Gå til innhold

Jente med ADHD

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke prøvd dette på mine barn, men vurdert det mange ganger på grunn av bivirkninger.

Har snakket med mange som har prøvd, noen hadde brukt opp til 150.000 uten resultat.

Men en leser jo fra tid til annen, spesielt i ukeblader om gode resultater.

Tror du må gjøre det du føler er mest riktig for deg og din datter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174067-jente-med-adhd/#findComment-1153407
Del på andre sider

Vi har gått til homøopat med vår jente (hun var da 6 år) og prøvd en del homøopatiske midler - uten noen som helst effekt. Hun er mye bedre med Ritalin og vi merker lite til bivirkninger.

Jenta har gått til en terapeutisk massør noen ganger. Dette hadde en veldig positiv virkning på henne. Dessverre er dette veldig dyrt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174067-jente-med-adhd/#findComment-1154624
Del på andre sider

Gjest mor til to med adhd

Hei!

Jeg har ikke prøvd dette på mine barn, men vurdert det mange ganger på grunn av bivirkninger.

Har snakket med mange som har prøvd, noen hadde brukt opp til 150.000 uten resultat.

Men en leser jo fra tid til annen, spesielt i ukeblader om gode resultater.

Tror du må gjøre det du føler er mest riktig for deg og din datter.

d62 svarer at du må gjøre det som er mest riktig for "deg og din datter". Jeg mener du må gjøre det som er riktig for din datter, ikke nødvendigvis for deg selv. Din datter kan få et bedre liv ved at hun får sentralstimulerende medisin - eventuelt Stratterra. Du ville antakelig ikke først valgt naturmedisin hvis barnet hadde hjerteproblemer eller astma, eller hva?

Når du vurderer medisinene o geffekter, husk at Dexedrin kan være et alternativ dersom hun har bivirkninger av Ritalin/Concerta. Min datter hadde det, men fungerer kjempebra med Dexedrin. Så bra at vi ikke engang har prøvd ut den ladningen med Stratterra vi har hatt stående i over ett år nå. Stratterra er IKKE sentralstimulerende, så det kan jo kanskje være et startpunkt for dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174067-jente-med-adhd/#findComment-1159224
Del på andre sider

d62 svarer at du må gjøre det som er mest riktig for "deg og din datter". Jeg mener du må gjøre det som er riktig for din datter, ikke nødvendigvis for deg selv. Din datter kan få et bedre liv ved at hun får sentralstimulerende medisin - eventuelt Stratterra. Du ville antakelig ikke først valgt naturmedisin hvis barnet hadde hjerteproblemer eller astma, eller hva?

Når du vurderer medisinene o geffekter, husk at Dexedrin kan være et alternativ dersom hun har bivirkninger av Ritalin/Concerta. Min datter hadde det, men fungerer kjempebra med Dexedrin. Så bra at vi ikke engang har prøvd ut den ladningen med Stratterra vi har hatt stående i over ett år nå. Stratterra er IKKE sentralstimulerende, så det kan jo kanskje være et startpunkt for dere?

Ser ut som "mor til to med ADHD" er uenig i mitt svar.

Jeg mener fortsatt det er viktig at en velger den behandlingsformen som føles rett for både voksen og barn.

For meg blir det feil å sammenligne med hjerteproblemer og astma. Dette kan være alvorlige sykdommer som kan ha et tragisk utfall.

ADHD dør en jo ikke av...

Det er også mange barn som ikke trenger medikamemtell behandling selv om de har ADHD, da de fungerer "tilfredsstillende".

Må også få legge til at hadde vi hatt mulighet til å få hverdagen til å fungere uten sentralstimulerende hadde valget vært lett.

Regner med at de færreste vil gi sine barn tradisjonelle medikamenter hvis de har andre alternativ som kan være like gode.

Forskere sier jo også at de ikke vet noe om bivirkningene ved langtidsbehandling av sentralstimulerende. Men spekulasjonene er mange og alvorlige.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174067-jente-med-adhd/#findComment-1159923
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...