Gå til innhold

amming og narkose


micha

Anbefalte innlegg

jeg skal opereres for å rette på dårlig sying etter fødselen. Er det mulig å amme etter narkose. hva med melkeproduksjonen, når man faster før operasjonen. jeg synes det er vansklig og pumpe kan pappa gi morsmelkerstatning når jeg ikke får ammet etter operasjonen? Barnet er nå 3mnd. Risikerer jeg å miste melken ved narkose, er det kanskje best og utsette operasjonen en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde narkose to ganger på rad da guttungen var 2-3 måneder.

Første gangen mente anestesilegen at jeg ikke kunne amme etterpå, men jeg pumpa meg før, og så pumpa jeg meg etterpå en gang får jeg ga ham melka på nytt. Andre gangen mente de at det ikke var noe problem å amme, men da ble det av forskjellige grunner ikke til at jeg amma etterpå alikevel.

Det høres kanskje litt snålt ut at jeg fikk to forskjellige beskjeder, de viste nok rett og slett ikke, og ble også diskuterende det over hodet på meg ved senga. Menmelka forsvant i alle fall ikke, go han har nå ikke fått noen men av det som jeg kan se, så....

;)

Fikk foresten narkose etter denne fødselen også, og da ammet jeg vel henne uten å pumpe meg. Det var ikke mye hun drakk enda da, bare noen timer gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære micha. Antagelig kan du amme rett etter narkosen. For sikkerhets skyld anbefaler jeg deg å ta kontakt med legen i forkant for informasjon om hvilke narkosemidler som blir brukt. Hvis man er i tvil om amming er tilrådelig rett etter inngrepet kan man på forhånd kontakte RELIS (Regionalt legemiddelinformasjonssenter) Det er vanligvis ikke noe problem med faste før operasjonen i forhold til amming. Lykke til med operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat vært gjennom en operasjon og fikk beskjed av "alle" at jeg kunne amme etter narkose. MEN det jeg glemte å spørre om var om jeg kunne amme med de smertestillende jeg ville få etter operasjonen - og det kunne jeg ikke (ganske viktig å huske......).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...