Gjest nestenutennettverk Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Vi har for litt siden fått vårt etterlengtede barn men rett før barnet kom, vi ventet leeenge og var helt utmattet på slutten, flyttet venner og nær familie (min eneste søster) fra oss. De har flyttet til andre byer. Foreldrene til min mann er psykisk og fysisk syke akkurat nå. Eneste nære vi har igjen nå er mine foreldre og noen få overfladiske venner og min manns søsken som er lite interessert i oss. Er bekymret for barnet vårts fremtid. Vi selv trenger et nært og tilgjengelig nettverk. Er litt fortvilet. Det var jo ikke slik det skulle bli... Lurer litt på hvem de neste vi skal miste blir. Foreldrene mine er jo ikke akkurat unge... Hva slags nettverk er vanlig å ha, egentlig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174082-nettverk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EnAnnenNettverksbygger Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Nettverk er jo ikke noe man får "over natten", men her er noen tips (har flyttet noen ganger, så jeg har lært litt, tror jeg!); Siden dere har et barn, så er det naturlig og morsomt å delta i "barneaktiviteter". Om det er noen der dere liker, invitér dem hjem! Har dere hobbyer som foregår sammen med noen dere synes er ok, inviter dem hjem! Det med å bygge nettverk er ikke "enkelt" bestandig, men man må se hvor mange arenaer man har tilgjengelig, og eventuelt utvide antallet om det blir for få. Delta på treff i adopsjonsforeningen/fellesaktiviteter foreningene har. Barna våre er også brobyggere, de treffer barn DE vil og trenger mere kontakt med, og da kan vi "hekte oss på" i forhold til foreldrene. Ellers finnes det jo andre interesseforeninger, om man har hobbyer/andre interesser så er det utrolig hvor fort man finner andre som deler interesse! Tror mye av årsaken til suksess er at man ser mulighetene, og ikke bare begrensningene.. Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174082-nettverk/#findComment-1153448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callie Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Nettverk er jo ikke noe man får "over natten", men her er noen tips (har flyttet noen ganger, så jeg har lært litt, tror jeg!); Siden dere har et barn, så er det naturlig og morsomt å delta i "barneaktiviteter". Om det er noen der dere liker, invitér dem hjem! Har dere hobbyer som foregår sammen med noen dere synes er ok, inviter dem hjem! Det med å bygge nettverk er ikke "enkelt" bestandig, men man må se hvor mange arenaer man har tilgjengelig, og eventuelt utvide antallet om det blir for få. Delta på treff i adopsjonsforeningen/fellesaktiviteter foreningene har. Barna våre er også brobyggere, de treffer barn DE vil og trenger mere kontakt med, og da kan vi "hekte oss på" i forhold til foreldrene. Ellers finnes det jo andre interesseforeninger, om man har hobbyer/andre interesser så er det utrolig hvor fort man finner andre som deler interesse! Tror mye av årsaken til suksess er at man ser mulighetene, og ikke bare begrensningene.. Lykke til!! Hei! Vi hadde heller ikke så enormt stort nettverk. Mange overfladiske venner men få vi kjenner godt nok til å stole på at ville stilt opp for oss om vi trengte det en gang.. Vårt nye nettverk fikk vi gjennom barnesanggrupper, deltakelse i åpen barnehage, naboer vi ble kjent med på lekeplassen, samt noen nye kolleger på jobben. Etter hvert har vi blitt kjent med noen ihvertfall. Det gjelder å dra dit folk samles. Og mye lettere er det der barn møtes. Da har du uansett noe å snakke med de andre om (Barna). Dessverre flytter flere av de vi har blitt kjent med nå, så vi må begynne på nytt igjen. Lurte litt på å kanskje prøve meg(oss) på en sånn danselek for 0-3år-klasse med de små. Det er for foreldre og barn... Det er ofte barn og hunder som får fremmede folk til å snakke sammen. Skulle ønske vi var mer lik andre land der janteloven ikke råder så sterkt. Den hindrer meg ihvertfall... Sjekk ut hva som finnes inabolaget ditt av aktiviteter for små og store.. Og meld deg på! Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174082-nettverk/#findComment-1154300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.