Gå til innhold

Melken flommer, hun kaster opp..1 uke gml.


Assisi

Anbefalte innlegg

Jenta mi' er 5 dager gammel. Jeg fikk masse melk allerede andre dagen, og hun glupsker i seg. Men det kommer for mye, og hun kaster opp/ gulper masse hele tiden. Hun bruker jo også puppen som smokk endel ganger, og får jo da i seg melk, selv om hun kanskje ikke er sulten. Har begynt å gi henne smokken, og hun er blitt flinkere. Men da får jo jeg spreng. Hva skal jeg gjøre? Pumpe? Være streng på puppen, eller gi henne det hun vil ha, sel vom mye kommer opp igjen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn har jeg det også, særlig hvis det er en stund siden sønnen min har spist - da er puppen sprengfull og han er ekstra slten og glupsk, noe som resulterer i mye host, hark og gulp. Jeg pleier å håndmelke ut litt først, sånn at den verste spruten har gitt seg før jeg legger ham til.

Tar ham også opp til raping og med ganske korte mellomrom, så han får pauser i spisingen.

Ellers bruker han smokk til smokk, og ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Assisi. Det høres ut som om du har en melkeproduksjon som mange kunne ønske seg. Antagelig blir det litt for mye for din datter. Prøv å kun amme på et bryst til hvert måltid slik at hun kan få lov å suge på brystet en stund uten at det kommer melk. Du er nå i en periode hvor melkeproduksjonen vil etterhvert stabilisere seg i forhold til din datters behov. Fungerer det med et bryst så håndmelk det andre om du får spreng, til du føler at prengen letter. Da tar du kun ut det du må, men øker ikke produksjonen. En annen måte er å håndmelke ut litt til det ikke kommer så mye og så la henne suge. Får hun mye melk i halsen og hun ikke klarer å svelge unna kan hun bli redd. Det er også lettere å sluke mye luft om melken kommer for fort og voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du - ikke fordi det har så mye med den glupske lille jenta di å gjøre, men de fleste sykehus rapporterer om tomme morsmelklagre....

Om du har i overflod, kunne du kanskje tenke deg å dele litt? Penger blir det også av det.

Bare en tanke i all vennskapelighet. Lykke til med den skjønne lille.

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...