Gå til innhold

Blir matt...


Gjest ...disse muslimene...

Anbefalte innlegg

Gjest ...disse muslimene...

Hvis det hadde vært hamburgere og brød dere skulle grille så hadde ikke jenta med cøliaki kunnet dele grill med de andre heller. Hadde det vært uhørt om foreldrene hennes ikke sendte med henne en egen grill, syns du?

Eller handler det kanskje om kunnskap(smangel) her...

Eh, her tror jeg det er din kunnskap det skorter på. Selv om hun har cøliaki så KAN brødene hennes grilles på samme grillen som de andre. Vi må bare merke dem. F eks. ved å stikke en tannpirker i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 417
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • petter smart

    58

  • Goliath

    29

  • Dorthe

    24

  • Sør

    21

Mest aktive i denne tråden

Eh, her tror jeg det er din kunnskap det skorter på. Selv om hun har cøliaki så KAN brødene hennes grilles på samme grillen som de andre. Vi må bare merke dem. F eks. ved å stikke en tannpirker i dem.

"Eh"... jeg har selv cøliaki, så jeg tror ikke det er min kunnskap det er noe i veien med her. Hvis hun griller sine brød på samme risten som de andre barna har hatt sine brød så vil hun kunne bli syk av det.

Poenget mitt er at jeg tror grunnen til at du syns dette er så ille er at du ikke har forståelse for årsaken til ønsket om egen grill. Hadde det vært snakk om allergier eller andre ting som du forstod så hadde det kanskje ikke vært så vanskelig?

Så fordi _du_ ikke har forståelse for det, så er det uhørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp.

Det blir helt latterlig at 17 barn deler én grill, og så er det en egen grill kun for den muslimske jenta.

Andre steder jeg har hørt om så har de ganske enkelt kjøpt kylling og kalkunpølser til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre steder jeg har hørt om så har de ganske enkelt kjøpt kylling og kalkunpølser til alle.

Men da får jo ikke personalet noe å klage over! ;)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...disse muslimene...

"Eh"... jeg har selv cøliaki, så jeg tror ikke det er min kunnskap det er noe i veien med her. Hvis hun griller sine brød på samme risten som de andre barna har hatt sine brød så vil hun kunne bli syk av det.

Poenget mitt er at jeg tror grunnen til at du syns dette er så ille er at du ikke har forståelse for årsaken til ønsket om egen grill. Hadde det vært snakk om allergier eller andre ting som du forstod så hadde det kanskje ikke vært så vanskelig?

Så fordi _du_ ikke har forståelse for det, så er det uhørt?

Vi HAR grillet hamburgere OG brød til jenta med cøliaki på samme grillen som de andre. I samråd med foreldrene. Eneste vi gjorde var å merke dem med tannpirkerne.

Og mener fremdeles at om jeg hadde en grunn (religiøs eller medisinsk) til at mitt barn måtte ha egen grill, så hadde jeg tatt dem med selv ja. På lik linje med dem som tar med egne pølsebrød etc. til sin datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ...disse muslimene...

Andre steder jeg har hørt om så har de ganske enkelt kjøpt kylling og kalkunpølser til alle.

Vanlige grillpølser kan kjøpes i store pakker og er mye billigere. Barnehager svømmer ikke i penger, som kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi HAR grillet hamburgere OG brød til jenta med cøliaki på samme grillen som de andre. I samråd med foreldrene. Eneste vi gjorde var å merke dem med tannpirkerne.

Og mener fremdeles at om jeg hadde en grunn (religiøs eller medisinsk) til at mitt barn måtte ha egen grill, så hadde jeg tatt dem med selv ja. På lik linje med dem som tar med egne pølsebrød etc. til sin datter.

Må ungene som bare tåler laktoseredusert melk kjøpe den selv også. Det har i vært fall jeg sluppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi HAR grillet hamburgere OG brød til jenta med cøliaki på samme grillen som de andre. I samråd med foreldrene. Eneste vi gjorde var å merke dem med tannpirkerne.

Og mener fremdeles at om jeg hadde en grunn (religiøs eller medisinsk) til at mitt barn måtte ha egen grill, så hadde jeg tatt dem med selv ja. På lik linje med dem som tar med egne pølsebrød etc. til sin datter.

Det er interessant hvordan du insisterer på å lage et problem ut av noe som alle andre takler fint.

Er det vanskelig for deg hvis noen av ungene har forskjellig farge klær også?

Hvor små bagateller klarer du å henge deg opp i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige grillpølser kan kjøpes i store pakker og er mye billigere. Barnehager svømmer ikke i penger, som kjent.

Etter det jeg husker er vel kylling/kalkunpølser faktisk billigere!

Igjen beviser du at du bare ønsker å lage problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige grillpølser kan kjøpes i store pakker og er mye billigere. Barnehager svømmer ikke i penger, som kjent.

