Gå til innhold

Morsdag :-)

Gjest en glad og stolt mamma

Anbefalte innlegg

Gjest en glad og stolt mamma

Min aller første morsdag! Husker godt i fjor: det var rett før tildeling, og jeg spanderte blomster på meg selv (jeg var jo vordende mor)!

I dag har morsdagen bestått av å pleie et sykt barn - men jeg hadde kjøpt blomster og kort fra henne til meg (hun pekte dem ut selv). Jeg forklarte så godt det lar seg gjøre en to-åring, hva slags dag det var.

I dag skulle vi skrive på kortet sammen, vi holdt begge i pennen og jeg spurte henne hva det skulle stå. "MAMMA!" sa hun stålende. Da vi hadde skrevet det, sa hun: "MERE!" Hva skal det stå nå da, spurte jeg. "MAMMA!" svarte hun igjen, med stor glede. Dette gjentok seg og gjentok seg, inntil hele kortet var fylt opp med bare MAMMA!

God'ungen min!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174014-morsdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kinamamsen

Gratulerer med dagen. Min eldste datter på 9 år hadde brukt sine oppsparte penger til å kjøpe tre plater sjokolade i butikken. Hun hadde skrevet helt personlige kort til lillesøster. pappa og meg. Hun hadde en blanding av morsdag og valentinsdag i tankene. I tillegg til kortet fikk vi altså en sjokolade med flott omslag rundt. Pappa fikk teksten "100 gr ekte kjærglithet", lillesøster fikk "Verdens beste lillesøster" og til slutt fikk jeg "Vet du hvor søt du er ? Denne sjokoladen er

ikke i nærheten!"

Er det rart vi er ydmykt takknemlige for disse barna og koser oss med endelig å være foreldre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174014-morsdag/#findComment-1152930
Del på andre sider

Gjest guangdong+jiangxi

Gratulerer med dagen. Det må være stort:-)

Hei!

Gratulerer med mammarollen, den er utrolig flott. Det skriver jeg under på.

Men morsdag (og farsdag) er tulledager. Jeg synes små og store bør sette pris på hverandre hver dag gjennom året, og ikke være med på å gi handelsstanden ekstra penger i kassa bare fordi noen har pekt ut disse dagene for feiring.

Heldigvis er det ikke laging av morsdagskort i vårt barns barnehage, og godt er det!! Tenk på dagens familiesammensetninger. Det er ikke alle som lever i A4 familier. Vi gjør det, men jeg synes "prefabrikerte" morsdagskort er utrolig harry av typen "verdens beste mamma". Jeg foretrekker heller å høre "jeg er glad i deg, jeg mamma" når det faller seg naturlig for henne å si det!!

Og gaver, det er bare gøy å få til bursdag og jul!!

Jeg tilføyer at jeg er like stor hater av dagene "Valentine" og "Halloween"!!!! Er det ikke noen av dere som er enig med meg???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174014-morsdag/#findComment-1153179
Del på andre sider

trk1365380645

Hei!

Men morsdag (og farsdag) er tulledager. Jeg synes små og store bør sette pris på hverandre hver dag gjennom året, og ikke være med på å gi handelsstanden ekstra penger i kassa bare fordi noen har pekt ut disse dagene for feiring.

Heldigvis er det ikke laging av morsdagskort i vårt barns barnehage, og godt er det!! Tenk på dagens familiesammensetninger. Det er ikke alle som lever i A4 familier. Vi gjør det, men jeg synes "prefabrikerte" morsdagskort er utrolig harry av typen "verdens beste mamma". Jeg foretrekker heller å høre "jeg er glad i deg, jeg mamma" når det faller seg naturlig for henne å si det!!

Jeg tilføyer at jeg er like stor hater av dagene "Valentine" og "Halloween"!!!! Er det ikke noen av dere som er enig med meg???

Litt enig, gidder ikke styre noe med disse dagene, men hater ikke morsdag og farsdag, men halloween, derimot... :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174014-morsdag/#findComment-1153266
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Heisan!

Er nå ikke helt enig, synes det er kos med slike dager jeg men vi er jo forskjellige:)

Ville bare si at i barnehagen der jeg jobber blir det ikke laget slike kort, eller lagt vekt på disse dagene p.g.a at det ikke er alle barna som har kontakt med begge foreldrene, og dermed blir det ikke riktig.

Trodde foresten alle barnehagene skulle forholde seg likt i denne saken, men det er jeg ikke sikker på...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174014-morsdag/#findComment-1153452
Del på andre sider

thuva1365380402

Hei!

Helt enig med deg. Men kommer nok til å feire mors- og farsdag etterhvert når lillegutt er blitt litt større.

Når det gjelder halloween synes jeg også det er noe stort tull. Men vi kommer nok ikke utenom den feiringen heller tenker jeg når han blir stor nok til å si at han selv vil være med på det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174014-morsdag/#findComment-1153476
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...