produkter til deg. Vanskelig å være anonym da...

Har hjulpet flere her inne slik jeg. Ikke noe problem :)

Gjest plasstikk fornyer
Skrevet

Sender du meg en mail, så kan vi ordne produkter til deg. Vanskelig å være anonym da...

Har hjulpet flere her inne slik jeg. Ikke noe problem :)

Tenkte liksom på om det var en side på nettet eller en butikk som solgte jeg da... Men veldig hyggelig av deg å tilby å hjelpe:)

Skrevet

Du er virkelig Linkeline (som noen foreslo), du. ;)

Har aldri vurdert å skifte nick? hehe

Hehe... nei, egentlig ikke.

Tvillingmamma
Skrevet

Tenkte liksom på om det var en side på nettet eller en butikk som solgte jeg da... Men veldig hyggelig av deg å tilby å hjelpe:)

Står stand på Strømmen storsenter innimellom Ut denne uken tror jeg :)

Skrevet

I såfall kan du bare skifte nick hvis du handler gjennom "tvillingmamma".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...