Gå til innhold

Blir matt...


Gjest ...disse muslimene...

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli

Man kan godt bestemme at en ikke skal innvilge urimelige krav, uansett hva de måtte gjelde.

Man har allerede lover som forbyr diskriminering og særbehandling.

Men det er uansett lov å bruke hodet og skjønne at det offentlige ikke kan betale for folks urimelige særkrav.

Det er urimelig å kreve en egen grill når alle andre må dele.

"Det er urimelig å kreve en grill, når alle andre må dele"

*hyler av latter*

Det kan ikke være lett å være deg skjønner jeg.

Passer du alltid på at ingen andre får noe mer enn deg?

Satt litt på spissen ser jeg for meg at du er en slik type som sitter med målebånd når du og kona (hvis du har noen da)skal dele en flaske brus.

Det skal være likt for guds skyld.

Det er jo en prinsippsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 417
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • petter smart

    58

  • Goliath

    29

  • Dorthe

    24

  • Sør

    21

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

Er du seriøs nå, eller forsøker du bare å late som om du er dum?

Jeg begynte mitt forrige innlegg med:

"Man skal selvfølgelig ta individuelle hensyn, og i det tilfellet det refereres til her så hadde det selvfølgelig ikke vært et problem å skaffe en engangsgrill til."

Og jeg har gjentatte ganger skrevet at det er prinsippet jeg diskuterer.

Hvis du ikke ønsker å diskutere prinsippet, men på liv og død ønsker å diskutere kun denne ene saken om denne ene engangsgrillen til 20 kroner - så må du gjerne gjøre det.

Men da får du diskutere det med noen som diskuterer den saken og ikke prinsippet.

For den enkeltsaken er en bagatell som kunne vært løst på mange ulike måter, og som jeg også har forstått ble det.

Men i etterkant startet diskusjonen om hva som er riktig å gjøre i slike tilfeller GENERELT, og hva man bør kunne forvente eller ikke av ulike former for særbehandling.

Da snakker vi om prinsipper, og hvis du ikke har klart å få det med deg til nå så må du ha spesielt tungt for det.

At du har lyst til å lage en prinsippsak av en slik liten sak som en engangsgrill, har jeg store problemer med å forstå.

Det blir bare så inn i granskauen latterlig.

Jeg sier det igjen. Jeg synes det er slitsomt med slike folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

De kan spise hva de vil og tilberede det hvordan de vil. Men de kan ikke kreve at vi skal betale for det. Like lite som at jeg kan kreve indrefilèt til mine barn.

Det er da ikke du som bataler for dette barnets engangsgrill.

Det er foreldrene til barnet som selv betaler, gjennom foreldrekassen.

Ungen får ikke noe annet enn pølser som han kan spise og en grill som pølsene kan grilles på.

Akkurat det samme får de andre barna også.

Hvis det skulle vært slik som du mener at det burde være. Nemlig at foreldrene må ta med selv, er de også i sin fulle rett til å nekte å betale foredrekasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, jeg blir også litt matt! Er du førskolelærer eller assistent. Om du er førskolelærer burde kunnskap og holdning til andre kulturer, inngå i pensumet ditt. Er du assistent, er du unnskyldt - da vet du bare ikke bedre.

Det hadde ikke vært verre enn å kjøpe to griller vel, en til dere "intolerante" og en til deres nye landsmenn.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk alle ungene sin egen engangsgrill?

Alle ungene fikk en grill de kunne grille pølsene sine på.

Det er du som ikke har skjønt mye her.

Denne jenta kunne grillet på samme grill som de andre, dermed fikk hun også grille. Men dette var uakseptabelt for foreldrene. Greit nok det, men da må de betale for det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet godt hva et prinsipp er, men mer dustete enn dette prinsippet ditt her, skal man lete lenge etter.

Mennesker som bare er opptatt av prinsipper er slitsomt.

Da skjønner du ikke hva et prinsipp er. Et prinsipp er aldri dustete. Det kan få dustete konsekvenser, men selve prinsippet er ikke dustete.

Synes du folk som er opptatt av likhet mellom mennesker som et prinsipp er slitsomme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det er urimelig å kreve en grill, når alle andre må dele"

*hyler av latter*

Det kan ikke være lett å være deg skjønner jeg.

Passer du alltid på at ingen andre får noe mer enn deg?

Satt litt på spissen ser jeg for meg at du er en slik type som sitter med målebånd når du og kona (hvis du har noen da)skal dele en flaske brus.

Det skal være likt for guds skyld.

Det er jo en prinsippsak.

Det blir en helt annen diskusjon. Her snakker man om en barnehage med begrensede midler. Og man snakker om prinsipper.

Men det er jo samme prinsippet som gjelder hjemme også, men ikke med brus. Men det blir fort bråk i ethvert forhold dersom den ene bruker en større andel av fellespengene på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke du som bataler for dette barnets engangsgrill.

Det er foreldrene til barnet som selv betaler, gjennom foreldrekassen.

Ungen får ikke noe annet enn pølser som han kan spise og en grill som pølsene kan grilles på.

Akkurat det samme får de andre barna også.

Hvis det skulle vært slik som du mener at det burde være. Nemlig at foreldrene må ta med selv, er de også i sin fulle rett til å nekte å betale foredrekasse.

Jeg er faktisk med å betale denne engangsgrillen da foreldrekassen kun dekker en liten del av utgiftene i en barnehage. Mesteparten dekkes av det offentlige.

Uansett er det ikke rett at noen barn skal få mer av felleskassen enn andre.

De andre barna får ikke hver sin grill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet meget godt hva som menes med prinsipper.

Det er bare det at disse prinsippene dine blir så fryktelig dustete.

Kan du utdype det litt mer?

