Pietra Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Ville bare si velkommen hjem ;o) Gleder meg til å høre mer om den store reisen... Klem fra (fru)Pietra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173267-sk-996-fra-beijing-har-landet/page/2/#findComment-1146099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Husker godt min første flytur da jeg var 5 år. Vi fløy i et 4 motors propellfly til Grand Canaria (10 timer....). Jeg var eneste ungen om bord, og fikk sitte inne hos flygerne flere ganger underveis. Fikk til og med lov til å foreta en sving med meg bak stikka, men jeg regner med at 2. piloten holdt fast i sin stikke og fulgte godt med:-) Det var ikke mye sutring fra meg på den turen nei...he-he 10 timer til Gran canaria?? Må være noen år siden du var 5 år, da, *he he* Men selv om det er stor forskjell på 5-åringer og for eks 1-åringer, så er det også kjempestor forskjell på hvor mange småttiser det er ombord. Jeg har tatt rutefly med liten tass flere ganger, og service og oppmerksomhet kan ikke sammenlignes med tidligere nevnte chartertur! ;-)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173267-sk-996-fra-beijing-har-landet/page/2/#findComment-1146176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 10 timer til Gran canaria?? Må være noen år siden du var 5 år, da, *he he* Men selv om det er stor forskjell på 5-åringer og for eks 1-åringer, så er det også kjempestor forskjell på hvor mange småttiser det er ombord. Jeg har tatt rutefly med liten tass flere ganger, og service og oppmerksomhet kan ikke sammenlignes med tidligere nevnte chartertur! ;-)) Det er en av årsakene til at jeg i utgangspunktet aldri reiser på charterturer! Det er noen år siden jeg var 5 ja:-) Et 4 motors propellfly i motvind er ikke det kjappeste som har fløyet...he-he Når jeg tenker meg godt om (du vet denne seniliteten....) så er det nærmere 40 enn 30 år siden dette her:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173267-sk-996-fra-beijing-har-landet/page/2/#findComment-1146352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rao Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Tenk om det blir gutt da rao.....Kan jo skje fra Kina også. Lykke til med den aller siste ventetiden før tildeling. Jada- vi tar gjerne imot en gutt også !!! ;o) Men sjansene er jo ikke så alt for store for det da... Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173267-sk-996-fra-beijing-har-landet/page/2/#findComment-1146757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Mrs. Yue var i storform ) Det ble mange repitisjoner av Do-Yah-Do i alle fall *ler* Mr. Tian har dessverre brukket lårhalsen, så vi fikk en "vikar" Mr. Chen. Han var OK, han .... men vi savnet Mr. Tian veldig. Håper at Mr. Tian er frisk og rørlig til neste gruppe skal på tur!! Vårt beste tips til de som skal reise med små storesøsken: Bestem på forhånd hvem som skal ha hovedansvaret for storebror/-søster og hvem som skal ha hovedansvaret for lillebror/-søster. Vi valgte å la mamma ta storesøster og pappa ta lillesøster. Dette fordi storesøster er så avhengig av mamman sin. For oss var det ett meget lykkelig valg. Storesøster hadde forutsigbarhet - Lillesøster aksepterte pappa fra første minutt, og slapp å få to nye personer å forholde seg til. Hun kunne derfor bruke tid til å bli kjent med pappa først. Mamma måtte tålmodig vente i flere dager før lillesøster aksepterte at mamma så på henne og strøk henne litt. Sitte på fanget var ikke aktuelt før etter mange dager. Likevel var det verdt det!! Det blir mange nok bleieskift og tåteflasker, åkke som *ler igjen* Noen andre familier valgte som oss og tilknytningen for familiens nyankomne gikk fort - samt at storesøsknene fikk tid til "å bearbeide" det som faktisk skjedde. Andre familier hadde åpenbart ingen "strategi" - for noen fungerte det bra, mens andre slet med tildels store sjalusiproblemer ..... Ellers kan man faktisk ikke få snakket nok med storesøsken om hva som faktisk skal skje. Så vær inkluderende hele veien - fortell og forklar. Ikke undervurder alderen deres og hva de faktisk får med seg! Storesøster hos oss har taklet dette sååå flott. Hun viser ingen tegn til sjalusi. Lillesøster aksepterer mamma og pappa på lik linje nå, men fortsatt fronter vi pappa en stund på henne, for at storesøster skal få litt mer tid på seg. I morgen begynner storesøster i bhg. igjen. Tror det skal bli godt for henne å få et "fristed" hvor hun bare kan være seg selv - og ikke bare "flink storesøster" hele veien. Lykke til! klem fra Hei! Takk for tips til hentereise. Det hørtes lurt ut å gjøre det på samme måten som dere. Men det må jo komme litt an på hvordan lillesøsterbror (som nr 2 heter hos oss foreløbig!) reagerer på det hele også. Da vi fikk barnet vårt i Wuhan, hylte hun hver gang hun så meg i 4 dager. En annen i gruppen gjorde det samme med pappaen. Dakars Tian som har brukket foten da. Forstår godt at han var savnet. Var det mange andregangsadoptanter på reisen? Jeg har mailet litt med endel i det som sannsynligvis blir vår gruppe, og det ser ut som det er muligheter for at det blir noen lekekamerater til jenta vår på turen. ) Snakkes! Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173267-sk-996-fra-beijing-har-landet/page/2/#findComment-1146862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thuva1365380402 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Jada- vi tar gjerne imot en gutt også !!! ;o) Men sjansene er jo ikke så alt for store for det da... Klem fra Nei, da. Det er jo ikke det. Men jeg måtte bare kommentere det. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173267-sk-996-fra-beijing-har-landet/page/2/#findComment-1146947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.