Gå til innhold

Blir matt...


Gjest ...disse muslimene...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 417
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • petter smart

    58

  • Goliath

    29

  • Dorthe

    24

  • Sør

    21

Mest aktive i denne tråden

Nei det gjør jeg faktisk ikke. Ikke i den grad du tydeligvis gjør.

Jeg mener det må være rom for individuelle forskjeller, eller blir verden kjedelig.

Det er jo rom for individuelle forskjeller.

Men det offentlige må behandle alle likt.

Eller kan man kreve mer i barnetrygd fordi man ønsker at barna kun skal spise indrefilèt (jeg gir meg ikke med indrefilèten) og gå på privatskoler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse prinsippene dine er helt bort i staur og vegger.

Hvis barnehagen ikke har råd til 10 kr ekstra, så får de kjøpe en grill og kalkunpølser til hele gjengen da.

Jeg kjøpte kalkunpølser til hele gjengen på min sønns bursdag fordi jeg gjerne ville ha med den ene muslimen som gikk i klassen.

Alle barna spiste, og jeg tror ikke de la merke til at det var noe annerledes med pølsene en gang.

Jeg snakker om prinsipper, du om en engangsgrill til 10 kr. Det beviser at du ikke skjønner hva prinsipper er.

Blir det mange nok tiere så blir det store summer.

Forøvrig så smaker ikke kalkunpølser godt. De er tørre og smaksløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men er det riktig at denne jentas foreldre skal være med å betale til alle de andre barnas pølser da?

Pølser som hun ikke kan spise?

*og midt opp i huet er det ingenting*

Så lenge alle får pølse så må alle være med å betale for det.

Men hvis jenta ikke får nyte godt av noe barnehagen kjøper inn bør ikke foreldrene være med å betale det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt diskusjonen er interesant.

Men jeg har problemer med å forstå innstillingen til deg og Mr. Smart.

At du vil jeg skal holde meg unna diskusjonen fordi jeg har en romsligere innstilling enn deg, blir jo enda mer tåpelig.

Dette prinsipppratet deres, og deres nulltoleranse overfor andre mennesker, synes jeg er skremmende.

Det virker som du tror at en engangsgrill skal velte alt du står for, isteden for å godta at andre også må få beholde noe de står for.

En engangsgrill vil ikke velte alt som er norsk.Det er heller ikke en engangsgrill som skaper mer kriminalitet i Norge.

Man må gi og man må ta.

Til en viss grense selvfølgelig, men grensen skal ikke settes slik at den blir latterlig. Da får man null respekt.

Det er en slik innstilling som skaper krig i verden.

Jeg har ikke ment at du skal holde deg unna diskusjonen.

Men jeg forstod deg slik at du ikke ønsket å diskutere det prinsipielle ved dette, da du mente en slik prinsippdiskusjon var fullstendig tåpelig.

Og da forstår jeg fremdeles ikke hvorfor du finner diskusjonen interessant?

Som jeg har sagt flere ganger før, og gjentar igjen - denne ene engangsgrillen er selvfølgelig intet problem i seg selv, og ble også enkelt løst i dette tilfellet (ved at denne jenta fikk grille sine egne pølser på sin egen grill).

Og når det gjelder slike billige engangsgriller så må og bør de selvfølgelig finne ut av hvordan de enklest og mest praktisk kan løse dette.

MEN det finnes en rekke tilsvarende eksempler. Kan ikke dusje sammen med andre jenter. Har ikke eget bønnerom på Gardermoen. Kan ikke følge samme regler for tillatte antrekk (butikker, politiet, militæret, på skolen osv).

Det finnes etterhvert en lang rekke slike saker der ovennevnte bare er for bagateller å regne, men som i sum blir til konflikter som igjen skaper motsetninger og hindrer integrasjon.

Blir vi for "snille og ettergivende" i stadig flere slike småsaker, så fortsetter dette å eskalere.

Det er som det alltid har vært slik at "gir man noen hånden så ønsker de etter hvert hele armen".

Men selvfølgelig skal alle enkeltsaker behandles individuelt, og av og til så lønner det seg mer med diplomati og tilpasning enn å "stå på prinsippene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest '!-o-!'

Men det kalles JULEbord.

Det er nok noen som er korka her og ikke klarer å komme med gode argumenter og dermed slenger dritt. (Hint: det er ikke meg).

JUL er da en hedensk høytid, ikke en kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariKruskakli

Er du helvetes gal? Skal du prakke på oss alle fjærkre-pølser fordi en eller annen muslim ikke liker dem?

Den setningen må du se gjennom en gang til.

Det er noe som ikke stemmer med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Det er jo rom for individuelle forskjeller.

Men det offentlige må behandle alle likt.

Eller kan man kreve mer i barnetrygd fordi man ønsker at barna kun skal spise indrefilèt (jeg gir meg ikke med indrefilèten) og gå på privatskoler?

Nei du gir deg ikke med den indrefileen, og fremstår bare mer og mer komisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg har ikke ment at du skal holde deg unna diskusjonen.

Men jeg forstod deg slik at du ikke ønsket å diskutere det prinsipielle ved dette, da du mente en slik prinsippdiskusjon var fullstendig tåpelig.

