marianne34 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 har en adhd gutt på 10 i år. han vil bare være alene. på skolen vil han på grupperom,kan få raseri anfall om han må i klasse rommet sammen med de andre i klassen.han nekter og gå ut i friminutt,han fårlov til å sitte på gruppe rommetleser bok. han kommer rett hjem etter skolen er ikke på sfo. han går ikke ut etter skoletid annet en trening der jeg er med en gang i uka eller om vi finner på noe sammen. jeg føler han må da være ensom og hjerte mitt blør for han. jeg oppmuntrer han selvsagt til å ha med venner hjem. det skjer toppen en gang i mnd og da spiller de data spill sammen. men hva kan jeg gjøre for at gutten min skal komme seg ut sammen med andre barn på hans alder ? er dette noen andre kjenner igjen ? han har venner som han kan være sammen med på skolen og utenom skolen bare han vil så han er jo heldig. vil legge til at vi to bor alene men det har vi gjort siden han var 2 år. har store vansker med å få letta rompa hans om det er kino tur eller bare en tur i butikken nei han vil være hjemme. har spurt han om har er redd når han er ute det benekter han 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173752-ensom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ane3 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hei. Dette er veldig kjent ja. Har selv en gutt på 9 år,som har det på samme måte.Det vil si,det er blitt litt bedre. Han begynte på conserta i desember,så vi har ettervert funnet riktig dosering. Det har vert en "hard" jobb å få han sosialisert.Jeg har ofte foreslått at han skal ta med noen hjem i fra skolen,og det blir oftere og oftere.Finner på noe som han liker.Baker,går tur, spiller spill osv. Da blir det også gøy å komme på besøk.Dette går jeg mer og mer bort ifra,så de kan finne på mer selv ettervert. Dette har funket hos oss i vertfall. Han er en mye mer fornøyd gutt nå,enn når han bare"hang i skjørte" på mor. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173752-ensom/#findComment-1150600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marianne34 Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Hei. Dette er veldig kjent ja. Har selv en gutt på 9 år,som har det på samme måte.Det vil si,det er blitt litt bedre. Han begynte på conserta i desember,så vi har ettervert funnet riktig dosering. Det har vert en "hard" jobb å få han sosialisert.Jeg har ofte foreslått at han skal ta med noen hjem i fra skolen,og det blir oftere og oftere.Finner på noe som han liker.Baker,går tur, spiller spill osv. Da blir det også gøy å komme på besøk.Dette går jeg mer og mer bort ifra,så de kan finne på mer selv ettervert. Dette har funket hos oss i vertfall. Han er en mye mer fornøyd gutt nå,enn når han bare"hang i skjørte" på mor. Lykke til videre. takk for svar. sønnen min har akkurat fått concerta siden 3 feb 05. det ser ut til å lysne opp hjemme hos oss. mandag hadde han med seg en venn hjem. onsdag var han på klubben. og han vil gå på klasse festen i morra. onsdag kveld var jeg hjemme alene for føste gang siden sept. hadde møte med skolen onsdag da jeg ba frøken presse han litt mer til å gå ut i frimutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173752-ensom/#findComment-1158498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.