Gå til innhold

Hvilke krav?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har vært mye her inne å lest den siste tiden. Vi prøver å bli gravid egenkli, men har litt problemer med det. Jo mer jeg leser om adopsjon jo mer ser jeg at det er en like flott måte å få barn på. Jeg lurer på hva det blir spurt om og sånn i sosialraporten? Hvilke krav stilles det til økonomi og familie for å få bli godkjent?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174068-hvilke-krav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Så koselig at du tenker på adopsjon. Du er jo fortsatt ung (hvis du er født i 1981?) og det er veldig lurt å begynne tidlig. Du må være 25 år, men kan nok begynne på sosialrapporten før du fyller 25. Dere må være gift, som regel i 2 år tror jeg, de kan godta dokumentert samboerskap før dere giftet dere.

I sosialrapporten spør de om alt mulig. De vil vite alt om dere og deres oppvekst, familieforhold, evne til å løse konflikter, utdanning, arbeid, hobbyer.....osv. Hvor mye dere tjener er ikke så nøye, men dere må ha en stabil god nok inntekt, nok til å forsørge en familie. F.eks i Colombia godtar de ikke at mannen er arbeidsløs eller ufaglært.

Vi har et egenfødt barn og et adoptert barn. Vi synes det er fantastisk å adoptere. (selvfølgelig også å få egenfødte barn, men tok det litt mer som en selvfølge). Dere kan få flere opplysninger hvis dere går inn på adopsjonsforeningenes hjemmesider. Det er 3. Vi har brukt Adopsjonsforum. De andre er Verdens Barn og InorAdopt. De har litt ulike land.

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174068-hvilke-krav/#findComment-1153311
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...