Og da forstår jeg fremdeles ikke hvorfor du finner diskusjonen interessant?

Som jeg har sagt flere ganger før, og gjentar igjen - denne ene engangsgrillen er selvfølgelig intet problem i seg selv, og ble også enkelt løst i dette tilfellet (ved at denne jenta fikk grille sine egne pølser på sin egen grill).

Og når det gjelder slike billige engangsgriller så må og bør de selvfølgelig finne ut av hvordan de enklest og mest praktisk kan løse dette.

MEN det finnes en rekke tilsvarende eksempler. Kan ikke dusje sammen med andre jenter. Har ikke eget bønnerom på Gardermoen. Kan ikke følge samme regler for tillatte antrekk (butikker, politiet, militæret, på skolen osv).

Det finnes etterhvert en lang rekke slike saker der ovennevnte bare er for bagateller å regne, men som i sum blir til konflikter som igjen skaper motsetninger og hindrer integrasjon.

Blir vi for "snille og ettergivende" i stadig flere slike småsaker, så fortsetter dette å eskalere.

Det er som det alltid har vært slik at "gir man noen hånden så ønsker de etter hvert hele armen".

Men selvfølgelig skal alle enkeltsaker behandles individuelt, og av og til så lønner det seg mer med diplomati og tilpasning enn å "stå på prinsippene".

Hvis du ikke synes det er noe problem med den engangsgrillen lenger, så forstår jeg ikke hvorfor du henger deg med på diskusjonen.

Det er jo en engangsgrill denne diskjonen handler om.

Alt det andre du nevner har ikke noe med dette å gjøre. Det er en helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Så lenge alle får pølse så må alle være med å betale for det.

Men hvis jenta ikke får nyte godt av noe barnehagen kjøper inn bør ikke foreldrene være med å betale det.

Da er vi i det minste enige der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke synes det er noe problem med den engangsgrillen lenger, så forstår jeg ikke hvorfor du henger deg med på diskusjonen.

Det er jo en engangsgrill denne diskjonen handler om.

Alt det andre du nevner har ikke noe med dette å gjøre. Det er en helt annen diskusjon.

Den "helt andre diskusjonen" som du refererer til er jo NETTOPP den prinsippdiskusjonen som petter smart og jeg har med deg - og som jeg for kort tid tilbake skrev til deg at jeg ikke forstod at du fortsatte hvis du ikke var interessert i den.

Med teksje: det er ikke opp til deg alene hva vi diskuterer her, og når jeg og petter smart gjentagende ganger har forsøkt å få deg til å forstå at det er PRINSIPPENE vi diskuterer og kommenterer - og IKKE denne ene engangsgrillen - så forstår jeg ikke hvorfor du skal fortelle OSS hva det er VI diskuterer?

Ønsker du å diskutere engangsgriller, så gjør det med noen som har interesse av det.

Ønsker du å diskutere prinsippene bak det, så ta den diskusjonen med oss.

Vanskligere burde det ikke være.

Men som de vi diskuterer, så er du kanskje alt for vant til å få det som DU vil?

Og da er du jo et særdeles godt eksempel på hvor dårlig det går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg snakker om prinsipper, du om en engangsgrill til 10 kr. Det beviser at du ikke skjønner hva prinsipper er.

Blir det mange nok tiere så blir det store summer.

Forøvrig så smaker ikke kalkunpølser godt. De er tørre og smaksløse.

Men du vet ihvertfall meget godt hva prinsipper er. Du er idiotisk prinsippfast.

Har det ikke slått deg, at jeg kanskje ikke er fullt så prinsippfast som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariKruskakli

Den "helt andre diskusjonen" som du refererer til er jo NETTOPP den prinsippdiskusjonen som petter smart og jeg har med deg - og som jeg for kort tid tilbake skrev til deg at jeg ikke forstod at du fortsatte hvis du ikke var interessert i den.

Med teksje: det er ikke opp til deg alene hva vi diskuterer her, og når jeg og petter smart gjentagende ganger har forsøkt å få deg til å forstå at det er PRINSIPPENE vi diskuterer og kommenterer - og IKKE denne ene engangsgrillen - så forstår jeg ikke hvorfor du skal fortelle OSS hva det er VI diskuterer?

Ønsker du å diskutere engangsgriller, så gjør det med noen som har interesse av det.

Ønsker du å diskutere prinsippene bak det, så ta den diskusjonen med oss.

Vanskligere burde det ikke være.

Men som de vi diskuterer, så er du kanskje alt for vant til å få det som DU vil?

Og da er du jo et særdeles godt eksempel på hvor dårlig det går......

Greit at du ikke vil diskutere mer.

Du har vel ikke mer å si nå. Disse prinsippene deres er idiotiske.

Petter Smart er forøvrig svært opphengt i både pølser, engangsgriller og indrefilet, hvis du ikke har fått med deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at du ikke vil diskutere mer.

Du har vel ikke mer å si nå. Disse prinsippene deres er idiotiske.

Petter Smart er forøvrig svært opphengt i både pølser, engangsgriller og indrefilet, hvis du ikke har fått med deg det.

he-he...du er rar du:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...