Personlig synes jeg at dette er ett av de viktigste prinsippene å ta stilling til når det gjelder problemstillingen rundt innvandrere og kulturkonfliktene som følger i kjølvannet.

Men du må selvfølgelig gjerne mene at slike reelle problemstillinger er "fryktelig dustete".

Personlig synes jeg en slik innstilling er fryktelig dustete......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har lyst til å lage en prinsippsak av en slik liten sak som en engangsgrill, har jeg store problemer med å forstå.

Det blir bare så inn i granskauen latterlig.

Jeg sier det igjen. Jeg synes det er slitsomt med slike folk.

Det jeg synes er vanskelig å forstå er hvorfor du i det hele tatt gidder å involvere deg i diskusjonene som går på det prinsipielle her?

Synes du ikke slike diskusjoner er interessante så er det jo bare å holde kjeft, og helelr bruke tiden på det du mener er interessant å diskutere.

Men kanskje du helelr synes det er mer interessant å fortelle andre om hva du mener om dem personlig her?

For du fremstår så absolutt nå som en slik "type".....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Denne jenta kunne grillet på samme grill som de andre, dermed fikk hun også grille. Men dette var uakseptabelt for foreldrene. Greit nok det, men da må de betale for det selv.

Nei, hun kunne ikke grille på samme grill som de andre.

Det er det som er saken her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Da skjønner du ikke hva et prinsipp er. Et prinsipp er aldri dustete. Det kan få dustete konsekvenser, men selve prinsippet er ikke dustete.

Synes du folk som er opptatt av likhet mellom mennesker som et prinsipp er slitsomme?

Når man skal oppgi alt som er seg for å bli lik deg, så er det dustete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Det blir en helt annen diskusjon. Her snakker man om en barnehage med begrensede midler. Og man snakker om prinsipper.

Men det er jo samme prinsippet som gjelder hjemme også, men ikke med brus. Men det blir fort bråk i ethvert forhold dersom den ene bruker en større andel av fellespengene på seg selv.

Disse prinsippene dine er helt bort i staur og vegger.

Hvis barnehagen ikke har råd til 10 kr ekstra, så får de kjøpe en grill og kalkunpølser til hele gjengen da.

Jeg kjøpte kalkunpølser til hele gjengen på min sønns bursdag fordi jeg gjerne ville ha med den ene muslimen som gikk i klassen.

Alle barna spiste, og jeg tror ikke de la merke til at det var noe annerledes med pølsene en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hun kunne ikke grille på samme grill som de andre.

Det er det som er saken her.

Det er kun hennes foreldres valg som gjør at hun ikke kan bruke samme grill. Hadde det ligget medisinske grunner bak hadde det stillt seg helt annerledes.

Like lite som at mitt krav om indrefilèt til mine gjør at de ikke kan spise vanlig pølse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg er faktisk med å betale denne engangsgrillen da foreldrekassen kun dekker en liten del av utgiftene i en barnehage. Mesteparten dekkes av det offentlige.

Uansett er det ikke rett at noen barn skal få mer av felleskassen enn andre.

De andre barna får ikke hver sin grill.

Ja men er det riktig at denne jentas foreldre skal være med å betale til alle de andre barnas pølser da?

Pølser som hun ikke kan spise?

*og midt opp i huet er det ingenting*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Det er kun hennes foreldres valg som gjør at hun ikke kan bruke samme grill. Hadde det ligget medisinske grunner bak hadde det stillt seg helt annerledes.

Like lite som at mitt krav om indrefilèt til mine gjør at de ikke kan spise vanlig pølse.

Du er nok en skikkelig vriompeis du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Så du tror ikke på likhet for alle mennesker?

Nei det gjør jeg faktisk ikke. Ikke i den grad du tydeligvis gjør.

Jeg mener det må være rom for individuelle forskjeller, eller blir verden kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Det jeg synes er vanskelig å forstå er hvorfor du i det hele tatt gidder å involvere deg i diskusjonene som går på det prinsipielle her?

Synes du ikke slike diskusjoner er interessante så er det jo bare å holde kjeft, og helelr bruke tiden på det du mener er interessant å diskutere.

Men kanskje du helelr synes det er mer interessant å fortelle andre om hva du mener om dem personlig her?

For du fremstår så absolutt nå som en slik "type".....

Jeg synes absolutt diskusjonen er interesant.

Men jeg har problemer med å forstå innstillingen til deg og Mr. Smart.

At du vil jeg skal holde meg unna diskusjonen fordi jeg har en romsligere innstilling enn deg, blir jo enda mer tåpelig.

Dette prinsipppratet deres, og deres nulltoleranse overfor andre mennesker, synes jeg er skremmende.

Det virker som du tror at en engangsgrill skal velte alt du står for, isteden for å godta at andre også må få beholde noe de står for.

En engangsgrill vil ikke velte alt som er norsk.Det er heller ikke en engangsgrill som skaper mer kriminalitet i Norge.

Man må gi og man må ta.

Til en viss grense selvfølgelig, men grensen skal ikke settes slik at den blir latterlig. Da får man null respekt.

Det er en slik innstilling som skaper krig i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse prinsippene dine er helt bort i staur og vegger.

Hvis barnehagen ikke har råd til 10 kr ekstra, så får de kjøpe en grill og kalkunpølser til hele gjengen da.

Jeg kjøpte kalkunpølser til hele gjengen på min sønns bursdag fordi jeg gjerne ville ha med den ene muslimen som gikk i klassen.

Alle barna spiste, og jeg tror ikke de la merke til at det var noe annerledes med pølsene en gang.

Er du helvetes gal? Skal du prakke på oss alle fjærkre-pølser fordi en eller annen muslim ikke liker dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...