Fiskepinner i pølsebrød er billigst og vanlig å servere unger som kommer fra forskjellige kulturer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...disse muslimene...

Må ungene som bare tåler laktoseredusert melk kjøpe den selv også. Det har i vært fall jeg sluppet.

Vi har ingen barn i barnehagen som kun kan drikke laktoseredusert melk, så det vet jeg ikke.

Vi har som sagt ei jente med cøliaki, men vi har ikke smøremåltid i barnehagen lenger, så all mat har hun jo med hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi HAR grillet hamburgere OG brød til jenta med cøliaki på samme grillen som de andre. I samråd med foreldrene. Eneste vi gjorde var å merke dem med tannpirkerne.

Og mener fremdeles at om jeg hadde en grunn (religiøs eller medisinsk) til at mitt barn måtte ha egen grill, så hadde jeg tatt dem med selv ja. På lik linje med dem som tar med egne pølsebrød etc. til sin datter.

Tydeligvis trodde jentas foreldre at dette var noe barnehagen ville sørge for. Og det syns jeg ikke er så rart!

Hvis det var så fryktelig vanskelig for dere å skaffe en ekstra grill - hva med å bare informere foreldrene om at de neste gang må ta med en egen grill til datteren? De hadde tydeligvis ikke forutsett at dette var et problem.

Dere som jobber i barnehage må vel ha flust av erfaring i å informere foreldrene om hva som skjer og hvordan det skal skje?

Det du klager over er jo ikke at foreldrene ikke tok med egen grill, men det faktum at jenta trengte en egen pga sin religion!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ...disse muslimene...

Etter det jeg husker er vel kylling/kalkunpølser faktisk billigere!

Igjen beviser du at du bare ønsker å lage problemer.

Nei, de er dyrere. Man får kun kjøpt dem i små pakker, mens vanlige grillpølser fås kjøpt i store pakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de er dyrere. Man får kun kjøpt dem i små pakker, mens vanlige grillpølser fås kjøpt i store pakker.

Hvor mye penger dreier dette seg om, som budsjettet ikke tåler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke summen det snakkes om her. Og siden den er så billig, så kunne vel uansett foreldrene ha kjøpt den, siden det er dem det er viktig for?

Foreldrene sa ingenting om egen grill da de fikk vite om grillingen, men kravet ble fremsatt om morgenen den dage, med det resultat at en av de ansatte må forlate barnehagen på den mest travle tiden for å kjøpe egen engangsgrill til jenta.

Fremdeles latterlig, synes jeg.

Den ansatte tok vel noen barn med seg, som da fikk en fin tur til butikken. Det er ikke uvanlig i barnehager. Fremdeles så er dette for meg et latterlig problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...disse muslimene...

Tydeligvis trodde jentas foreldre at dette var noe barnehagen ville sørge for. Og det syns jeg ikke er så rart!

Hvis det var så fryktelig vanskelig for dere å skaffe en ekstra grill - hva med å bare informere foreldrene om at de neste gang må ta med en egen grill til datteren? De hadde tydeligvis ikke forutsett at dette var et problem.

Dere som jobber i barnehage må vel ha flust av erfaring i å informere foreldrene om hva som skjer og hvordan det skal skje?

Det du klager over er jo ikke at foreldrene ikke tok med egen grill, men det faktum at jenta trengte en egen pga sin religion!

Vi informerte dem jo om grillingen, og det ville bli kjøpt inn egne pølser til jenta. De sa da ingenting om at det trengtes egen grill. Det er ingen andre muslimske barn i barnehagen, noe de er klar over, så hadde det vært noe viktitg, så hadde jeg nevnt det var jeg dem.

Hvertfall en stund før selve dagen grillingen skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de er dyrere. Man får kun kjøpt dem i små pakker, mens vanlige grillpølser fås kjøpt i store pakker.

"Nei, de er dyrere. Man får kun kjøpt dem i små pakker, mens vanlige grillpølser fås kjøpt i store pakker"

Da tror jeg barnehagen skal ha skrekkelig mange grillturer før dette blir noe problem. 20 unger eter vel maks 40-50 pølser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen barn i barnehagen som kun kan drikke laktoseredusert melk, så det vet jeg ikke.

Vi har som sagt ei jente med cøliaki, men vi har ikke smøremåltid i barnehagen lenger, så all mat har hun jo med hjemmefra.

De andre barna tar vel også med maten hjemmefra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette prinsippet er faktisk veldig viktig for en muslim.. Selv om mange av oss reagerer negativt på måten de lever så er dette for dem veldig viktig, det er ikke særhet...

Men om det hadde vært meg hadde jeg kanskje gått til innkjøp av en grill selv, eller iallfall sagt ifra noen dager før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...